تاریخ : Sat 04 Jan 2020 - 10:22
کد خبر : 35894
سرویس خبری : ورزش

تو قهرمان مایی

ادای احترام جامعه ورزش به سردار شهید

تو قهرمان مایی

شهادت سردار قاسم سلیمانی همانند سایر آحاد جامعه در بین اهالی ورزش نیز بازتاب گسترده‌ای داشت.

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، شهادت سردار قاسم سلیمانی در عراق که بامداد روز گذشته طی یک حمله تروریستی از سوی نیروهای آمریکایی رخ داد، همانند سایر آحاد جامعه در بین اهالی ورزش نیز بازتاب گسترده‌ای داشت و فدراسیون‌ها، مدیران، مربیان، ورزشکاران و نهادهای مرتبط با ورزش به این مساله واکنش نشان داده و این شهادت را تسلیت گفتند.

سلطانی‌فر: سردار سلیمانی قهرمان ملی مردم ایران بود

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «شهید سلیمانی نمونه‌ای ارزشمند و بزرگ برای جوانان و ورزشکاران و قهرمانان از یاران رهبر

و انقلاب بود که بر سر دفاع از ارزش‌های امام و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد. قاسم سلیمانی قهرمان ملى مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.»

صالحی‌امیری: از این جنایت پشیمان خواهند شد

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با انتشار پیامی شهادت قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. در پیام رئیس کمیته ملی المپیک آمده است: «شهادت اسوه مقاومت چهره مقبول، مشروع و کاریزمای انقلاب و امت اسلامی حاج قاسم سلیمانی نقطه عطفی در تغییر مناسبات استراتژیک سیاسی، امنیتی و نظامی منطقه خاورمیانه خواهد شد. بی‌شک دشمنان انقلاب و در راس آن آمریکا و اسرائیل از این جنایت پشیمان خواهند شد. امت اسلامی شاهد قدرت بزرگ اجتماعی و نظامی نوظهور مردمی مشابه حزب‌الله در منطقه خواهد بود که بساط و بنیان رژیم اشغالگر را برباد خواهند داد. ان‌شاءالله به‌زودی شاهد تحقق وعده الهی خواهیم بود. روحش شاد و راهش مستدام.»

فدراسیون فوتبال: سردار سلیمانی به آرزوی دیرینه‌اش رسید

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سردار رشید مجاهد حاج قاسم سلیمانی پیامی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شجاع و رشید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت خالصانه و شجاعانه و نقش آفرینی‌های ماندگار و پرافتخار در راه اعتلای اسلام، سرانجام به آرزوی دیرینه خود، شهادت، رسید. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به پیشگاه مقدس حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مردم شریف ایران و خانواده معزز وی تسلیت عرض می‌کند.»

علی‌نژاد: کل منطقه وامدار سردار سلیمانی است

مهدی علی‌نژاد، سرپرست معاونت حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: «سردار سلیمانی یک نماد، نه‌فقط برای ایران بلکه برای کل منطقه بود. او نمادی از مقاومت، شجاعت، زلالی ایمان، نفوذ بصیرت و نگاه بود که امروز کل منطقه ما به خاطر نابودی داعش وامدار ایشان است. اگر امنیتی در منطقه وجود دارد به خاطر رشادت ایشان و همرزمان‌شان است. دولت آمریکا و ترامپ حماقت بزرگی کرد و به خاطر این اتفاق آسیب زیادی خواهد دید. وقتی یک دیوانه در کشوری مانند آمریکا قدرت را در دست می‌گیرد خطرناک است. جریان مقاوت در دنیا انتقام سختی از آمریکا می‌گیرد.»

پولادگر: حماقت ترامپ بی‌پاسخ نمی‌ماند

محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو گفت: «عظمت و بزرگی یکی از سرداران اسلام را دیدیم که آمریکا را به لرزه درآورده بود و آمریکایی‌ها حقارت خودشان را با ترور وقیحانه سردار قاسم سلیمانی نشان دادند. شهادت سردار قاسم سلیمانی نشان داد که چه قدر آمریکایی‌ها حقیر هستند که با حذف فیزیکی به دنبال منافع خود هستند. سردار سلیمانی جلودار مبارزه با تروریسم در جهان و محبوب مردم مسلمان جهان بود و قطعا کار اشتباه و حماقت ترامپ بی‌پاسخ نخواهد بود.»

شعبانی‌بهار: راه سردار ادامه خواهد داشت

غلامرضا شعبانی‌بهار، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: «آمریکایی‌ها بازهم حقارت خودشان را این‌بار با ترور سردار قاسم سلیمانی نشان دادند. همان‌طور که رهبری نیز فرمودند خون شهید سلیمانی بی‌پاسخ نخواهد ماند. سردار قاسم سلیمانی به قافله دوستان شهیدش پیوست و او هم آسمانی شد. وی نوک پیکان مبارزه با تروریسم بود و آمریکایی‌ها وقیحانه این سردار بزرگ اسلام را به شهادت رساندند. راه سردار سلیمانی ادامه خواهد داشت و مطمئن باشید که خون وی پایمال نخواهد شد.»

اداى احترام اعضاى تیم ملی امید

نخستین تمرین بازیکنان تیم امید در تایلند روز گذشته از ساعت16:30به وقت محلى در زمین بان‌بو ایت شهر سونگلا آغاز شد. حمید استیلى در ابتداى این تمرین با اداى احترام به مقام سردار شهید قاسم سلیمانى گفت: «همه ما با شنیدن این خبر تلخ واقعا متاثر و متاسف شدیم. سردار سلیمانى شخصیتى بزرگ، دوست داشتنى، فداکار و عاشق وطن بود که شهادت او موجب تاسف و تاثر همه ملت ایران شده است. ما نیز از راه دور مراتب تاثر خودمان را اعلام مى‌کنیم.»‌ پس از صحبت‌هاى حمید استیلى اعضاى تیم امید با قرائت فاتحه به روح سردار شهید قاسم سلیمانى اداى احترام کردند.

انصاری‌فرد: امنیت ما مدیون این بزرگمردان است

محمد انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: «سردار سلیمانی را همه دوست داشتند، او پشتوانه و سنگر ما بود و خباثت‌های علیه کشورمان را خنثی می‌‌کرد. او مایه عزت، سرافرازی و امنیت کشور بود. همیشه می‌خواستم صورت ماه و دست ایشان را ببوسم، اما خدا این سعادت را به من نداد، ما به سردار سلیمانی افتخار می‌کنیم و هر کجا هم که بنشینیم این را هم می‌گوییم. عملکرد سردار سلیمانی برای دفاع از وطن، خاک و ناموس می‌تواند راهنمای جوانان ما باشد. باید رشادت‌ها و خلوص ایشان را برای خودمان الگو قرار دهیم. سردار سلیمانی نگین شهادت و مقاومت بود و به ما درس بزرگ مقاومت داد که از دشمن نترسیم. امنیت کشور ما در سایه زحمت این بزرگمردان است.»

فتح‌الله‌زاده: آمریکا مثل دزد سرِ گردنه رفتار کرد

علی فتح‌الله‌زاده، رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال گفت: «کمتر کسی را دیدم که به اندازه حاج قاسم سلیمانی، بازیکنان فوتبال اینقدر به او عشق بورزند. ما همه منتقم حاج قاسم هستیم و او یکی از محبوب‌ترین افراد در کشور ما بود. این شهید در همه نظرسنجی‌ها، نفر اول محبوب‌ترین افراد بود. آمریکایی‌ها سال‌ها با حاج‌قاسم جنگیدند و وقتی شکست خوردند و دیدند در جبهه در حالت رزمی حریفش نمی‌شوند، او را مانند دزدان سر گردنه به شهادت رساندند. آنها بدانند همه ملت ایران حاج قاسم هستند و انتقام او را می‌گیرند. به‌غیر از شهادت، چیز دیگری زیبنده قاسم سلیمانی نبود و جفا به او بود اگر در بستر از دنیا می‌رفت.»

واکنش ورزشکاران در فضای مجازی

بسیاری از اهالی ورزش ازجمله علی پروین، جلال حسینی، علیرضا جهانبخش، مهدی رحمتی، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد، علیرضا بیرانوند، مهدی کیانی، محمد نصرتی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، حنیف عمران‌زاده، مهدی شیری، مهدی قائدی، فرشاد احمدزاده، فرشید اسماعیلی، محمد ایرانپوریان، علی علیپور، ابراهیم شکوری، عارف غلامی، کمال کامیابی‌نیا، سعید عزت‌اللهی، سیدحسین حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد طیبی، محمد دانشگر، محسن کریمی، گلاره ناظمی، نیلوفر اردلان، بهنام برزای، فرزاد حاتمی، محمد قاضی، ابراهیم صادقی، امید ابراهیمی، محمد انصاری، شایان مصلح، خسرو حیدری(فوتبال) علیرضا دبیر، حمید سوریان، محمد بنا، علیرضا رضایی، رضا لایق، نورعلیف، علیرضا کریمی، حسن رنگرز، سعید عبدولی، مسعود اسماعیل‌پور، مسعود مصطفی جوکار(کشتی)، محمد افشاردوست، پیمان اکبری، بهنام محمودی، مرتضی شریفی(والیبال) آرش میراسماعیلی(جودو)، جابر صادق‌زاده(کشتی پهلوانی)، بهداد سلیمی، کیانوش رستمی(وزنه برداری)، علی مظاهری، اکبر احدی(بوکس)، سیدحسن طباطبایی، امیر مهدی‌زاده، حسین و حسن روحانی، شهرام هروی، ذبیح‌الله پورشیب(کاراته)، میلاد وزیری(تیراندازی با کمان) و... با انتشار عکس و متن‌هایی در فضای مجازی به این اقدام تروریستی واکنش نشان دادند.

تسلیت فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها و تعطیلی مسابقات

فدراسیون‌های ورزشی و باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال با صدور پیام‌هایی جداگانه شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند. ضمن اینکه با اعلام مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان کلیه مسابقات ورزشی در روزهای شنبه و یکشنبه، چهاردهم و پانزدهم دی‌ماه لغو شد. همچنین کلیه مسابقات فوتبال استان تهران که روز جمعه 13 دی ماه و همزمان با اطلاع از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانى برگزار شد با یک دقیقه سکوت و ادای احترام به روح این شهید عالی‌قدر انجام شد.

   انتقاد جهانبخش از پاک شدن تصاویر شهید سلیمانی در اینستاگرام؛ قابل درک نیست

شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دنبال حمله تروریستی بامداد جمعه آمریکایی‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد موجی از واکنش‌ها، تسلیت و ابراز همدردی جامعه ورزش را هم به دنبال داشته است. با این حال، واکنش‌هایی که عمدتا در شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است، از سوی این شبکه اجتماعی سانسور می‌شود. اینستاگرام پست‌ها و استوری‌هایی را که کاربران به اشتراک می‌گذارند حذف می‌کند که یکی از این موارد درخصوص علیرضا جهانبخش اتفاق افتاده است. بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان و ستاره این روزهای تیم فوتبال برایتون انگلیس شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفته بود. با این حال جهانبخش پس از پاک شدن عکسی که از این سردار منتشر کرده بود، بار دیگر با انتشار تصویر او نسبت به این اقدام اینستاگرام اعتراض کرد. علیرضا جهانبخش با انتشار تصویر سردار سپهبد، حاج‌قاسم سلیمانی در صفحه شخصی‌اش نوشت: «چرا اینستاگرام باید پست‌های مربوط به کسی که از مرزها و ناموس ما دفاع می‌کنه رو پاک کنه. قابل درک نیست...‌»