تاریخ : Wed 20 Nov 2019 - 23:17
کد خبر : 34021
سرویس خبری : ورزش

انتخاب معاون سابق وزیر در مجمعی به ریاست معاون فعلی وزیر!

گزارش «فرهیختگان» از حاشیه‌های انتخابات والیبال؛ از غیبت داوری تا گلایه‌های محمودی

انتخاب معاون سابق وزیر در مجمعی به ریاست معاون فعلی وزیر!

داورزنی در حضور اعضای مجمع قول داد والیبال ایران جزء چهار تیم برتر دنیا قرار بگیرد.داورزنی در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که انتقادهایی از سوی یکی از نامزدها به وی وارد شد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، بالاخره بعد از ۱۱ ماه اداره فدراسیون والیبال با سرپرست و حاشیه‌های زیادی که این فدراسیون داشت، مجمع انتخاباتی روز چهارشنبه ۲۹ آبان در هتل المپیک با ریاست عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و محمدرضا داورزنی معاون مستعفی وزارت ورزش برای چهار سال ریاست فدراسیون را برعهده گرفت.ثبت‌نام داورزنی در انتخابات فدراسیون والیبال انتقادهای زیادی را از سوی نمایندگان مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ به وی و حتی وزیر ورزش وارد کرد به‌طوری که شایعاتی مبنی‌بر لغو انتخابات هم شنیده می‌شد اما درنهایت این مجمع در زمان اعلام شده برگزار شد.

   داوری نیامد، افشاردوست و سعادتمند انصراف دادند

نکته جالب انتخابات فدراسیون والیبال، ثبت‌نام یک معاون و دو مدیرکل وزارت ورزش بود هر چند یکی از مدیران کل در مجمع حاضر نشد و دیگری هم به نفع داورزنی کنار رفت. در مجمع انتخاباتی والیبال، امیرحسین منظمی، محمود افشاردوست، احمد سعادتمند، محمدرضا رشیدی، محمدرضا داورزنی، بهنام محمودی و افشین داوری نامزد بودند. داوری که ماه‌ها سرپرستی فدراسیون والیبال را برعهده داشت و حتی برای ریاست این فدراسیون هم علاقه‌مند بود، با تایید صلاحیتش با وجود انصراف از نامزدی، در مجمع حضور پیدا نکرد.افشاردوست، دبیر سابق فدراسیون والیبال بعد از سخنرانی در مجمع، انصرافش را اعلام کرد. سعادتمند هم با تاکید بر اینکه در هیچ انتخاباتی حضور نداشته، کناره‌گیری خود را اعلام کرد. امیرحسین منظمی هم با بیان اینکه در ۱۰دقیقه نمی‌توان چیزی گفت، انصراف داد! درنهایت داورزنی از ۴۱ رای ماخوذه با ۲۶ رای برای چهار سال ریاست فدراسیون والیبال را برعهده گرفت. بهنام محمودی هم 15 رای کسب کرد. ضمن اینکه رشیدی نیز رای نیاورد.

   قول داورزنی برای قرار گرفتن والیبال  جزء ۴ تیم برتر دنیا

در مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در مدت زمان مشخص اعلام شده صحبت‌هایی را مطرح کرد. وی در این مجمع اعلام کرد بعد از سه سال غیبت تصمیم به بازگشت گرفته است. داورزنی در حضور اعضای مجمع قول داد والیبال ایران جزء چهار تیم برتر دنیا قرار بگیرد.داورزنی در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که انتقادهایی از سوی یکی از نامزدها به وی وارد شد. محمدرضا رشیدی در حال سخنرانی خطاب به داورزنی گفت: «آیا مجموعه والیبال آنقدر قحط‌الرجال است که یک نفر بخواهد دوباره برگردد و به والیبال کمک کند؟ آیا بازگشت مدیران سابق به والیبال توهین به مجمع نیست؟»

   محمودی: آب گل‌آلود شود همه ضرر می‌کنیم

بهنام محمودی از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون والیبال بود که تایید صلاحیتش چند روزی دیرتر از سایر نامزدها اعلام شد. محمودی در زمان سخنرانی در مجمع انتقادهای زیادی به عملکرد داورزنی در طول دوران ریاستش داشت. محمودی تاکید کرد: «داورزنی در زمان ریاستش در والیبال از نسل گذشته حمایت نکرد. هدف این بود والیبال المپیک ۲۰۲۰ روی سکو برود اما هنوز سهمیه هم نگرفته است. وارد حاشیه نمی‌شوم چون اگر آب گل‌آلود شود همه ضرر می‌کنیم.»

   والیبال با داورزنی دوباره به اوج می‌رسد؟

فدراسیون والیبال بعد از چند ماه سرپرستی بالاخره دارای رئیس شد تا برنامه‌های این رشته در رده‌های سنی مختلف با برنامه‌ریزی مناسب پیگیری شود. تیم ملی والیبال مردان ایران در مهم‌ترین رقابت بین‌المللی، مسابقات کسب سهمیه المپیک را پیش رو دارد و باید دید با حضور داورزنی در راس فدراسیون، برنامه‌ها چطور پیش خواهد رفت.مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک بانوان نیز ژانویه برگزار می‌شود که تشکیل اردوها و آغاز تمرینات منوط به حضور رئیس عنوان شده است. حالا به نظر می‌رسد با مشخص شدن رئیس فدراسیون، برنامه‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود.داورزنی در مدت زمان ریاستش در والیبال عملکردی قابل قبول داشت به‌طوری که شاهد موفقیت این رشته در میادین برون مرزی بودیم. با این حال وی تصمیم گرفت به وزارت ورزش برود و به‌عنوان معاون ورزشی سلطانی‌فر فعالیت کند و بعد از سه سال به والیبال برگشت ولی به نظر می‌رسد مسیر همواری پیش رو ندارد. خصوصا آنکه تمام پروسه تصمیم‌گیری وی برای حضور در انتخابات والیبال، استعفا از معانت وزارت ورزش و پیروزی در انتخابات با اما و اگرهای زیادی همراه بوده است. به هر حال باید با این حقیقت در ورزش کنار آمد؛ معاون سابق سلطانی‌فر در مجمعی که ریاستش برعهده معاون فعلی سلطانی‌فر بود پیروز شد!

* نویسنده: بهاره محمدی، روزنامه‌نگار