تاریخ : Tue 05 Nov 2019 - 13:15
کد خبر : 33249
سرویس خبری : ورزش

تلاش برای تایید صلاحیت یک نامزد خاص!

گزارش «فرهیختگان» از ادامه تاخیرها در برگزاری انتخابات والیبال

تلاش برای تایید صلاحیت یک نامزد خاص!

سرپرستی فدراسیون‌های ورزشی این روزها به یک مساله جدی تبدیل شده که نتایج این بلاتکلیفی در آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ماه از اداره فدراسیون والیبال با سرپرست می‌گذرد و وزارت ورزش هنوز هیچ خبری درخصوص برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون اعلام نکرده است. والیبال ایران تا 2 ماه دیگر مسابقات حساس انتخابی المپیک توکیو را پیش رو دارد در حالی که این روزها به جای تمرکز روی برنامه‌های تیم ملی برای این مسابقات حساس، وزارت ورزش و جوانان درگیر برگزاری انتخابات فدراسیون است. ملی‌پوشان والیبال نیز یکی پس از دیگری به این مساله اشاره کرده و از نداشتن تمرکز کافی برای انجام مسابقات می‌گویند و ظاهرا گوش شنوایی هم در کار نیست. اما سوال اینجاست چرا این همه تاخیر در برگزاری انتخابات والیبال؟

  عدم تایید صلاحیت، دلیل تاخیر برگزاری انتخابات والیبال؟

آذرماه سال گذشته بود که با اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها احمد ضیایی از فدراسیون والیبال رفت و افشین داوری به‌عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی شد. در این مدت هم یکی دو بار زمان ثبت‌نام از نامزدها اعلام اما به دلایل مختلف لغو شد تا اینکه بالاخره شهریورماه این ثبت‌نام‌ها صورت گرفت و محمدرضا داورزنی هم به شایعات بود و نبودش در والیبال پایان داد و برای ریاست دوباره در فدراسیون والیبال ثبت‌نام کرد اما خبری که این روزها دست‌به‌دست می‌چرخد مربوط به اعلام نشدن تایید صلاحیت یک نامزد است.در حالی که حدود یک ماه‌ونیم از زمان ثبت‌نام کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال می‌گذرد اما هنوز هیچ خبری مبنی‌بر تایید صلاحیت‌ها و برگزاری انتخابات این رشته المپیکی منتشر نشده است، اگرچه شایعاتی در این مورد مطرح شده مبنی‌بر اینکه چون هنوز صلاحیت یک نامزد تایید نشده وزارت ورزش تا تایید صلاحیت شخص مورد نظر برنامه انتخابات را اعلام نکرده است. شایعات دیگری هم به گوش می‌رسد که وزیر ورزش نیز به دنبال این است تا صلاحیت این نامزد تایید شود.

  افشاردوست: هنوز به‌طور رسمی اسامی نامزدها اعلام نشده

محمود افشاردوست، دبیر سابق و نامزد ریاست فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره اعلام اسامی تایید صلاحیت‌شده‌ها، اظهار داشت: «هنوز نه وزارت ورزش به صورت رسمی چیزی به ما اعلام کرده و نه فدراسیون والیبال.»

وی درباره اینکه شنیده شده چون تایید صلاحیت یک نامزد نیامده، تاریخ برگزاری انتخابات مشخص نشده است، گفت: «چون من در وزارت ورزش مشغول به کار نیستم اطلاعی در این باره ندارم. وزارت ورزش باید در این خصوص پاسخ دهد که چرا هنوز زمان انتخابات مشخص نشده است. از طرفی مگر وزارت ورزش اسامی تایید صلاحیت‌ها را اعلام کرده که بگوییم چون هنوز تایید صلاحیت یک نامزد نیامده انتخابات برگزار نشده است؟»

افشاردوست همچنین درباره اینکه بلاتکلیفی فدراسیون والیبال 11 ماهه شده، گفت: «اگر انتخابات زودتر برگزار می‌شد بهتر بود اما دلایل برگزاری انتخابات هم مهم است که در آن زمان میزبانی ایران برای لیگ ملت‌ها و اعزام جوانان به مسابقات جهانی مطرح شده بود. این مسائل باعث شد ثبت‌نام از نامزدها به تعویق بیفتد حالا باید ببینیم بعد از این چه می‌شود.»

  سرپرستانی که یک ساله شدند

سرپرستی فدراسیون‌های ورزشی این روزها به یک مساله جدی تبدیل شده که نتایج این بلاتکلیفی در آینده مشخص خواهد شد. رشته‌های مهم دوومیدانی و والیبال در حالی با سرپرست اداره می‌شوند که باید ورزشکاران این رشته‌ها برای کسب سهمیه المپیک تلاش کنند. فدراسیون‌ تنیس هم مدت یک سال است که رئیس ندارد و فدراسیون ورزش‌های رزمی نیز مدت  6 ماه است که با سرپرست اداره می‌شود. باید دید بالاخره وزارت ورزش و جوانان چه زمانی تاریخ انتخابات این فدراسیون‌ها را اعلام خواهد کرد.

* نویسنده: بهاره محمدی، روزنامه‌نگار