تاریخ : Sun 24 Nov 2019 - 10:40
کد خبر : 34169
سرویس خبری : ورزش

ایرانی‌ها درخشیدند، نیازی به کشتی‌گیر خارجی نداشتیم

حبیبی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

ایرانی‌ها درخشیدند، نیازی به کشتی‌گیر خارجی نداشتیم

دانشگاه آزاد نمی‌تواند پرداخت دلاری داشته باشد، به همین دلیل ما نتوانستیم از خارجی‌ها استفاده کنیم. البته در رقابت‌های ضربدری نیازی به کشتی‌گیر خارجی نداشتیم و کشتی‌گیران ایرانی خیلی خوب کار کردند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مرحله نهایی لیگ برتر کشتی آزاد روز جمعه برگزار شد که تیم بازار بزرگ ایران با پیروزی 9 بر یک مقابل اترک خراسان‌شمالی به‌عنوان قهرمانی دست‌یافت. دانشگاه آزاد اسلامی نیز که در این تورنمنت برخلاف دیگر تیم‌ها نتوانست از کشتی‌گیران خارجی استفاده کند با پیروزی 6 بر 4 مقابل «تا ثبت جهانی توس» در دیدار رده‌بندی به‌عنوان سوم رسید و جواز حضور در مسابقات جام باشگاه‌های جهان را نیز کسب کرد. هادی حبیبی سرمربی تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد اسلامی درباره لیگ امسال گفت‌وگویی را با «فرهیختگان» انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

لیگ امسال با عنوان سومی دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسید، شرایط را چطور دیدید؟

باتوجه به اینکه تیم دانشگاه آزاد اسلامی بعد از 13-14 سال وارد کشتی شد با نگاه مسئولان این دانشگاه می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم و حتی به‌عنوان سرگروه به فینال صعود کنیم اما اتفاقاتی افتاد که باعث شد نتوانیم به مقامی که حق‌مان است دست پیدا کنیم. با این حال کسب مقام سوم نیز راضی‌کننده است.

 به‌عنوان تیم دوم راهی نیمه نهایی شدید؟

بله، در این مرحله به صورت ضربدری با ایران‌مال(بازار بزرگ ایران) رقابت کردیم. ایران‌مال که سال‌ها در لیگ حضور دارد، تیم خوبی است و نگاه حرفه‌ای به کشتی دارد. این تیم با کشتی‌گیران خوبی که داشت توانست ما را شکست دهد. ما برای کسب عنوان سومی برای دومین بار مقابل تا ثبت جهانی توس قرار گرفتیم و توانستیم با برتری دوباره مقابل این تیم خوب سوم شویم.

از عملکرد کشتی‌گیران تیم راضی بودید؟

بله، شاگردانم نهایت تلاش خود را انجام دادند و من از همه آنها راضی هستم و امیدوارم این مسیر تا قهرمانی طی شود.

شرایطی هم به وجود آمد که شما نتوانستید از کشتی‌گیران خارجی استفاده کنید.

دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌تواند پرداخت دلاری داشته باشد، به همین دلیل ما نتوانستیم از خارجی‌ها استفاده کنیم. البته در رقابت‌های ضربدری نیازی به کشتی‌گیر خارجی نداشتیم و کشتی‌گیران ایرانی خیلی خوب کار کردند. حالا برای حضور در جام باشگاه‌های جهان مجوز گرفتیم و تلاش می‌کنیم با تقویت تیم و با کشتی‌گیران ایرانی نتایج خوبی در این تورنمنت مهم بگیریم.

شرایط مالی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در تفاهمنامه‌ای که من نوشتم عدد کمی درج شده چون هدف اصلی این بود که بتوانیم در ابتدا این تیم را وارد لیگ کنیم. با وجود اعداد و ارقام کم، ما تیم موفقی داشتیم. از مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه، کادر، کشتی‌گیران تا پرسنل اداری دانشگاه همه به تیم کمک کردند تا موفق شویم و نتیجه قابل قبولی در این مسابقات بگیریم. امیدوارم برای سال آینده این ارقام هم افزایش پیدا کند و بتوانیم نتایج بهتری هم کسب کنیم. این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

داوری را در لیگ امسال چطور دیدید؟

به هر حال داوری همیشه در همه رشته‌ها مساله‌ساز بوده است. تیمی که برنده باشد داوری را تایید می‌کند، تیمی که ببازد از داوری ایراد می‌گیرد. این موضوع در کشتی هم از این قائده مستثنی نیست اما کمیته داوران امسال تلاش کرد بهترین داوران در لیگ کشتی قضاوت کنند.

* نویسنده: بهاره محمدی، روزنامه‌نگار