تاریخ : Tue 31 Dec 2019 - 12:39
کد خبر : 35742
سرویس خبری : ورزش

حضور موقت یک بازنشسته و تلاش برای انتخابات زودهنگام

با تایید هیات‌رئیسه فدراسیون، تاج از فوتبال رفت

حضور موقت یک بازنشسته و تلاش برای انتخابات زودهنگام

نکته جالب اینکه مهدی تاج به‌عنوان یک مدیر بازنشسته تلاش زیادی داشت در راس قدرت بماند و حالا که کنار رفته، فردی که موقتا جانشین او شده نیز بازنشسته است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، روز یکشنبه سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد مهدی تاج به توصیه پزشکان از ادامه حضور به‌عنوان رئیس فدراسیون انصراف داده و به‌زودی تکلیف جانشین او مشخص می‌شود. دیروز اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون در همین خصوص تشکیل جلسه دادند تا ضمن بررسی این موضوع درباره تعیین جانشین تاج صحبت کنند. این اعضا پس از تشکیل جلسه در این محل، به وزارت ورزش رفتند تا با وزیر ورزش و جوانان جلسه‌ای داشته باشند.

  کار به بهاروند سپرده شد

 سایت رسمی فدراسیون درخصوص نتیجه جلسه نوشت: «با توجه به بند 2 ماده 38 اساسنامه فدراسیون فوتبال که در آن قید شده است: ضمن تقدیر و تشکر اعضای هیات‌رئیسه به پاس زحمات و خدمات شایسته مهدی تاج که در زمان ریاست ایشان افتخارات ماندگاری در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور رقم خورده است و آرزوی سلامتی و بازگشت به شرایط عادی جسمانی، مقرر شد به استناد ماده فوق‌الذکر و با توجه به عدم فعالیت نایب‌رئیس اول، حیدر بهاروند، نایب‌رئیس دوم فدراسیون وظایف محوله به رئیس فدراسیون را عهده‌دار شود.»

  تلاش برای انتخابات زودهنگام

اردیبهشت‌ماه سال 99 باید انتخابات فدراسیون انجام شود، اما تسنیم در خبری اعلام کرد با توجه به شرایط خاص فوتبال و برای اینکه کارها روی زمین نماند، ظاهرا تصمیم گرفته شد بلافاصله پس از حضور بهاروند در راس فدراسیون فوتبال، مقدمات برگزاری انتخابات فدراسیون فراهم شود تا ظرف مدت 45 روز شاهد برگزاری انتخابات باشیم. شیعی عضو هیات‌رئیسه نیز تاکید کرد تلاش آنها برگزاری زودهنگام انتخابات است.

  مورد خاص کفاشیان

طبق قانون باید نایب‌رئیس اول فدراسیون به‌عنوان سرپرست انتخاب می‌شد. نایب‌رئیس اول نیز علی کفاشیان است که مدت‌هاست فعالیتی ندارد و عنوان شده او استعفا کرده، اما کفاشیان دیروز تاکید کرد هنوز استعفای کتبی نداده و طبق قانون نایب‌رئیس اول است! کفاشیان در این خصوص به تسنیم گفت: «پس از عید نوروز 98 دیگر به فدراسیون نرفتم و استعفای کتبی هم ندادم. موضوع را به صورت شفاهی مطرح کردم. وقتی به دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، اعلام کردند که نمی‌توانم در فدراسیون بمانم، از فدراسیون خارج شدم. اگر لازم باشد اکنون آماده‌ام استعفای کتبی‌ام را بنویسم!»

شیعی عضو هیات‌رئیسه فدراسیون نیز در این خصوص گفت: «این حرف را که طبق قانون کفاشیان نایب‌رئیس اول است، رد نمی‌کنیم، اما او 10-9 ماه است نقشی در فدراسیون نداشته است.»

  بهاروند بازنشسته است!

نکته جالب اینکه مهدی تاج به‌عنوان یک مدیر بازنشسته تلاش زیادی داشت در راس قدرت بماند و حالا که کنار رفته، فردی که موقتا جانشین او شده نیز بازنشسته است. کفاشیان در این خصوص گفت: «به صورت دقیق نمی‌دانم قانون در این‌باره چه می‌گوید، اما شاید مشکلی برای فعالیت بازنشستگان برای سرپرستی در مدت کوتاه وجود نداشته باشد.»

  تکذیب جدایی تاج به خاطر مسائلی جز بیماری

دیروز در رسانه‌های مختلف اخباری مطرح شد مبنی‌بر اینکه مهدی تاج به خاطر مسائلی جز بیماری قلبی کنار رفته است. شیعی در این خصوص گفت: «این موضوع صحت ندارد. من دو روز پیش که به عیادت تاج رفتم، واقعا نگران حال او شدم، شرایط او به شکلی است که درصورت فشار و استرس، ممکن است برایش دردسرساز ایجاد شود. مسائل دیگر پیرامون استعفای تاج را تایید نمی‌کنم.»  محمود اسلامیان دیگر عضو هیات‌رئیسه نیز در این خصوص گفت: «شرایط جسمی آقای تاج واقعا خوب نیست. من متاسف هستم برای بعضی رسانه‌ها.»

زمان‌آبادی، مسئول فرهنگی فدراسیون نیز درباره این مساله گفت: «حتی بچه‌های تاج به ما متوسل شدند که به تاج بگوییم کمتر کار کند، زیرا برای سلامتی‌اش ضرر دارد. ما هم بارها به او گفتیم وضعیت جسمانی او حالت مطلوبی ندارد و باید مراقب جانش باشد، زیرا جانش در خطر است. پزشک به او گفته بود کمتر کار کن و پول کمتر بگیر و تاج گفته بود من اصلا پولی نمی‌گیرم.»