تاریخ : Sat 30 Nov 2019 - 16:45
کد خبر : 34481
سرویس خبری : سیاست

آقای موسوی!‌ کابینه احتمالی شما همین ژنرال‌های کابینه روحانی نبود؟!

درباره بیانیه کاسبکارانه میرحسین موسوی

آقای موسوی!‌ کابینه احتمالی شما همین ژنرال‌های کابینه روحانی نبود؟!

‌‌میرحسین موسوی در توصیف وضع مردم،‌ آنها را "فرودستانی جان به لب رسیده" و گرانی بنزین را "یک تصمیم غیر معقول کاسبکارانه و مخالف منافع اقشار مستضعف" دانست!

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پس از فروکش کردن اعتراضات بنزینی در شکل میدانی و خیابانی اش،‌ حالا انگار زمان کاسبی از این اعتراضات فرارسیده است اما شاید کسی فکر نمی کرد مسببان وضع موجود طلبکار وضع موجود شوند. در روزهای گذشته برخی نمایندگان لیست امید،‌ مهدی کروبی و محمد خاتمی و امروز میرحسین موسوی از موضعی طلبکار به اظهار تاسف از وضع موجود پرداختند؛ وضع موجودی که خودشان در ایجاد آن سهم عمده داشتند.

‌‌میرحسین موسوی در توصیف وضع مردم،‌آنها را "فرودستانی جان به لب رسیده" و گرانی بنزین را "یک تصمیم غیر معقول کاسبکارانه و مخالف منافع اقشار مستضعف" دانست!

‌‌اما چرا اتفاقا همین پیام میرحسین موسوی کاسبکارانه و تعجب برانگیز است؟ برای پاسخ باید فرض کنیم میرحسین موسوی کاندیدای انتخابات سال 88 پیروز میدان کسب رای مردم و بعنوان رئیس جمهور منتخب راهی پاستور می شد!‌در این صورت کابینه ای که او معرفی می کرد شامل چه کسانی بود؟ نگاهی به اعضای فعال در ستاد انتخاباتی میرحسین نشان می دهد همین کابینه روحانی با تمام ژنرال هایش در کابینه موسوی هم جای داشتند و وضعیت چیزی غیر از آن چیزی که امروز هست نمی شد. چهره‌های سرشناسی مانند بیژن زنگنه، علی ربیعی، محمدباقر نوبخت، حسین فریدون و ... . همان تز های روشنفکرانه ای که مسکن مهر را مزخرف می خواند و طرح سهمیه بندی و کارت سوخت را رانت و فسادزا!

‌‌هم آوا شدن خاتمی و میرحسین با رسانه های خشن آنور آبی مانند BBC فارسی در حالی است که روزی همین رسانه ها نوشتند که میرحسین و زهرا رهنورد به روحانی رای می دهند و به مانند خاتمی خواستار تکرار روحانی شدند.