تاریخ : Sun 10 Nov 2019 - 09:57
کد خبر : 33443
سرویس خبری : ورزش

دانشگاه آزاد یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ واترپلو است

شهیدی‌پور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: پرسپولیس تیم قدری ساخته و ناشناخته نبود

دانشگاه آزاد یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ واترپلو است

ا توانستیم در فصل جاری چند بازیکن خوب و ملی‌پوش را به خدمت بگیریم و یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی در فصل جاری لقب گرفته‌ایم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم واترپلوی دانشگاه آزاد اسلامی همیشه طی سال‌های گذشته یکی از تیم‌های مطرح لیگ برتر بوده و در بیست‌وهشتمین دوره این مسابقات نیز با اختلاف خیلی کم فینال را به سایپا واگذار کرد و به نایب‌قهرمانی رضایت داد. بازی‌های بیست‌ونهمین دوره لیگ برتر هم از روز پنجشنبه آغاز شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی در دور اول با کسب دو پیروزی و یک شکست در رتبه دوم جدول گروه A قرار گرفت. فرصتی دست داد تا با علیرضا شهیدی‌پور سرمربی تیم واترپلوی دانشگاه آزاد اسلامی همکلام شویم که ماحصل گفت‌وگوی «فرهیختگان» با وی را در ادامه می‌خوانید.

ظاهرا در مسابقات لیگ برتر امسال در گروه سختی قرار گرفته‌اید؟

دقیقا همین‌طور است. در گروه ما سایپا که قهرمان دوره قبلی رقابت‌ها بوده به همراه پرسپولیس و نوفلاح قرار دارند که کار را برای تمام تیم‌ها سخت کرده است. البته در گروهB این رقابت‌ها هم تیم‌های قدرتمندی حضور دارند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. در کل سطح مسابقات بسیار بالاست و تمام تیم‌ها حرف برای گفتن دارند و تیمی قهرمان می‌شود که از لحاظ روحی و تیمی در آمادگی بالایی قرار داشته باشد.

مقابل پرسپولیس تازه‌وارد نتیجه را واگذار کردید. به خاطر قدرت این تیم بود یا ناشناخته بودنش؟

خب نمی‌توان گفت که پرسپولیس ناشناخته است. درست است که اولین حضورش را در لیگ برتر تجربه می‌کند اما آنها از بازیکنان ملی‌پوش خوب و سرمربی باسابقه که تجربه هدایت تیم ملی را دارد بهره می‌برند و انصافا تیم پرقدرتی به شمار می‌رود. البته من اعتقاد دارم فاصله ما با پرسپولیس این نتیجه‌ای نبوده که به دست آمده و ما می‌توانیم در بازی‌های آینده برابر این تیم فاصله را کمتر کنیم و حتی پیروز بازی لقب بگیریم.

شرایط دانشگاه آزاد اسلامی در بازی‌های فصل جاری به چه شکل است؟ تیم نسبت به سال قبل تقویت شده است؟

بله، ما تغییراتی نسبت به فصل قبل در تیم به وجود آوردیم که به نظر می‌رسد باعث قدرت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی شده است. ما توانستیم در فصل جاری چند بازیکن خوب و ملی‌پوش را به خدمت بگیریم و یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی در فصل جاری لقب گرفته‌ایم. فکر می‌کنم اگر تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سایپا از بازیکن خارجی بهره نگیرند که احتمالش بسیار کم است، کار سختی برابر ما خواهند داشت.

شما در جذب بازیکن خارجی ممنوعیت دارید؟

بله، طبق دستورالعملی که دانشگاه آزاد اسلامی به ما داده، اجازه جذب بازیکن خارجی نداریم و اگر تیم‌های حریف بازیکن خارجی جذب کنند به نوعی نبرد ما نابرابر می‌شود چراکه در خارج از کشور بازیکنان خوب و برجسته‌ای وجود دارند که می‌توانند در روند نتیجه‌گیری یک تیم داخلی تاثیر زیادی بگذارند.

شرایط جدول گروه را در ادامه رقابت‌ها چطور ارزیابی می‌کنید؟

فعلا دوم جدول هستیم و هنوز سه مرحله از بازی‌های گروه‌مان باقی‌مانده است. دنبال صدرنشینی در گروه خودمان هستیم تا برای رسیدن به فینال رقابت‌ها شرایط آسان‌تری را پیش روی خود ببینیم اما همه می‌دانند که تیم‌های همگروه ما حریفان سرسختی هستند و برای این مهم باید بیشتر از همیشه تلاش کنیم.

درخصوص امکاناتی که دانشگاه آزاد اسلامی در اختیارتان قرار داده هم صحبت کنید. کم و کسری وجود دارد؟

خدا را شکر با حمایت مسئولان، شرایط خوبی در تیم ما حکمفرماست و جای تشکر دارد که چنین امکانات حرفه‌ای را در اختیارمان قرار داده‌اند. البته مشکلاتی درخصوص استخر مجموعه علوم و تحقیقات وجود داشت که با حمایت مدیران عالی در شرف حل شدن است و هیچ مشکلی را دوروبر خود احساس نمی‌کنیم و تنها تمرکزمان روی بازی‌های پیش رو است.

با توجه به اینکه رقابت‌های باشگاه‌های آسیا هم پیش روی تیم دانشگاه آزاد اسلامی است، قصد تقویت تیم را ندارید؟

هنوز زمان این رقابت‌ها مشخص نیست و ما باید اول ببینیم با چه تیم‌هایی روبه‌رو خواهیم شد و رقابت‌ها چه زمانی است. اگر شرایط مهیا باشد قطعا برای تقویت تیم درخواست خواهیم داد.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار