تاریخ : Thu 02 Jan 2020 - 12:10
کد خبر : 35840
سرویس خبری : جامعه

رئیسی: مطالبات مردم به حق است

رئیسی: مطالبات مردم به حق است

رئیس دستگاه قضائی تاکید کرد: ملتی پای‌کار، مقاوم و بابصیرت داریم و این مسؤولیت ما را سنگین می‌کند و پاسداشت چنین مردمی تحقق عدالت اداری است. مطالبات مردم به حق است و همه مسؤولین باید مطالبات به حق مردم را دنبال و پیگیری کنند تا رضایت مردم جلب شود.

  به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان البرز اظهار کرد: امروز فرصت مغتنمی بود تا حضور مجددی در این استان داشته باشم و مناسب است که یادی از شهدای گرانقدر این استان داشته باشیم که امنیت و اقتدار امروز ما مرهون مجاهدت‌ها و دلاوری‌ آن بزرگان است.

رئیس دستگاه قضائی ادامه داد: کرج در سال 59 یکی از بخش‌های پشتیبانی مالی و نیروی انسانی برای جبهه ها شد و جوانان این منطقه رشادت های کم نظیری از خود نشان دادند. در سال های بعد از جنگ نیز در همه این سال‌ها مردم بصیرت و اخلاص خود را نشان داده اند و نسل های جدید ما مسؤولیت پذیری و بصیرتشان اگر از نسل اول انقلاب بیشتر نباشد کمتر نیست.

رئیسی گفت: امروز پاسداشت مردم در اجرای عدالت اداری و مبارزه با فساد اداری است و مدیران محترمی که در کسوت مدیریت انجام وظیفه می‌کنند بدانند اجرای عدالت اداری و مبارزه بی امان با فساد اداری مهم‌ترین وظیفه آنهاست.

وی افزود: مردم توقع یک نظام اداری کار آمد و اجرای عدالت و قانون را از ما دارند و این نظام اداری گره گشای مشکلات کشور و مردم خواهد بود چرا که اجازه دور زدن قانون در چنین نظام اداری به کسی داده نمی‌شود.

رئیس دستگاه قضائی با بیان اینکه رویش‌های بسیاری بعد از انقلاب داشتیم، گفت: در حوزه‌های اقتصادی، صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و مجموعه‌های دانش‌بنیان گام‌های بسیاری برداشته شده است.

وی ادامه داد: امروز گفتمان غالب در کشور باید اجرای عدالت و مبارزه با فساد باشد و این شعار باید از حرف به عمل تبدیل شود تا مردم با تمام وجود آن را احساس کنند.

رئیسی تاکید کرد: ملتی پای‌کار، مقاوم و بابصیرت داریم و این مسؤولیت ما را سنگین می‌کند و پاسداشت چنین مردمی تحقق عدالت اداری است. مطالبات مردم به حق است و همه مسؤولین باید مطالبات به حق مردم را دنبال و پیگیری کنند تا رضایت مردم جلب شود.

رئیس دستگاه قضایی با بیان اینکه نظام اداری باید به نحوی باشد که بروکراسی اداری موجب رشوه، زد و بند و تخلف نشود گفت: مدیران قبل از همه باید به فکر باشند؛ همچنین حراست ها باید احساس وظیفه کنند و چشمان بینای مدیران باشند؛  باید هشدار بدهند و به مدیر بگویند و روند ناسالم را گزارش کنند.

رئیسی افزود: با بیانات مقام معظم رهبری کل کشور نسبت به رونق تولید حس خوبی گرفته و باید قانون فضای کسب و کار بهبود یابد و موانع جلوی راه تولید کننده برداشته شود و دستگاه‌های مرتبط هم در این رابطه نظارت کنند.

وی با اشاره به اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب منشور کامل و جامعی برای بهبود فضای کسب و کار در کشور است گفت: اختلافات بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر در شورای حل اختلاف حل شود و رئیس کل دادگستری این را برای حل مشکل واحدهای تولیدی فعال کنند.

رئیس دستگاه قضایی با تاکید بر اینکه دادگاه‌های اقتصادی باید از نظر کارشناسان مرتبط استفاده کند گفت: از مشورت حسابرسان، کارشناسان، کارآفرینان و کسانی که مشورت آنان به قاضی در صدور رای عادلانه و مناسب کمک کند استقبال می‌کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از بیانات خود اصلاح نظام بانکی را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و اظهار داشت: افزایش نقدینگی برای کشور خطرناک است و اگر نقدینگی به طرف تولید رفت مشکلات حل می شود و رونق اقتصادی اتفاق می افتد اما اگر به شکل صحیح مدیریت نشود آثار فاجعه باری بر کشور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید از تولید کننده داخلی به شکل جدی حمایت شود؛ در مالیات و عوارض به گونه رفتار کنید که تولید کننده تحت فشار نباشد و کارگروهی با حضور دستگاه قضایی، استانداری و بخش های صنعتی و تولیدی و نمایندگان مجلس برای آسیب شناسی تولید در استان تعیین شود مشکلات منجر به توقف و کند شدن تولید نشود.

رئیسی ادامه داد: معتقدیم این کارگروه درخصوص آسیب شناسی می‌تواند اثرات بسیار خوبی داشته باشد و البته بخش بازرسی و نظارت به طور جدی باید فعال باشد و موارد و مشکلات را رصد کند. بنا به فرموده رهبری هر کالایی که در داخل تولید می‌شود به هیچ عنوان نباید وارد شود تا افزایش صادرات و کاهش واردات تحقق یابد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مدیران محترم بدانند، ما از مدیر مسوولیت‌پذیر با سرعت و با جسارت با همه ظرفیت حمایت می‌کنیم و با اقتدار از تولید کننده‌ای که تحریم را دور می‌زند و خط تولید و اشتغال را افزایش می‌دهد حمایت می‌کنیم.

رئیسی اظهار کرد: نباید اراضی کشاورزی تغییر کاربری شوند و همه باید تغییر کاربری غیر مجاز را باید امری ضد ارزش بدانند. این ها منابع ملی و ذخایر کشور و جزو حقوق عامه هستند و اولین میدان دار این میدان مدیران محیط زیست و منابع طبیعی هستند که باید با جدیت این امر را دنبال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه باید تلاش کنیم تا کاهش جمعیت کیفری داشته باشیم. به دنبال این هستیم که زندان های درون شهر به خارج شهر منتقل شود و یکی از مشکلات این استان هم همین امر است.

رئیس دستگاه قضایی اظهار داشت: استان البرز بسیار مهاجرپذیر است و برای اینکه این مهاجرت پذیری تبدیل به فرصت  شود باید در روستاها و شهرهای مختلف استان و زمینه های کسب و کار و مسکن را ایجاد کنیم و جاذبه های گردشگری منطقه را فعال کنیم.