تاریخ : Mon 11 Nov 2019 - 11:10
کد خبر : 33501
سرویس خبری : ورزش

هاشم‌پور: از روسیه به خوبی انتقام گرفتیم/ احمدزاده: این قهرمانی از قبلی‌ها شیرین‌تر بود

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال‌ساحلی، قهرمان جام بین قاره‌ای

هاشم‌پور: از روسیه به خوبی انتقام گرفتیم/ احمدزاده: این قهرمانی از قبلی‌ها شیرین‌تر بود

درخصوص درخشش تیم ملی فوتبال ساحلی سراغ سرمربى و کاپیتان این تیم دوست داشتنی رفتیم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در دیداری زیبا و جذاب اسپانیا را ۶ بر ۳ شکست داد تا قهرمان جام بین قاره‌ای ۲۰۱۹ شود. تیم ملی ایران با کسب این قهرمانی به همراه برزیل و روسیه با سه قهرمانی در جام بین قاره‌ای در صدر پرافتخارترین تیم‌ها قرار گرفت.

درخصوص درخشش تیم ملی فوتبال ساحلی سراغ سرمربى و کاپیتان این تیم دوست داشتنی رفتیم.

عباس هاشم‌پور، سرمربی تیم ملی درخصوص احساس خود از قهرمانی ایران به «فرهیختگان» گفت: «خیلی خوشحالم که توانستیم مقام قهرمانی را مجددا تکرار کنیم. کار بسیار سختی بود اما بازیکنانم توانمند بودند و به آنها اعتماد کامل داشتم و می‌دانستم که این نتیجه بزرگ رقم می‌خورد.»

وی درباره بازی‌های برگزار شده تصریح کرد: «برای نمایندگان قاره‌ها و تیم‌هاى شرکت‌کننده حضور پرقدرت در این مسابقات بسیار اهمیت دارد؛ در این رویداد جهانى بازى‌هاى بسیار سختى با تیم‌های مکزیک، روسیه و مصر داشتیم و تجربه کسب شده در بازی‌های جام‌جهانی شرایط را براى بچه‌ها در این مسابقات بهتر کرد. توانستیم مکزیک را در گام اول شکست دهیم، بازی بعدی مصر بود که از تیم‌های بسیار قدرتمند قاره آفریقاست که با همان سبک بازى و با هماهنگی و همدلى مثل بازی با مکزیک توانستیم مصر را هم شکست دهیم. بازی با روسیه همیشه برایمان مهم بود چون بارها از روسیه شکست خورده بودیم، این بازی براى ما حکم یک انتقام را داشت که خوشبختانه توانستیم با روحیه بالا از سد آنها هم بگذریم. امارات میزبان را هم در یک جو پراز شور و هیجان شکست دادیم و به فینال رسیدیم و درنهایت با دعاى خیر مردم و غیرت مثال‌زدنى ایرانى تیم پرقدرت اسپانیا را شکست دادیم و عنوان اول را از آن خود کردیم.»

هاشم‌پور در پایان اظهار داشت: «حس بسیار خوبی دارم و به بازیکنانم افتخار می‌کنم. از زحمات خانم شهریاری، رئیس کمیته فوتبال ساحلى هم تشکر می‌کنم و جا دارد حکم فیفا مبنى بر نظارت در مسابقات جام‌جهانى پیش رو را خدمت ایشان و جامعه فوتبال ساحلى تبریک بگویم. همچنین باید از امین شهریارى عزیز که براى ایجاد بستر مناسب و حرفه‌اى براى مجموعه تیم ملى فوتبال ساحلى بسیار تلاش کردند، تشکر کنم. این قهرمانى را نیز به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم.»

محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی نیز که در جریان مسابقات دچار بیماری و راهی بیمارستان شد اما در بازی پایانی حضور یافت در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «شرایط بسیاری خوبی داشتیم اما متاسفانه شرایط خودم بسیار سخت بود و بیمار بودم ولی خدا را شکر با همتی که پزشکان و کادر فنی داشتند توانستم به بازی نهایی برسم. زیاد آماده نبودم و شرایط نامطلوبی داشتم اما خدا را شکر توانستم در بازى فینال به تیمم کمک کنم. قهرمانی اخیر نسبت به قهرمانی‌های قبل شیرین‌تر بود چون در شرایط ایده‌آلی کسب شد و آن را به خانواده‌ام که همیشه از من حمایت می‌کنند و نیز علاقه‌مندان به فوتبال ساحلی و مردم ایران تقدیم می‌کنم.»

* وحید سلیمانی: روزنامه‌نگار