تاریخ : Tue 10 Dec 2019 - 10:28
کد خبر : 34939
سرویس خبری : جامعه

وزیر بهداشت: آنفلوآنزا مهار شد

وزیر بهداشت: آنفلوآنزا مهار شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پیک حاد بیماری آنفلوآنزا را در کشور رد کردیم و این بیماری مهار شد، گفت: در حال حاضر به اندازه کافی انسولین و همه داروها در کشور موجود است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سعید نمکی دقایقی قبل در جمع خبرنگاران در شهرستان میامی اظهار کرد: امروز برای ارزیابی کمبودها و کاستی‌ها و روند پیشرفت پروژه‌ها در شهرستان میامی حاضر شده‌ایم.

وی افزود: هفته‌ای ۵۰ پروژه تا هفته سلامت در اردیبهشت‌ماه سال آینده در کشور افتتاح می‌شود؛ در همین راستا با وجود اینکه سال بسیار سختی از لحاظ منابع بود، یک‌هزار پروژه آماده شده است و همچنین تا هفته سلامت ۶۶ بیمارستان در کشور افتتاح می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بازدیدی از بیمارستان نیمه‌کاره‌ شهرستان میامی صورت گرفت که تلاش می‌کنیم در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد؛ برای مجموعه مرکز جامع سلامت و ساختمان شبکه بهداشت و درمان میامی نیز قرار شد مساعدت‌های لازم صورت گیرد تا امکانات و تأسیسات آن فراهم شود و رقم موردنیاز اختصاص یابد و در دهه فجر بتوانیم این مرکز را افتتاح کنیم.

نمکی اضافه کرد: تجهیزاتی مانند سونوگرافی، تصویربرداری و تصویربرداری دندان و امکانات دیگری درخواست شد که قرار است طی همین هفته برای مجموعه ارسال شود.

وی تصریح کرد: در کالپوش قرار شد یکی از سه مرکز درمانی آن منطقه را برای خدمات‌دهی به مردم شبانه‌روزی کنیم و استقلال شبکه بهداشت و درمان میامی را به عنوان یک شبکه مستقل اعلام کنیم که بتوانند به صورت مستقل مسائل خود را پیگیری کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: خوشبختانه با آموزش‌های ارائه‌شده و با کمک مردم پیک حاد بیماری آنفلوآنزا را در کشور رد کردیم و این بیماری مهار شد؛ در حال حاضر پراکندگی آن در کشور به‌شدت کمتر از قبل است و وارد فاز مهار ویروس آنفلوآنزا در کشور شده‌ایم.

نمکی با اشاره به جذب نیروی انسانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان کرد: جذب حدود ۱۰ هزار نیرو در کشور آغاز شده است و تا یک ماه آینده به سرانجام می‌رسد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد کمبود انواع دارو در کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به اندازه کافی انسولین و همه داروها در کشور موجود است./ فارس