تاریخ : Tue 31 Dec 2019 - 18:48
کد خبر : 35768
سرویس خبری : سیاست

آقای روحانی! از مریخ تشریف آورده‌اید؟

عضو حزب اعتماد ملی:

آقای روحانی! از مریخ تشریف آورده‌اید؟

حشمت‌الله جعفری عضو حزب اعتماد ملی در گفتگویی در باره اظهارات روحانی و این‌که وعده‌هایش به دوران صلح وابسته‌اند، گفت: «باید از آقای روحانی پرسید: آقای روحانی! آیا شما از مریخ تشریف آوردید که از ساختار حکومت، کشور و دنیا بی‌خبر هستید؟»

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، حشمت‌الله جعفری عضو حزب اعتماد ملی در گفتگویی در باره اظهارات روحانی و این‌که وعده‌هایش به دوران صلح وابسته‌اند، گفت: «باید از آقای روحانی پرسید: آقای روحانی! آیا شما از مریخ تشریف آوردید که از ساختار حکومت، کشور و دنیا بی‌خبر هستید؟»

محورهای سخنان جعفری به شرح ذیل است:

* «یک سیاستمدار وقتی وارد فضای رقابت می‌شود بایستی تمام جوانب حرفی را که می‌زند و وعده‌هایش را بررسی کند. شاید در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲، این حرف‌ها در برخی از موارد قابل شنیدن و تأمل بود، اما در سال ۱۳۹۶ و تکرار دوباره ریاست جمهوری او، با توجه به تجربه کار در فضای بین‌الملل و شناخت شرایط داخلی و بیرون نبودن از حاکمیت، قطعاً بایست شرایط را می‌شناخت و این سخن او، توجیهی ندارد. به ویژه شخص آقای روحانی، سالیان سال در شورای عالی امنیت ملی بوده و باید شرایط امروز ایران را پیش‌بینی می‌کرد. چون که انتخاب ترامپ برای ریاست جمهوری پیش از انتخاب دوباره آقای روحانی بود و چشم انداز تحریم‌ها نیز برای کارشناسان مشخص بود. نمی‌دانم آقای روحانی چرا انتظار داشتند اتفاق دیگری بیفتد.»

* ما پس از انتخابات سال ۹۶ پدیده جدید و غیر قابل پیش‌بینی در سیاست نداشتیم، این سخنان در کنار صحبت‌های رئیس جمهور درباره اطلاع یافتن از افزایش قیمت بنزین در صبح جمعه، باعث نگرانی است. شاید آقای روحانی راست می‌گوید و تا این اندازه از فضای سیاست دور شده است. شاید هم داستان چیز دیگری است و آقای روحانی با پنهانکاری از گفتن مسئله پیش مردم کوتاهی می‌کند.

* من هم همچون بیشتر اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کردم. اما آقای روحانی که ما با آن سخنان در استادیوم آزادی می‌شناختیم با روحانی امروز، صد و هشتاد درجه متفاوت است. شاید هم ما در شناخت‌مان از او اشتباه کردیم.

* با تأسف تمام شاهد بی‌اصولی و تجمیع گروهی از زرنگ‌ها در کنار رئیس جمهور هستیم که عدول از تمام وعده‌هاست. تا امروز که سخن از شرایط صلح و جنگ گفتند. نتیجه این شد که آقای روحانی می‌کوشد با بازی با واژه‌ها فضا را عوض کند و بگوید قول‌های ما برای صلح بود. نه شرایط جنگ. خب، باید از آقای روحانی پرسید شرایط جنگی مردان خود را می‌طلبد؛ آیا اشخاص پیرامون شما، مردان رزمند یا مردان بزم؟ کسانی که پیرامون شما هستند مگر همان‌هایی نیستند که هنگام صلح عمله بزم بوده‌اند. اکنون هم که باز بر کرسی نشسته‌اند تا رزم را تدبیر کنند»./ فرارو