تاریخ : Wed 25 Dec 2019 - 14:39
کد خبر : 35531
سرویس خبری : دانشگاه

صیانت از ارزش های نظام و انقلاب از وظایف مهم دانشگاهیان است

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی:

صیانت از ارزش های نظام و انقلاب از وظایف مهم دانشگاهیان است

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به رسالت خطیر دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تحقق بخشیدن به سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: جهاد علمی و تولید علم تنها راه شکست دشمن در جنگ اقتصادی است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد بندرعباس، آقای سیروس صابری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و دانشگاهی در واحد بندرعباس برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران نماد مقاومت و الگویی بی نظیر ایستادگی در جهان است.

وی با تأکید بر هم افزایی و مشارکت دانشگاهیان در راستای بکارگیری ظرفیت‌های توانمند دانشگاه در حوزه‌های مختلف، گفت: دانشگاه باید با نگاه تحول گرا و سازندگی در حوزه تولید علم و پژوهش، کشور را در رسیدن به اهداف واقعی خود یاری رساند.

آقای صابری با اشاره به هدف گذاری این دانشگاه در مدیریت جدید افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در ریلی قرار گرفته که نقشه راه آن بر اساس سیاست های نظام و انقلاب ترسیم شده و استراتژی حرکت باید برای رسیدن به هدف براین اساس پایه ریزی و پایش شود.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه صیانت از ارزش های نظام و انقلاب از وظایف مهم دانشگاهیان است، اظهار داشت: ایجاد فضای کاملاً اسلامی به دور از هر گونه انحرافات فکری و ترویج فرهنگ انقلابی در بین جوانان از رسالت های خطیری است که با مشارکت دانشگاهیان به خصوص اساتید به عنوان الگوی عملی و ظاهری باید به فعلیت تبدیل شود

آقای صابری، تقویت روحیه انقلابی و جهادی در بین جوانان را از نکات مهم در دانشگاه برشمرد و گفت: مسئولان و استادان باید الگویی مناسب برای جوانان در جامعه باشند تا آنها با الهام‌گیری و به بکار بستن این امورات در زندگی روزمره خود بتوانند تأثیرات قابل و اثربخشی را از خود بجا بگذارند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید به عنوان برند علمی در کشور مطرح شود، افزود: همان طور که این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری در جهان مطرح است، باید با تلاش و پشتکار بتواند در حوزه علمی و پژوهشی نیز به جایگاه واقعی خود برسد که برای این مهم نیز نقشه راه تهیه و مسئولان تلاشگر این دانشگاه به دنبال کسب افتخارات علمی و پژوهشی در سطح منطقه و جهان هستند.

دکتر احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به جهاد علمی در دانشگاه گفت: جهاد علمی آن جهادی است که بتواند تهدید ها را به فرصت تبدیل کند و دشمن را در جنگ اقتصادی و فرهنگی به زانو دربیاورد که خوشبختانه در طول این چهار ده دشمن با طراحی و برنامه‌های مدون به جنگ ما آمده و در تمام جبهه‌ها نیز شکست را پذیرفته است.

وی، نگاه تیزبینانه و اندیشه هوشمندانه مقام معظم رهبری را یکی از مهمترین ارکان نظام در پیشبرد اهداف انقلاب برشمرد و گفت: تمام نقشه‌های چند ساله دشمنان در یک جمله مقام معظم رهبری به شکست منجر شده و رو به یاس و نا امیدی نهاده است.

دکتر کامرانی، عملیاتی کردن محورهای گام دوم انقلاب در دانشگاه و بکارگیری آن را در توسعه و پیشرفت کشور یک جهاد علمی دانست و افزود: دانشگاه اثر بخش دانشگاهی است که بتواند با استفاده از ظرفیت های منطقه و ورود به تمام سطوح جامعه ، زمینه رونق تولید و اشتغال را در کشور فراهم سازد و جامعه را به سمت توسعه پایدار علمی و فناوری به پیش ببرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تأکید بر عملیاتی کردن محور های گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها و گفت: دانشگاه به عنوان مرکز تحول در جامعه، متولی عملی کردن منویات رهبری در کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با حرکت در این مسیر خطیر، با اقدام به موقع و مشارکت روسای واحد ها و مراکز خود نسبت به تهیه و تنظیم بخش بیشتری از سند راهبردی آن در استان همت کرده است.