تاریخ : Sat 23 Nov 2019 - 09:10
کد خبر : 34089
سرویس خبری : سیاست

 پاسخ مردمی به حربه امنیتی

در بسیاری از شهرهای ایران تجمع‌های اعتراضی علیه آشوبگران برگزار شد

پاسخ مردمی به حربه امنیتی

اتفاق روز جمعه حتما یکی از نقاط عطف تاریخی انقلاب بود و نشان داد مردم تا کجا پای انقلاب و حاکمیت ایستاده‌اند.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، امام راحل‌(ره) درباره مردم ایران می‌گفت. «من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند.» دلیلش را هم نه با استناد به همه آن چیزی که در 41 سال گذشته رفته است، که با استناد به وقایع دیروز در بسیاری از شهرهای کشور و یکی، دو روز قبل‌تر در همدان، اصفهان و دیگر شهرها می‌توان یافت. 

کیست که نداند گرانی بنزین به همه اقشار کشور فشار وارد می‌کند و باعث تورم می‌شود، اما خب اینکه بخشی از همان مردم با وجود آسیب‌دیدن از این تصمیم ناگهانی، آن‌ هم زیر برف و باران و سرمای چند درجه زیر ‌صفر به خیابان بیایند و با وجود دلخوری، از حاکمیت کشور و کلیت نظام در مقابل اغتشاش‌‌گران و آشوب‌طلبان که دوباره با آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و کشورهای غربی همراه شده بودند دفاع کنند، تحیر‌آور است. اتفاق روز جمعه حتما یکی از نقاط عطف تاریخی انقلاب بود و نشان داد مردم تا کجا پای انقلاب و حاکمیت ایستاده‌اند. 

مردم ایران در شهرهای مختلف در این روزها تمام و کمال در حمایت از نظام حاضر شدند، اول با وجود اعتراض صف خود را از آشوبگران جدا کردند و در روزهای بعد با حضور خود در خیابان به حمایت از نظام و مقابله با آشوبگران پرداختند. روز گذشته مردم در استان‌های مختلف از خراسان‌رضوی و جنوبی در شرق کشور تا لرستان و خوزستان در غرب به خیابان آمدند و پاسخ آشوبگرانی را دادند که در این روزها از بستر نارضایتی عمومی سوءاستفاده کردند و هزینه‌های سنگینی را به کشور وارد آوردند. 

یکی از پرشورترین حضورهای مردمی در تهران بود؛ روز جمعه و بعد از اقامه نمازجمعه تهران، مردم انقلابی با همان شور و حرارت سال‌های ابتدایی انقلاب به میدان آمدند و نشان دادند در هر شرایطی پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده‌اند و حاضر نیستند با وجود نارضایتی از عملکرد دولت در مقابل آشوبگران سکوت کنند. البته این حمایت مردمی صرفا در شهر تهران نبود و حتما مهم‌تر از تهران، حضور مردم در شهرستان‌های اطراف مانند قرچک، ورامین، شهر‌قدس و فیرزکوه بود که هم اقشار عمومی کم‌برخورداری هستند و هم اینکه مرکز اصلی اغتشاشات در آن نقاط بود.  در قرچک، نمازجمعه شاهد سیل مردم بود.

در شهر‌قدس، مردم پس از اقامه نماز روز جمعه تا میدان آزادی حاضر شدند و در فیروز‌کوه، امام‌زاده اسماعیل(ع) محل تجمع و خروش مردمی بود.  امام‌زاده اسماعیل(ع) را طی کرده و با تجمع در این امام‌زاده واجب‌التعظیم به راهپیمایی خود پایان دادند. 

دفاع از امنیت کشور در استان مرزی خوزستان که یکی از کانون‌های اغتشاشات بود، جلوه دیگری داشت.  اعراب، لرها، فارس‌ها و دیگر اقشار مردم خوزستان، روز گذشته و در کنار دیگر شهرها به میدان آمدند تا ثابت کنند همچون دوران جنگ تحمیلی طلایه‌‌دار حفظ امنیت و اقتدار کشورند.

مردم پس از اقامه نمازجمعه از خرمشهر که هنوز زخم جنگ را بر چهره خود دارد تا آبادان و ماهشهر که شهدایی را هم به کشور در این چند روز تقدیم کرده بودند به خیابان آمدند و حمایت خود را از تمامیت ارضی کشور و ثبات و امنیت آن اعلام کردند. مسجد جامع خرمشهر، مصلای نمازجمعه آبادان و میدان امام اندیمشک دیروز دوباره جلوه‌گاه حضور مردم انقلابی و یادآور روزهایی بود که مردم این خطه در حمایت از اسلام و انقلاب در مقابل بعثی‌ها جان سپر می‌کردند.

مردم اهواز اما میعادگاه خود را صبح امروز و در میدان مولوی این شهر قرار داده‌اند و وعده کرده‌اند که دوباره وارد عرصه دفاع از کشور شوند.  آن سوی کشور یعنی مرزهای شرقی به‌نوعی دیگر آوردگاه حماسه مردمی انقلاب بود، در هوایی سرد و طاقت‌فرسا مردم مشهدالرضا‌(ع) دشمنی خود را با اغتشاش‌گران و حامیان آنها یعنی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی نشان دادند و حجت را بر بدخواهان کشور تمام کردند.

حرم مطهر رضوی، دیروز نمایش تام و تمام وحدت کسانی بود که از یک‌ سو شعار برائت‌شان شعار مرگ بر آمریکا بود و ولایتمداری‌شان همنوایی و قرائت یک صدای صلوت خاصه ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا‌(ع). صبح جمعه علاوه‌بر مشهد، شمال و جنوب خراسانات هم شاهد حضور مردمی بود، مردمی که بعد از نمازجمعه به میدان وحدت آمدند.   در آن سوی کشور و در یکی دیگر از کانون‌های آشوب، مردم انقلابی خوب جوابی به آشوبگران دادند و با حمایت خود از کلیت نظام، مهر پایان اغتشاشات چند روز گذشته را زدند.

شمار شهرهایی که در استان فارس، روز جمعه حماسه آفریدند بیش از حد تصور بود؛ شیراز، جهرم، لارستان، فیروز‌آباد و ده‌ها شهر کوچک و بزرگ روز جمعه شاهد تجمع یا راهپیمایی مردم بودند.  از طرف دیگر مردم آذربایجان‌های شرقی و غربی نیز روز جمعه و همزمان با تجمع مردم در دیگر نقاط کشور، فرصت را غنیمت شمردند و ثبات امنیت و اقتدار کشور را تثبیت کردند. مردم تبریز و ارومیه و صدها شهر در این دو استان مرزی کشور دیروز دوباره خاطره فداکاری‌های چندصد ساله را زنده کردند و نشان دادند در دفاع از آب و خاک همیشه حاضرند.