تاریخ : Mon 23 Dec 2019 - 10:43
کد خبر : 35414
سرویس خبری : ورزش

بازگشت داورزنی به فدراسیون و محمودی به تیم ملی با هم مرتبط است؟

«فرهیختگان» بررسی کرد؛ اما و اگرهای دعوت دوباره شماره یک به تیم ملی والیبال

بازگشت داورزنی به فدراسیون و محمودی به تیم ملی با هم مرتبط است؟

شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی‌بر اینکه با بازگشت محمدرضا داورزنی به والیبال محمودی هم برگشته و استفاده از این بازیکن تصمیم کولاکوویچ نبوده است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم ملی والیبال ایران این روزها در اردوی آمادگی به سر می‌برد تا خود را برای بزرگ‌ترین رویداد پیش رو؛ یعنی انتخابی المپیک توکیو آماده کند، مسابقاتی که قطعا استرالیا، چین، کره و... با بیشترین قدرت حضور خواهند داشت تا برای تک‌سهمیه قاره کهن رقابت کنند. بسیاری از کارشناسان به کسب سهمیه المپیک خوش‌بین هستند، اما بلاتکلیفی یک ساله فدراسیون باعث شده تا همه آنها این نکته را متذکر شوند که قطعا کار ایران در این مسابقات سخت است. شاگردان کولاکوویچ در این مسیر با سختی‌هایی روبه‌رو هستند که نمونه آن غیبت امیر غفور، بازیکن تیم والیبال لوبه ایتالیا و همین‌طور برگزاری دیدارهای دوستانه است. امیر غفور پیش‌تر دچار یک التهاب بود اما قبل از رفتن به مسابقات باشگاه‌های جهان با تیم لوبه، در لیگ ایتالیا و بازی مقابل تیم ویبو والنتیا، دچار مصدومیت می‌شود. حدود ۴ الی ۶ هفته نیاز است تا غفور استراحت کند، بنابراین این بازیکن ملی‌پوش کشورمان انتخابی المپیک توکیو را از دست خواهد داد و بازیکن جانشین او نیز کسی است که سال‌ها با شماره یک برای تیم ملی بازی کرد ولی در سال‌های اخیر از تیم ملی دور بود.

   بازگشت دوباره محمودی و عدم اعتماد کولا به جوانان

پس از این اتفاقات کادر فنی تیم ملی والیبال ایران به نتیجه رسید تا شهرام محمودی را جایگزین غفور کند. محمودی پیش از این در اردوی تیم ملی حضور داشت اما بعدها اعلام کرد از تیم ملی کنار می‌رود تا راه برای جوان‌ترها باز شود. این شعاری بود که کولاکوویچ با شروع کارش در ایران مطرح کرده و حتی آن را مدتی اجرایی کرد اما بعد از مدتی به نظر می‌رسید او اعتماد چندانی به حضور جوان‌ها ندارد و دعوت دوباره از شهرام محمودی خود گویای این موضوع است. البته برخی نیز می‌گویند که از کولاکوویچ خواسته شده محمودی را برگرداند.

   افشاردوست: محمودی تجربه دارد

محمود افشاردوست، دبیر سابق فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در این باره گفت: «مصدومیت غفور خبر خوبی نبود. او یک بازیکن با کیفیت در تیم ملی بوده و در بحث حمله و دفاع در مرز پختگی قرار دارد. البته ما در لیگ باشگاهی بازیکنانی مانند یلی و اسماعیل‌زاده را داریم اما همه در خاطرشان هست که محمودی همراه با تیم ملی چه افتخاراتی داشته و چه بازی‌هایی انجام داده است.با وجود آگاهی از تلاش‌هایی که شهرام محمودی در تیم ملی داشته این نکته را نباید فراموش کرد که کولاکوویچ حتی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و لیگ ملت‌ها اعتمادی به جوانان نکرد و جای آنها در تیم ملی برای کسب تجربه خالی بوده است.

افشاردوست در این باره عنوان کرد: «فدراسیون می‌توانست با برنامه‌ریزی مناسب در مسابقاتی از قهرمانی آسیا و لیگ ملت‌ها از جوانان استفاده کند اما در این مقطع نیاز به صعود است. من نمی‌گویم جوانان را کنار بگذاریم اما فراموش نکنیم محمودی هم تجربه مسابقه انتخابی المپیک و هم حضور در المپیک را دارد. محمودی روی توپ‌های بلند تخصص دارد و حتی می‌تواند از پاس‌های سریع بهترین استفاده را ببرد. فکر می‌کنم آنچه باعث شد تا فدراسیون تصمیم بگیرد از محمودی دعوت کند حساسیت مسابقات انتخابی المپیک است چون آنها به این نتیجه رسیده‌اند که برای صعود باید بازیکنان تجربه داشته باشند هرچند اعتقاد دارم تیم ملی قطعا به المپیک راه پیدا می‌کند. استفاده از محمودی تصمیمی منطقی است.»

   چه ارتباطی بین بازگشت داورزنی و محمودی وجود دارد؟

شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی‌بر اینکه با بازگشت محمدرضا داورزنی به والیبال محمودی هم برگشته و استفاده از این بازیکن تصمیم کولاکوویچ نبوده است. افشاردوست درباره این شایعات، گفت: «از این موضوع اطلاعی ندارم اما هر مربی‌ای دوست دارد بهترین نتایج را بگیرد. گرفتن نتیجه به‌ویژه برای مربیان خارجی که می‌خواهند تمدید کرده و در کشورهای دیگر کار کنند، بسیار مهم است. اینکه چه کسی تصمیم گرفته محمودی برگردد را نمی‌دانم اما اگر شهرام آماده باشد می‌تواند این موقعیت را درک کرده و به تیم ملی کمک کند.»

انتقادها از کولاکوویچ درخصوص عدم استفاده از بازیکنان جوان و با استعداد همچنان وجود دارد. باید دید با پایان مسابقه انتخابی المپیک این فرصت در اختیار جوانان قرار می‌گیرد تا به تجربیات‌شان اضافه کنند یا برنامه کولاکوویچ همچنان استفاده از بازیکنان قدیمی است؟