تاریخ : Wed 27 Nov 2019 - 11:27
کد خبر : 34357
سرویس خبری : سیاست

یکشنبه تکلیف استیضاح زنگنه مشخص می‌شود

امیرآبادی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

یکشنبه تکلیف استیضاح زنگنه مشخص می‌شود

امیرآبادی گفت: «احتمالا درصورت قانع نشدن نمایندگان در جلسه هفته آتی، عصر یکشنبه استیضاح زنگنه برای طرح در صحن علنی ارسال خواهد شد.»

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم و طراح استیضاح بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت است. وی ابتدای این هفته اعلام کرده بود این طرح با امضای 50 نماینده تدوین و به هیات‌رئیسه مجلس ارائه شده است. او در تشریح محور‌های استیضاح گفته بود: «حذف کارت سوخت و راه‌اندازی مجدد آن، افزایش قاچاق سوخت، ارائه‌ اطلاعات غلط درباره افزایش قیمت بنزین، عدم صداقت درباره‌ علت گران شدن نرخ بنزین، وجود دستگاه کارتخوان در دفتر وزارت نفت، ناکارآمدی در انعقاد قراردادهای میادین مشترک گازی و نفتی، اتخاذ برخی تصمیمات نادرست در واگذاری‌ها و همچنین عدم توجه به توسعه پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و فرآورده‌های نفتی ازجمله محور‌های استیضاح وزیر نفت است.»

امیرآبادی در همین حال روز گذشته در گفت‌وگو با «فرهیختگان» توضیحات جدیدی از فرآیند استیضاح ارائه کرد. وی با بیان اینکه با ارجاع طرح استیضاح به کمیسیون انرژی از سوی هیات‌رئیسه، این کمیسیون وارد این فرآیند شده است، گفت: «به دعوت کمیسیون انرژی، وزیر نفت روز گذشته در جمع نمایندگان حاضر شد. نمایندگان در این جلسه سوالات خود را مطرح کردند و وزیر نفت نیز با اشاره به اینکه طرح مجلس روز دوشنبه به وی ابلاغ شده است و باید اطلاعات و آمار لازم برای پاسخ به سوالات نمایندگان را جمع‌آوری کند، برای پاسخگویی به سوالات از آنها فرصت خواست. از این‌رو قرار بر این شد که یکشنبه آینده وزیر نفت دوباره در جلسه کمیسیون حضور یافته و پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.»

عضو هیات‌رئیسه مجلس در ادامه با بیان اینکه نمایندگان امضا‌کننده جدی‌تر از همیشه پیگیر این استیضاح هستند، گفت: «هم‌اکنون بیش از 70 نفر از نمایندگان این طرح را امضا کرده‌اند و همگی تاکید دارند این استیضاح به سرانجام برسد. از میان امضا‌کنندگان 73 نفر عضو فراکسیون نمایندگان ولایی هستند و این خود نشان‌دهنده انسجام نمایندگان در این طرح است.»

امیرآبادی با اشاره به اینکه نفر اصلی در ماجرای افزایش ناگهانی و شوک‌گونه قیمت بنزین وزیر نفت بوده است، تاکید کرد: «وی باید با حضور در مجلس پاسخگوی نمایندگان مردم باشد.»

وی در پایان به تاکید رئیس کمیسیون انرژی بر پیگیری این طرح هم اشاره کرد و گفت: «احتمالا درصورت قانع نشدن نمایندگان در جلسه هفته آتی، عصر یکشنبه استیضاح برای طرح در صحن علنی ارسال خواهد شد.»