تاریخ : Mon 30 Dec 2019 - 11:34
کد خبر : 35687
سرویس خبری : ورزش

کسی از فدراسیون و تیم ملی حالم را نپرسید/ منتظر یک سامان قدوس جدید باشید

قدوس در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: قرار بود هاشمیان به فرانسه بیاید، اما محروم شدم و نیامد

کسی از فدراسیون و تیم ملی حالم را نپرسید/ منتظر یک سامان قدوس جدید باشید

قبل از اینکه ماجرای محرومیتم به وجود بیاید، قرار بود وحید هاشمیان به نمایندگی از کادرفنی تیم ملی راهی فرانسه شود اما با اتفاقی که برایم افتاد، نه‌تنها هاشمیان به فرانسه نیامد بلکه از فدراسیون فوتبال و تیم ملی نیز هیچ‌کس تماسی هم نگرفت.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، محرومیت ۴ ماهه سامان قدوس، هافبک ایرانی تیم فوتبال آمیان فرانسه از سوی کمیته انضباطی فیفا پایان یافت. قدوس تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی پیش از پیوستن به آمیان فرانسه قراردادی داخلی با تیم اوئسکای اسپانیا امضا کرد. این تیم اسپانیایی نیز به دنبال امضای قرارداد مهاجم ایرانی با آمیای فرانسه شکایتی به فیفا ارجاع داد که درنهایت منجر به محرومیت ۴ماهه سامان قدوس، جریمه ۴ میلیون یورویی و محرومیت باشگاه اوسترشوندس سوئد از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی شد، البته دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش پس از دریافت شکایات اوسترشوندس و سامان قدوس از فیفا محرومیت نقل‌وانتقالاتی باشگاه سوئدی را لغو کرد، اما محرومیت ۴ ماهه سامان قدوس پابرجا ماند. این دادگاه هنوز رای خود را درباره جریمه ۴ میلیون یورویی سامان صادر نکرده است. قدوس در روزهایی با محرومیت مواجه شد که در اوج بود و بدون‌شک این دوری از فوتبال باعث شد او دوران تاریکی را در زندگی فوتبالی‌اش سپری کند. قدوس در گفت‌وگویی با «فرهیختگان» درخصوص روزهای سخت و دشواری که بر وی گذشته، صحبت و در این بین گلایه‌هایی را هم مطرح کرد. او درحالی که می‌توانست پیراهن تیم ملی سوئد را بدون دردسر بر تن کند، پیراهن ایران را انتخاب کرد، اما بعد از این انتخاب حالا گلایه‌هایی به وجود آمده است.

مدت زمان محرومیتت بالاخره تمام شد. چه احساسی داری؟

روزهای سخت و دشواری را سپری کردم. در این مدت دلم برای همه‌چیز تنگ شده بود و مدام خواب زمین فوتبال و بازی کردن را می‌دیدم. با این حال برایم زندگی ادامه داشت. سعی کردم آمادگی‌ام را حفظ کنم. درواقع می‌خواهم دوباره با فوتبال خوشحال باشم و از زندگی لذت ببرم. البته از لحاظ ذهنی این موضوع که دور از میادین باشم، برایم بسیار آزاردهنده بود؛ زیرا از چیزی که دوستش داشتم، محروم می‌شدم. البته در این مدت بسیاری از دوستان، اعضای خانواده و هم‌تیمی‌هایم کمک کردند این مدت را سپری کنم؛ از همه آنها ممنونم.

بازی نکردن برای یک فوتبالیست بسیار سخت است. در این مدت چطور‌ انگیزه‌ات را حفظ کردی؟

سخت‌تر و بیشتر از گذشته تمرین می‌کردم. گاهی روزانه 3-2 نوبت تمرین می‌کردم. ذهنم را با تمرین کردن مشغول می‌کردم تا این دوران سخت به پایان برسد. ضمن اینکه می‌خواستم روزی که دوباره به میادین باز می‌گردم، آماده‌تر از قبل باشم.

الان وضعیتت چطور است؟

با یک مصدومیت جزئی مواجه هستم که البته جدی نیست و زود برطرف می‌شود، بعد از تعطیلات نیم‌فصل خیلی‌زود می‌توانم درصورت صلاحدید کادرفنی، دوباره آمیان را همراهی کنم.

 باشگاه آمیان چقدر از تو حمایت کرد؟

در هر صورت این بزرگ‌ترین شکست در طول زندگی حرفه‌ای‌ام به شمار می‌رود. درواقع رفتار باشگاه بسیار خوب بود. آنها در تمرینات بسیار به من کمک کردند. در این مدت از فوتبال دور نبودم و با تیم تمرین می‌کردم و امیدوارم خیلی‌زود برگردم. از سوی دیگر امیدوارم در سال جدید میلادی اتفاقات خوبی برایم رخ بدهد. در این مدت محرومیت به بلوغ فنی و ذهنی رسیدم که این امر باعث می‌شود بعد از این دوران یک سامان قدوس جدید را در زمین ببینید.

بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران را در این مدت دنبال می‌کردی؟

نتایج و مسابقات را پیگیری می‌کردم. البته گله هم دارم. در این مدت هیچ‌کس از فدراسیون با من تماس نگرفت تا جویای احوالم شده و آخرین وضعیتم را بداند، هرچند با برخی از دوستانم در تیم ملی در تماس بودم.
 
از مربیان تیم ملی هم کسی سراغت را نگرفت؟

قبل از اینکه ماجرای محرومیتم به وجود بیاید، قرار بود وحید هاشمیان به نمایندگی از کادرفنی تیم ملی راهی فرانسه شود تا ضمن تماشای دیدارهای آمیان، از نزدیک درباره آخرین وضعیتم با هم صحبت کنیم. اما با اتفاقی که برایم افتاد، نه‌تنها هاشمیان به فرانسه نیامد بلکه از فدراسیون فوتبال و تیم ملی نیز هیچ‌کس تماسی هم نگرفت تا اوضاع و شرایط را جویا شده و حالم را بپرسد. همان‌طور که گفتم با چند نفر از بچه‌های تیم ملی در ارتباط بودم و آخرین اخبار و شرایط را از آنها جویا می‌شدم. آنها بودند که در کنار سایر دوستانم به من روحیه می‌دادند. به‌عنوان بازیکن تیم ملی ایران اصلا توقع این رفتار را نداشتم.

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار