تاریخ : Tue 31 Dec 2019 - 16:14
کد خبر : 35758
سرویس خبری : دانشگاه

تأسیس دفتر نهاد رهبری از تحولات مثبت دانشگاه آزاد است

کلانتری در نشست مسئولان دفاتر نهاد رهبری:

تأسیس دفتر نهاد رهبری از تحولات مثبت دانشگاه آزاد است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تأسیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی از تحولات بسیار مثبتی است که در دوره مدیریت جدید به وجود آمده است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین نشست سراسری مسئولان استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی که امروز در مجتمع حافظ برگزار شد، گفت: تأسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی از تحولات بسیار مثبتی است که در دوره مدیریت جدید این دانشگاه به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه تمام شرح وظایف مسئولان دفاتر نهاد رهبری از سوی مقام معظم رهبری به شکل دقیق مشخص شده، گفت: انجام فعالیت های معرفتی و عمق بخشیدن به معرفت دینی در بین دانشجویان بارها از سوی مقام معظم رهبری به عنوان محور حرکت نهاد تأکید شده است. کار معرفتی زمانی اتفاق می افتد که مسئولان نهاد به طور مرتب و مستمر مطالعه داشته باشند.

دکتر کلانتری ادامه داد: امروز در حوزه دین شاهد بیشترین کتابها و مقالات هستیم. حدود هزار مجله علمی و پژوهشی در حوزه علوم انسانی وجود دارد که بیشتر آنها مربوط به دین است.

وی ادامه داد: کار بر روی تفکر، ذهنیت و دل دانشجویان از مأموریت های اصلی مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دفاتر نهاد رهبری باید ملجاء و پناهگاه دانشجویان باشد، اظهار داشت: دانشجویان باید به مسئولان این دفاتر اعتماد و با آنها ارتباط صمیمی و دوستانه داشته باشند. دفاتر نهاد رهبری باید به یک اتاق امن برای دانشجویان تبدیل شوند.

دکتر کلانتری با تأکید بر اقامه نماز جماعت با حضور دانشجویان در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و متولیان امور فرهنگی باید برای حضور پر رنگ دانشجویان در نمازهای جماعت برنامه ریزی کنند.

وی تأکید کرد: درس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی از فرصت های ویژه جامعه روحانیت است و در حوزه معارف اسلامی نیز باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.