تاریخ : Sat 30 Nov 2019 - 11:05
کد خبر : 34458
سرویس خبری : سیاست

اصلاح قانون انتخابات مجلس به این دور نمی‌رسد

عرف:

اصلاح قانون انتخابات مجلس به این دور نمی‌رسد

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: اصلاح قانون انتخابات مجلس، قطعا به این دور از انتخابات نمی‌رسد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات صبح امروز(شنبه، 9 آذر) در نشست خبری، با بیان اینکه فرآیند انتخابات وارد مرحله اجرایی شده است و از 10 اردیبهشت سال‌جاری زنگ انتخابات به صدا درآمده است، گفت: نزدیک به 2 هزار نفر از فرمانداران و بخشداران مستقل را آموزش داده‌ایم، همه مراحل حقوقی آموزش داده شده است.

وی افزود: ما هیچ عامل غیرآموزش دیده نداریم، در قدم دوم دنبال تربیت مربی در رده‌های اجرایی برای استان‌ها هستیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: ما به روز هستیم و کارها طبق برنامه پیش می‌رود، آقای وزیر کشور به حوزه‌هایی که همزمان انتخابات خبرگان نیز در 5 استان برگزار می‌شود، کار ابلاغ را انجام داده است. 

عُرف  گفت: امیدوارم با این سطح آمادگی به سمت یک انتخاباتی برویم که هم شور و هم شعور در آن موج بزند.

وی با بیان این مطلب که باید همه مجریان قانون‌ را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: نتیجه این انتخابات ان‌شاالله مجلس کارآمد باشد که بتواند در حوزه‌های کلان به وظایف خود عمل کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: اصلاح قانون انتخابات مجلس، قطعا به این دور از انتخابات نمی‌رسد.

عرف: بر اساس برواردهای صورت گرفته پیش بینی می‌شود 7 هزار نفر برای این دور از انتخابات مجلس ثبت نام‌خواهند کرد که از این تعداد
26 درصد اصلاح طلب
34 درصد اصولگرا
و 40 درصد مستقلین هستند این آمار تا پایان آبان ماه سال جاری بوده که فرمانداری‌ها انجام داده‌اند.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره تحقیقات محلی از ثبت نام کنندگان نمایندگی مجلس گفت: نظر مراجع چهارگانه اولویت است ولی اگر موردی باشد که ضرورت باشد توسط معتمدین محلی هیات اجرایی  سوال میدانی هم صورت بگیرد همچنین مراجع چهارگانه هم اگر لازم باشد این کار را انجام می دهند که خیلی کم اتفاق می افتد.

درخصوص‌ احراز هویت افراد با شورای نگهبان در شعب به صورت الکترونیکی به جمع بندی رسیدیم همین هم در راستای الکترونیکی شدن انتخابات قدم خوبی است.

وی درباره تامین امنیت انتخابات مجلس اینکه آیا به دلیل حوادث اخیر،  امنیت انتخابات تشدید خواهد شد؟ گفت: در کنار ستاد انتخابات کشور، ستاد امنیت کشور با مسئولیت معاون امنیتی تشکیل می‌شود. یکی از وظایف آن ستاد همین تامین امنیت انتخابات است. خب در سنوات گذشته برخی حوزه‌ها سابقه ناامنی داشته که موارد کشته شدن هم وجود داشته، به هرحال سطح‌ رقابت‌ها در برخی حوزه‌ها تند و تیز می‌شود. قاعدتا عوامل و ریشه‌ها را شناسایی کنیم و فرماندارانی‌ بگذاریم‌که با سابقه باشند.

حوادث اخیر‌ می‌تواند تاثیراتی بگذارد اما پیش بینی‌های تحرکات را خواهیم‌ کرد و اقدامات متناسب با آن صورت می‌گیرد. ما امروز  به 2 نکته امنیت و‌انسجام نیاز داردیم و باید همه در این جهت حرکت کنیم./ تسنیم