تاریخ : Sun 29 Dec 2019 - 09:43
کد خبر : 35633
سرویس خبری : ورزش

امیدوار به نایب‌قهرمانی

اعتراف پپ: قهرمان نمی‌شویم

امیدوار به نایب‌قهرمانی

گواردیولا گفت: اینکه بخواهیم به فکر رسیدن به لیورپول باشیم غیرواقعی است. فاصله ما با آنها خیلی زیاد شده و منطقی نیست که هنوز هم به فکر قهرمانی باشیم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،  پپ گواردیولا شاید تصورش را هم نمی‌کرد که تیمی مثل لورهمپتون باعث شود تا آنها از کورس قهرمانی دور بمانند و عملا شانس چندانی برای رسیدن به لیورپول صدرنشین نداشته باشند. تیم نونو سانتو در این فصل آنها را دبل کرد تا به دومین مربی پس از آنتونیو کونته تبدیل شود که توانسته در دوران مربیگری این مربی اسپانیایی، تیم‌های او را در رفت و برگشت شکست دهد. دیداری که در آن رکوردهای جالبی جابه‌جا شد و درنهایت این گرگ‌ها بودند که در زمین خود سیتی مدعی را 3 بر 2 مغلوب کردند.

 یک آنتی پپ

سیتی فصل را خوب شروع نکرده، اما هنوز کورسوی امیدی داشت که بتواند فاصله خود با قرمزهای صدرنشین را کاهش دهد. آنها جمعه شب و در برهه‌ای از فصل که فشردگی بازی‌ها در لیگ جزیره به بالاترین حد خود رسید به مصاف ولوز رفتند. تیمی که فصل پیش هم نمایش درخشانی با سرمربی پرتغالی خود داشت و این فصل هم به گربه سیاه مدعیان تبدیل شده است. اخراج ادرسون، گلر برزیلی سیتی در دقیقه 12 تمام برنامه‌های پپ را بر هم زد. او مجبور شد آگرو را بیرون بکشد تا کلودیو براوو درون دروازه بایستد. البته آنها در نیمه نخست خوش‌شانس بودند و به لطف اشتباهات داور صاحب یک پنالتی شدند که پس از یک بار از دست رفتن آن توسط استرلینگ، توسط VAR تکرار شد که خود این تصمیم هم حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشت.سیتی در ادامه به‌شدت تحت فشار بود و برای نخستین بار در تاریخ، تیم‌های پپ گواردیولا که به بازی مالکانه و تصاحب توپ شهره هستند در یک مسابقه کمتر از 39 درصد مالکیت توپ داشتند. نمایش جسورانه ولوز درنهایت به کسب 3 امتیاز برای آنها منجر شد و گواردیولا که ناامیدانه شاهد نمایش تدافعی تیمش بود در پایان بازی اعتراف کرد که رقابت برای قهرمانی در لیگ‌برتر به پایان رسیده و باید لیورپول را قهرمان دانست.

حالا تیم‌های لیگ برتری الگوی خوبی برای بازی برابر سیتی پیدا کرده‌اند و یک «آنتی پپ» دیگر در این لیگ ظهور کرده است. تیم سانتو به خوبی می‌دانست که چگونه شیوه بازی سیتی را خنثی کند. البته 10 نفره شدن حریف هم نقش مهمی در این موفقیت داشت اما پرس شدیدی که بازیکنان ولوز روی بازیکنان حریف داشتند باعث شد تا عملا کنترل بازی به دست میزبان افتاده و فوتبال خود را به حریف تحمیل کردند.سانتو حالا به سخت‌ترین رقیب گواردیولا تبدیل شده و این مربی اسپانیایی تنها یک بار موفق شده تیم‌های او را شکست دهد. گواردیولا تاکنون با 35 مربی مختلف روبه‌رو شده که حداقل پنج بار برابر آنها بازی کرده است و بدترین رکورد را مقابل این رقیب پرتغالی دارد.

 به دنبال نایب‌قهرمانی

گواردیولا پس از این دیدار در گفت‌وگو با رسانه‌ها درباره نمایش تیمش گفت: «ما نتوانستیم به خوبی از برتری خود دفاع کنیم و درنهایت شکست خوردیم. آنها فوق‌العاده جنگیدند و تا آخرین دقیقه برای برد تلاش کردند. 80 دقیقه 10 نفره بازی کردن واقعا سخت است. ما نتوانستیم از گل‌های خود به خوبی حفاظت کنیم. باید خیلی زود به بازی بعدی خود فکر کنیم و این نتیجه را فراموش کنیم. اینکه بخواهیم به فکر رسیدن به لیورپول باشیم غیرواقعی است. فاصله ما با آنها خیلی زیاد شده و منطقی نیست که هنوز هم به فکر قهرمانی باشیم. من قبلا هم گفته بودم که رسیدن به آنها سخت است و حالا هم همین نظر را دارم.»

سیتی امشب و در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت از این دیدار، میزبان شفیلدیونایتد است و گواردیولا به تیمش هشدار می‌دهد که ادامه این روند می‌تواند حتی به قیمت از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان باشد: «باید به فکر پشت سر گذاشتن لسترسیتی و رسیدن به رتبه دوم جدول باشیم. در دو فصل گذشته بازی‌های زیادی را برده‌ایم و شاید از نظر ذهنی کمی اشباع شده باشیم. ما حداقل مستحق کسب نایب‌قهرمانی در این فصل هستیم.»

یکی از مشکلات سیتی در این فصل مصدومیت مدافعان میانی‌اش بوده که باعث شده دست گواردیولا در این پست خالی بماند. حالا خود او فاش کرد که در تابستان تلاش کرده بود وینسنت کمپانی را متقاعد کند تا یک فصل دیگر در اتحاد بماند، اما او درنهایت تصمیم به جدایی گرفت: «خیلی تلاش کردم تا او یک فصل دیگر با ما بماند. در هفته‌های آخر بارها به او گفتم نه، تو نمی‌توانی ما را ترک کنی اما او بالاخره از جمع ما جدا شد. او وقتی تصمیمی را می‌گرفت آن را عملی می‌کرد.»

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار