تاریخ : Sat 14 Dec 2019 - 10:35
کد خبر : 35069
سرویس خبری : سیاست

 بعد از ماجرای بنزین، خیلی از اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات پا پس کشیدند

علی شکوری‌‌راد:

بعد از ماجرای بنزین، خیلی از اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات پا پس کشیدند

ما شاهد بودیم بعد از این اتفاقات آن‌ فرآیندهایی که ما در حال پیگیری بودیم، عملا جای خودش را به یک فضایی داد که نیروهای کنشگر سیاسی پا پس کشیدند و دیگر حاضر به حضور در عرصه انتخابات نبودند.

علی شکوری‌‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب "اتحاد ملت" در گفت وگویی اظهار داشت:

* بعد از حوادث دی‌ماه ۹۶ که یک شوک بزرگ ایجاد کرده‌ بود، اصلاح‌‌طلبان تلاش کردند فضای جامعه را بهبود ببخشند و مقداری امیدها را افزایش بدهند تا یک ماه پیش که آماده می‌شدند برای حضوری انتخابات مجلس. یعنی شرکت جدی در انتخابات و اگر مفهوم انتخابات شکل گرفت یک مشارکت کامل داشته باشند با نیروهای اصلی خودشان به میدان بیایند و دیگر از نیروهای نیابتی و اجاره‌ای استفاده نشود و در حقیقت یک اکت با عیار بالای اصلاح‌طلبی را بروز دهند.

* برای این کار هم سازوکارهای جدیدی مثل طرح «سرا» تدارک دیده شده بود و در درون شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که البته برای کار سیاسی کمی لخت و کند عمل می‌کند، مقدمات آماده شد که ناگهان با افزایش قیمت بنزین و اعتراضات مواجه شدیم.

* ما شاهد بودیم بعد از این اتفاقات آن‌ فرآیندهایی که ما در حال پیگیری بودیم برای یک حضور تمام عیار و توام با یک اکت کامل اصلاح‌طلبانه، عملا جای خودش را به یک فضایی داد که نیروهای کنشگر سیاسی پا پس کشیدند و دیگر حاضر به حضور در عرصه انتخابات نبودند. ما بر اساس مصوباتی که از قبل داشتیم، ناگزیر به نیروهای حزبی توصیه کردیم که فرصت انتخابات را از دست ندهند.

* در چنین فضایی دیگر نیروهای تمام عیاری که بنا بود به صحنه بیاوریم، خیلی‌هایشان حاضر نبودند و آن برنامه‌ای که ما از قبل تدوین کرده بودیم خود به خود روی زمین ماند. به خاطر همین ما بسیاری از افراد را دعوت کردیم (برای حضور در انتخابات) ولی آن‌ها حاضر نشدند که ثبت‌نام کنند. به هر حال ما با همین تعداد اندکی که ثبت‌نام کرده‌اند در صحنه هستیم./ هفته‌نامه صدا