تاریخ : Mon 02 Dec 2019 - 14:23
کد خبر : 34574
سرویس خبری : دانشگاه

دانشگاه آزاد در تراز جمهوری اسلامی باشد

شیخ عطار:

دانشگاه آزاد در تراز جمهوری اسلامی باشد

معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه باید در جهت تحقق آرمان‌های امام راحل(ره) و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب فعالیت کند و در تراز جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد اصفهان، مهندس علیرضا شیخ عطار معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع اعضای هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، گفت: در حوزه معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی، گام های مثبت و مبتکرانه ای برداشته شده و به جرأت می توان گفت تمام فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این حوزه، منطبق با سند راهبردی تدوین شده در معاونت امور بین الملل است.

وی اظهار داشت: معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی با همفکری و همکاری سایر معاونت ها، ساز و کارهای متفاوت و متنوعی را برای پیشبرد اهداف بین المللی دانشگاه تدوین کرده و درصدد ابلاغ و اجرای این ساز و کارهاست که از جمله آنها می‌توان به برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی، برگزاری سمینارها و همکاری های پژوهشی با کشورهای هدف در جهت جذب دانشجو از جمله عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و آذربایجان و همچنین اعطای مدرک به چند روش و با همکاری کشور مبدا به دانشجویان فارغ التحصیل خارجی در ایران اشاره کرد.

مهندس شیخ عطار خاطرنشان کرد: یکی از تهدیداتی که در زمینه همکاری های بین المللی میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دیگر کشور ها وجود دارد، بحث عدم آشنایی دانشجویان جدیدالورود خارجی با زبان فارسی است که می تواند تأثیر ناخوشایندی در خصوص جذب دانشجویان برجا بگذارد و لازم است که کلیه همکاران همه توان خود را در زمینه آموزش و آشنایی دانشجویان با زبان فارسی به کار گیرند.

معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان گسترده ترین شبکه دانشگاهی کشور و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان باید در جهت تحقق آرمان‌های امام راحل(ره) و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب فعالیت کند و در تراز جمهوری اسلامی باشد.

در ادامه این جلسه دکتر پیام نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، گفت: استان اصفهان با دارا بودن ظرفیت ها و توانمندی های قابل توجه گردشگری، صنعتی و اقتصادی و بهره مندی از واحدهای دانشگاهی شاخص در رشته های مختلف و منحصر به فرد همچون دندانپزشکی، پرستاری و ... می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای انتخاب و ادامه تحصیل دانشجویان غیر ایرانی باشد و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تمهیدات ویژه ای برای استفاده از این فرصت ها پیش بینی شده است.

دکتر نجفی تصریح کرد: در خصوص جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی مشکلات اساسی همچون عدم شناخت و آشنایی دقیق اساتید خارجی با دانشگاه های ایران و محصولات دانش بنیان وجود دارد که لازم است با برگزاری سمینارهای مشترک و ارائه و معرفی محصولات و همچنین راه اندازی گروه های معرفی دانشگاه به تفکیک واحدها برای شناخت هرچه بهتر رشته ها، امکانات رفاهی و ظرفیت های هر واحد، این معضل برطرف شود.