تاریخ : Tue 26 Nov 2019 - 15:47
کد خبر : 34322
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

تعدادی از مداحان در فتنه 88  رفوزه شدند

آیت‌الله صدیقی:

تعدادی از مداحان در فتنه 88 رفوزه شدند

مداحان در جریان فتنه سال ۸۸ نمره قبولی گرفتند و توانستند نقش خود را به خوبی ایفا کنند اما تعدادی نیز رفوزه شدند و در نهایت مشخص شد نوکر امام حسین (ع) در جای لازم حضور پیدا خواهد کرد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، اولین نشست مادحین عترت با موضوع امر به معروف و نهی از منکر با حضور آیت‌الله صدیقی رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و جمعی از مداحان و پیرغلامان اهل بیت همچون منصور ارضی، غلامرضا سازگار، یدالله بهتاش، مهدی آصفی، احمد چینی، مصطفی خورسندی و دیگر مداحان و ذاکران در خانه مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

مداحان به مبارزه با ریشه‌های فساد بپردازند

بر اساس این گزارش، آیت‌الله کاظم صدیقی در این نشست اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک پدیده و معجزه برای اسلام و قرآن بود که در شرایطی که فردی تصور نمی‌کرد، توانست پرچم حکومت را دست بگیرد و در برابر قدرت‌های بزرگ بایستد و بساط سلطنت را برچیند اما هنوز نتوانسته‌ایم امام را بشناسیم.

وی افزود: آیت‌الله بهجت می‌فرمود: مقام معظم رهبری قبل از انقلاب، بعد از آزادی از زندان پیش ایشان رفت و فرمودند زمانی که در زندان اذیت می‌شدم، خدا را به چشم دیدم و آیت‌الله بهجت می‌فرمود به راستی دیدم که ایشان خدا را مشاهده کرده است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه ما امید و اطمینان داریم این خون‌های ریخته شده، در مسیر امام حسین (ع) برای تحقق انقلاب اسلامی، سیلی ایجاد کرده است که اگر در داخل قدر آن را نمی‌دانیم جبهه مقاومت ایجاد شده در پی آن تمام مستضعفان را نجات خواهد داد، تصریح کرد: البته در فضای داخل بی‌عدالتی، تبعیض، دامن زدن به هرزگی و فساد و تبلیغ علیه ولایت قابل قبول نیست.

صدیقی گفت: در فرهنگ شیعی، سه اصل غیرقابل انکار وجود دارد اول امامت انتصابی است و با انتخابات، فردی امام نمی‌شود و این امری آسمانی است لذا در واقعه سقیفه که اقلیت رأی دادند اگر همه مردم هم رأی می‌دادند، باز هم حضرت علی (ع) هم امام بود. دومین نکته عصمت امامت و سومین مؤلفه علم غیب است و این سه اتفاق در فرهنگ شیعی مستدل است. 

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در زمان غیبت نیز معتقد به حاکمیت فقیه جامع‌الشرایط هستیم، افزود: این فقیه تنها به انتخاب خبرگان و خواست مردم منصوب نمی‌شود و در واقع تا یار که را خواهد و میلش به که باشد.

وی اضافه کرد: فردی نزد امام زمان (عج) رسید و از ایشان سؤال کرد چرا مرحوم نائینی نباید زعیم باشد و سید ابوالحسن اصفهانی زعیم شده است که ایشان فرمودند سید دست و دل باز است یعنی خود این حضرات معصومین نسبت به زعیم شدن افراد توجه دارند که در جریان انتخاب مقام معظم رهبری نیز مشاهده شد روند عادی نبود و خبرگان در حالی که آیت‌الله منتظری را به قائم‌مقامی انتخاب کرده بودند در نهایت ایشان را به رهبری برگزیدند.

صدیقی گفت: در شرایط کنونی کشور برگزاری انتخابات فاسد، دروغ‌هایی که به مردم گفته می‌شود و اسرافی که وجود دارد و در نهایت اختلال با دشمن فردی مسؤولیت را بر عهده می‌گیرد که نتیجه تصمیم‌های او و فعالیت‌های شبکه‌هایی که مسیر جهنم را در کشور نشان می‌دهند، زن‌ها و دختران ما بی‌حجاب می‌شوند و این شبکه‌ها هر زمان بخواهند فتنه ایجاد می‌کنند و در انتخابات نیز هر کس را بخواهند برگزیده می‌کنند.

وی افزود: امام حسین (ع) می‌فرماید اگر دیدید نقشی در جامعه ندارید برای چه زنده می‌مانید، با مرگ خود کاری از پیش ببرید یعنی اگر در شرایط کنونی نمی‌توان تأثیرگذار بود باید قیام کرد و در این مسیر حتی جان خود را فدا کرد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه قانون این فریضه واجب جزو مفاد قانون اساسی است اما دولت‌ها به این دلیل که نمی‌خواهند فردی دست روی نقاط ضعف آنها بگذارد آن را اجرایی نمی‌کنند تصریح کرد: آیت‌الله جنتی ۲۰ سال قبل با جمعی به فکر احیای این فریضه افتادند و ستاد احیا را ایجاد کردند و در نهایت توانستند قانون این مهم را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانند و با توجه به اینکه امام جمعه موقت تهران بودند و در قانون نیز تصریح شده بود که رئیس این ستاد باید یکی از ائمه جمعه تهران باشد به مسؤولیت ریاست آن منصوب شد اما باز هم رئیس جمهور وقت این قانون را ابلاغ نکرد و رسماً به مخالفت با آن پرداخت و مجلس مستقیماً آن را ابلاغ کرد.

صدیقی با طرح این سؤال که خروجی این ستاد در این ۲۰ سال چه بوده است و توانسته چه معروف فراموش شده‌ای را احیا و یا منکری را از جامعه بیرون کند، گفت: این سؤال را در ابتدای فعالیت به عنوان رئیس این ستاد از کارشناسان مجموعه پرسیدم که هیچ فردی حتی ستاد مشهد که در این زمینه بسیار فعال است نتوانست یک مورد عینی از خروجی این ستاد را اعلام کند بنابراین مشخص شد امر به معروف و نهی از منکر به این کیفیت احیا نمی‌شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی علی‌رغم افتخارات بسیار در جبهه مقاومت و خیزش‌های بیرونی در کشورهای دیگر که بسیاری از آنها جزو کرامات مقام معظم رهبری محسوب می‌شوند در فضای داخل دچار مشکلات فراوان است اما نسبت به رفع آنها ناامید نیستیم، تصریح کرد: مداحان و پیرغلامان امام حسین (ع) را در ستاد احیا، از خودمان می‌دانیم و بنا داریم در این راستا از توان و ظرفیت آنها استفاده کنیم البته مقصود آن نیست که مداحان با هر منکری تک به تک برخورد کنند بلکه باید ریشه‌ها را برطرف کرد. اینکه چند زن بی‌حجاب باشند برگ و شاخه است و ریشه اصلی آن را باید برطرف کرد. برای این امر باید آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را کنترل کرد و فساد حکومت را علنی نهی کرد تا مردم نیز به میدان بیایند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه برای برخورد با فساد حرکتی شیعی، عاشورایی و انقلابی نیاز است تا مردم نیز در برابر هر گناه و فسادی مانند انتخابات حساسیت داشته باشند، گفت: حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه که جزو معجزات ایشان است می‌فرماید امر به معروف و نهی از منکر مصلحت عمومی است یعنی برای اصلاح توده‌ها باید چراغ این فریضه را روشن کرد تا مردم نسبت به دین خود، انقلاب، مفاسد و مظالم ادارات حساس باشند تا شاهد نباشیم در انتخابات افرادی برای اینکه در لیست قرار بگیرند ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند. 

صدیقی در پایان سخنان خود گفت: مداحان در جریان فتنه سال ۸۸ نمره قبولی گرفتند و توانستند نقش خود را به خوبی ایفا کنند اما تعدادی نیز رفوزه شدند و در نهایت مشخص شد نوکر امام حسین (ع) در جای لازم حضور پیدا خواهد کرد./ فارس