تاریخ : Sat 28 Dec 2019 - 10:19
کد خبر : 35583
سرویس خبری : ورزش

این لیـورپـول شکست‌ناپذیـر

صدرنشینی مقتدرانه قرمزها در لیگ برتر انگلیس

این لیـورپـول شکست‌ناپذیـر

لیورپول با برتری 4 بر صفر در دیدار لسترسیتی عملا غیرقابل دسترس‌تر از قبل شد و به عقیده بسیاری از کارشناسان کورس قهرمانی در لیگ جزیره در همین مقطع از فصل تقریبا به پایان رسیده است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، لیورپول دیدارهای فشرده خود در آستانه سال جدید میلادی را با یک برد درخشان برابر لسترسیتی، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش آغاز کرد و در حالی که سایر مدعیان قهرمانی امیدوار بودند شاگردان برندان راجرز بتوانند ترمز تیم کلوپ را کشیده و همچنان رقابت در صدر را داغ نگه دارند، اما لیورپول با برتری 4 بر صفر در این دیدار عملا غیرقابل دسترس‌تر از قبل شد و به عقیده بسیاری از کارشناسان کورس قهرمانی در لیگ جزیره در همین مقطع از فصل تقریبا به پایان رسیده است. اختلاف 13 امتیازی سرخ‌پوشان با لستر رده دومی(پیش از دیدار شب گذشته سیتی برابر ولورهمپتون) باعث شده تا عملا سایر مدعیان به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشند و امید زیادی به افول تیمی که تا اینجای فصل بدون شکست بوده و تنها منچستریونایتد توانسته آنها را متوقف کند، نداشته باشند.

آنری: کورس قهرمانی تمام شده

تیه‌ری آنری، کارشناس و مربی فوتبال معتقد است الان مساله اصلی دیگر این پرسش نیست که آیا آنها می‌توانند قهرمان لیگ برتر شوند یا نه، بلکه حالا این سوال مطرح است که آیا تیمی در این فصل می‌تواند آنها را در لیگ شکست دهد. آنری که زمانی مهاجم آرسنال بود در سال 2004 به همراه این تیم بدون باخت فاتح لیگ برتر شد، درباره شرایط کنونی لیورپول می‌گوید: «دیدار برابر لستر یک پیام واضح داشت. وقتی آنها به زمین لستر می‌آیند و چنین برد خوبی را کسب می‌کنند دیگر بحث قهرمانی تمام شده است و تنها باید دید آنها در چه تاریخی قهرمانی خود را قطعی می‌کنند. برای خود من هم این سوال مطرح است که آیا آنها روند شکست‌ناپذیری خود را تا پایان حفظ خواهند کرد یا نه. البته تنها به خاطر اینکه خودم با آرسنال چنین رکوردی را تجربه کرده‌ام. به عقیده من این تیم می‌تواند فصل را بدون باخت تمام کند و مساله اصلی این است که آیا تیمی وجود دارد که بتواند آنها را شکست دهد چون تقریبا مشخص است که لیگ را فتح خواهند کرد.»

شاگردان کلوپ پس از فتح جام‌جهانی باشگاه‌ها به تازگی از قطر برگشته‌اند و به نظر می‌رسید لستر می‌تواند از این فرصت و فشردگی بازی‌های آنها استفاده کرده و از این بازی امتیاز بگیرد، اما برد با چهار گل در ورزشگاه کینگ پاور نشان داد که لستر نمی‌تواند رقیبی جدی برای لیورپول برای عنوان قهرمانی باشد و اگر تیمی قرار باشد این فاصله زیاد را جبران کرده و چیزی شبیه به معجزه را رقم بزند، قطعا منچسترسیتی خواهد بود.

اعتراف راجرز

برندان راجرز، سرمربی لستر که سابقه نشستن روی نیمکت لیورپول را دارد، پس از این بازی با اشاره به قدرت حریف گفت: «آنها تیم فوق‌العاده‌ای هستند و اعتمادبه‌نفس بسیار بالایی دارند. با توانایی و تجربه زیادی که دارند می‌توانند کار خود را به بهترین نحو انجام دهند.» این دومین باخت پیاپی تیم او برابر تیم‌های مدعی پس از شکست مقابل منچسترسیتی بود و خودش هم معتقد است که شاگردانش هنوز برای رویارویی و رقابت با این تیم‌های بزرگ آمادگی لازم را ندارند: «دو بازی اخیر محک خوبی برای تیم ما بود چراکه نشان داد هرچقدر هم خوب بازی کنیم باز هم نمی‌توانیم در کورس قهرمانی با آنها رقابت کنیم. قدرت تیم حریف در این بازی کاملا مشخص بود.»

یکی از نفرات تاثیرگذار لیورپول در این فصل بدون شک ترند الکساندر آرنولد، مدافع راست جوان این تیم بوده که در بازی پنجشنبه شب نیز یک گل و یک پاس‌گل در کارنامه‌اش ثبت شد و نقشی مهم در این برد داشت. نمایش درخشان آرنولد در لیورپول بیشتر تحت‌تاثیر عملکرد خوب و گلزنی‌های محمد صلاح و سادیو مانه قرار گرفته اما بی‌شک نقش بسیار مهمی در دو فصل اخیر داشته و شاید بتوان گفت حتی به اندازه دو عنصر هجومی این تیم تاثیرگذار بوده است.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول  هم  پس از این بازی گفت: «صادقانه می‌گویم خیلی به صحبت کردن درباره قهرمانی علاقه ندارم. بازی خوبی بود. ما بازی را به قدرتمندترین شکل ممکن به پایان بردیم و گل‌های فوق‌العاده‌ای به ثمر رساندیم. به هیچ‌کدام از حرف‌هایی که درباره قهرمانی ما مطرح می‌شود، گوش نمی‌دهیم. تنها روی بازی بعدی‌مان تمرکز کرده‌ایم. هنوز جای پیشرفت داریم و باید روی نحوه دفاع کردن‌مان در نیمه‌اول این بازی و مدیریت بازی‌ها تمرکز کنیم. می‌توانم برای خودم داستان‌هایی بنویسم. پیش از این هرگز در تاریخ لیگ برتر انگلیس تیمی نبوده که با اختلاف زیادی صدرنشین باشد و درنهایت قهرمانی را از دست بدهد. اما این صداها در گوش من منفی است، بنابراین ما فقط باید روی بازی بعدی تمرکز کنیم. ما در پنج بازی بعدی باید به مصاف تیم‌های ولوز، شفیلدیونایتد، اورتون، تاتنهام و منچستریونایتد برویم.»

* نویسنده: سیامک خاجی، روزنامه‌نگار