تاریخ : Mon 18 Nov 2019 - 10:53
کد خبر : 33841
سرویس خبری : ورزش

محمودی: اسبقیان تماس گرفت و یک برگه خواست

گزارش «فرهیختگان» از ابهامات عجیب درباره صلاحیت کاندیدای انتخابات والیبال

محمودی: اسبقیان تماس گرفت و یک برگه خواست

محمودی سعی می‌کند با دید مثبت به این قضایا نگاه کند و امیدوار است که این موضوع به‌زودی ختم به خیر شود.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در فاصله چند روز مانده به انتخابات ریاست فدراسیون والیبال هنوز هم خیلی موارد نامشخص است و انگار قرار نیست شک و شبهه از روی این فدراسیون برداشته شده و در یک فضای آرام و شفاف ریاست این فدراسیون انتخاب شود. در این انتخابات که حدود یک سال است که اهالی ورزش و دوستداران والیبال منتظر برگزاری آن هستند انواع و اقسام کارهای عجیب انجام شده که هیچ‌کس هم حاضر نیست درخصوص آنها به افکار عمومی توضیحی ارائه کند. ازجمله اعلام دیرهنگام نام کاندیداهای تایید صلاحیت شده از سوی وزارت ورزش و جوانان آن هم در حالی که باید نام کاندیداها حداقل 15 روز قبل از زمان برگزاری انتخابات اعلام شود تا آنها بتوانند رایزنی‌های خود را با هیات‌های استانی آغاز کنند. این کار در فاصله 10 روز مانده به انتخابات صورت گرفت تا به نوعی زمان برای یک‌سری از افراد کشته شود!بحث تایید نشدن صلاحیت یکی از کاندیدای ریاست فدراسیون در نوع خودش جالب توجه است.

بهنام محمودی که در انتخابات قبلی بدون هیچ مشکلی تایید صلاحیت شده بود و جزء منتقدان سیاست‌های حاکم بر فدراسیون والیبال هم محسوب می‌شود، تا امروز مجوز حضور در انتخابات را به دست نیاورده است و هیچ‌کس هم دلیل این تایید نشدن صلاحیت ملی‌پوش اسبق والیبال را نمی‌داند.آن‌طور که پیگیری‌های ما مشخص می‌کند این پیشکسوت والیبال در طول این مدت دارای هیچ‌گونه پرونده اخلاقی و قضایی نبوده است و خودش در این باره به «فرهیختگان» گفت: «من هم نمی‌دانم که به چه دلیل صلاحیتم تایید نمی‌شود، ضمن اینکه فکر نمی‌کنم الان زمان مناسبی باشد برای اینکه به دنبال چرایی این موضوع باشیم و بهتر است که این موارد را به روزهای مناسب‌تری موکول کنیم.»

با این حال دیروز تماسی با بهنام محمودی گرفته شد که روزنه‌های امید را در دل او زنده کرد. شروین اسبقیان در تماس با بهنام محمودی درخواست مدارکی را می‌کند که آن را خیلی زود به وزارت ورزش ببرد و این اتفاق پیش از ظهر دیروز انجام می‌شود تا شاید نام این پیشکسوت جوان هم در لیست کاندیدای تایید صلاحیت شده قرار بگیرد. محمودی درخصوص این موضوع گفت: «نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. متاسفانه این روزها به دلیل کسالت پدرم مدام در حال رفت و آمد به بیمارستان هستم. فقط آقای اسبقیان با بنده تماس گرفتند و برگه‌ای خواستند که من هم آن را تحویل ایشان دادم. حالا اینکه چرا این برگه را از من خواستند و آیا این به منزله تایید صلاحیت است یا نه را نمی‌دانم.»

برای اطلاع از شرایط این کاندیدا سعی کردیم با وزارت نشین‌ها همکلام شویم که البته توفیق زیادی به دست نیامد. مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگویی کوتاه با «فرهیختگان» گفت: «من در جریان تایید صلاحیت محمودی نیستم و در این رابطه باید با آقای اسبقیان تماس بگیرید تا بتوانید اطلاعات بیشتری به دست آورید.»

تلاش برای گفت‌وگو با اسبقیان هم بی‌نتیجه بود و مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش و جوانان پاسخگوی تماس خبرنگار «فرهیختگان» نبود. البته او در گفت‌وگو با یک رسانه اعلام کرده بود در جریان نامه تایید صلاحیت این کاندیدا قرار ندارد. این در حالی است که محمودی در گفت‌وگویش با «فرهیختگان» تاکید داشت که مدارک تکمیلی را با درخواست اسبقیان به وزارت ورزش برده است و به نظر می‌آید با این «کی بود، کی بودها» قرار نیست فضای انتخابات ریاست فدراسیون والیبال زلال شود و همچنان اما و اگرها درخصوص انتخابات این فدراسیون پابرجا می‌ماند.

محمودی سعی می‌کند با دید مثبت به این قضایا نگاه کند و امیدوار است که این موضوع به‌زودی ختم به خیر شود. او در این خصوص گفت: «می‌دانم که وزیر محترم ورزش تلاش زیادی کرده که مشکل من حل شود. از وزیر محترم ورزش و دوستان‌شان در وزارت و همچنین آقای صالحی‌امیری ریاست کمیته ملی المپیک خواهش می‌کنم با پادرمیانی این مشکل موجود را حل و فضا را برای یک انتخابات سالم آماده کنند و مطمئنا والیبال کشور می‌تواند از این موضوع متنفع شود.»

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار