تاریخ : Tue 12 Nov 2019 - 13:24
کد خبر : 33577
سرویس خبری : جامعه

نیامدم جیب پزشکان لوکس‌نشین را پُر کنم

وزیر بهداشت:

نیامدم جیب پزشکان لوکس‌نشین را پُر کنم

بهداشت با انتقاد از برخی فشارها و تهدیدها گفت: من نیامدم جیب پزشکان لوکس‌نشین را پُر کنم و راه را برای فساد در سازمان غذا و دارو باز کنم، بلکه آمده‌ام مقابل همه این فسادها بایستم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، سعید نمکی امروز (21 آبان) در آیین افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی "گلستان" کرمانشاه  گفت که من نیامدم جیب پزشکان لوکس‌نشین را پُر کنم بلکه آمده‌ام مقابل همه این فسادها بایستم.

محورهای سخنان وزیر بهداشت به این شرح است:

* هیچ وقت اجازه نمی‌دهم که خدمات رسانی در وزارت بهداشت به سیاست آلوده شود و این را به همه نیروهای وزارت بهداشت تاکید و گوشزد کرده‌ایم که مذهب و قومیت و سیاست هیچ جایی در خدمات رسانی به مردم کشور ندارد. این آرمان اصلی انقلاب اسلامی است که باید با جدیت آن را پیگیری کنیم.

* اینکه در برخی استانها روسای دانشگاه‌ها تحت فشار برای استخدام یا اخراج برخی نیروهایشان قرار می‌گیرند و روسا را با فرم استیضاح وزیر تهدید می کنند، بنده به صراحت می‌گویم مقابل این تهدیدها کوتاه نمی‌آیم و با افرادی که بخواهند نیروهای خوب من را کنار بگذارند مماشات نمی‌کنم.

* من نیامده‌ام که راه را برای قُلدرها و زورگوها باز کنم. نیامدم که جیب پزشکان لوکس‌نشین در شمال شهر را پُر کنم. من نیامدم راه برای فساد در سازمان غذا و دارو باز کنم، نیامدم یک آقازاده پزشک شود و بچه روستایی درس خوانده بی بهره بماند. من آمدم قربانی شوم برای نظامی که مبتنی بر خون شهداست و برای آرمان های این نظام هر خطری را به جان می‌پذیرم.

* در حال حاضر تنها سه درصد داروی کشور وارداتی است، اما همین سه درصد، 2.5 برابر 97 درصد داروی تولید داخل ارز می‌برد. این ارزها در جیب چه کسانی می رود؟ چه کسی از واردات این داروها سود می کند؟ این داروها چگونه در بازار کشور سهم پیدا کردند؟ چه کسانی این داروها را با هزار ترفند در لیست داروهای وارداتی کشور قالب کرده‌اند و پول آن را از جیب مملکت بر می‌دارند.

* من نیامدم چیزی به مال و اموالم اضافه کنم و آمدم تنها از حق مظلومان دفاع کنم و نگذارم حقوقشان پایمال شود و در این راه هر خطری را می پذیرم./ ایسنا