تاریخ : Mon 04 Nov 2019 - 11:09
کد خبر : 33180
سرویس خبری : ورزش

 زمانپور: با حمایت بیشتر نتایج بهتری هم می‌گیریم

مدال ارزشمند تیم بسکتبال 3 نفره دختران دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی دانشجویی

زمانپور: با حمایت بیشتر نتایج بهتری هم می‌گیریم

بعد از کسب مدال برنز با آزاده زمانپور سرمربی تیم بسکتبال 3 نفره دختران دانشگاه آزاد اسلامی گپ‌و‌گفت کوتاهی انجام دادیم که ماحصل آن را می‌خوانید.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»،تیم بسکتبال 3 نفره دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت‌های جهانی دانشجویی 3 در 3 گل کاشت و فراتر از انتظارات ظاهر شد و در روز پایانی روی سکوی سوم قرار گرفت تا ورزش دانشگاه آزاد اسلامی یک روز خوب را سپری کند. بسکتبالیست‌های دختر در روز پایانی این رقابت‌ها ابتدا به مصاف چین رفتند که با شکست به رده‌بندی رسیدند و در رده‌بندی موفق شدند تیم سنگال را که در مرحله گروهی، مقابل‌شان شکست را تجربه کرده بودند با برتری 14 بر 13 پشت‌سر گذاشته و مقام سومی رقابت‌های 3 در 3 شیامی چین را به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص دهند. بعد از کسب مدال برنز با آزاده زمانپور سرمربی تیم بسکتبال 3 نفره دختران دانشگاه آزاد اسلامی گپ‌و‌گفت کوتاهی انجام دادیم که ماحصل آن را می‌خوانید.

از مسیر رسیدن‌تان به رده‌بندی و کسب عنوان سومی بگویید.

ما در مرحله مقدماتی بعد از سنگال به‌عنوان تیم دوم به مرحله حذفی مسابقات رسیدیم و در یک قرعه بد به اوکراین خوردیم که واقعا تیم خوب و گردن‌کلفتی بود و این را کاملا جدی عرض می‌کنم که آنها در این مسابقات خودشان را یک پای فینال می‌دیدند. اما بچه‌های ما دست به کار خیلی بزرگی زدند و اوکراین را با یک امتیاز اختلاف شکست دادند و به جمع چهار تیم برتر رسیدند. در نیمه‌نهایی هم علاوه‌بر دانشگاه آزاد اسلامی تیم‌هایی از چین، اتریش و سنگال حضور داشتند که بدترین قرعه نصیب ما شد و با چین برای رسیدن به فینال نبرد کردیم که مقابل قهرمان این رقابت‌ها با نتیجه 20 بر 13 نتیجه را واگذار کردیم که فکر می‌کنم بسیار نتیجه خوبی بود چراکه چین در 3 در 3 حرف اول را در دنیا می‌زند. در نیمه‌نهایی باز هم به سنگال خوردیم که در این بازی بچه‌ها با سخت‌کوشی انتقام مرحله گروهی را به‌سختی از این تیم گرفتند و سکوی سوم را از آن خود کردند.

در مرحله گروهی شکست سنگینی برابر سنگال تجربه کردید. چه شد که از این شکست پیروزی ساختید؟

بله، خب ما یک‌بار با این تیم بازی کرده بودیم و با آنالیز کامل برای دومین‌بار با این تیم روبه‌رو شدیم. خوشبختانه بچه‌ها بسیار خوب دستورات تاکتیکی کادر فنی را در زمین پیاده کردند و باید از تک‌تک آنها تشکر کنم.

فکر می‌کردید در این مسابقات مدال بگیرید؟

ما مشکلاتی داشتیم و با روحیه بالا وارد رقابت‌ها نشدیم، اما در صحبت با بازیکنان تیم از آنها خواستم که با ‌انگیزه‌های بالاتر پای به این رقابت‌ها بگذارند و این نتیجه هم حاصل صرف کردن فعل خواستن از سوی آنها بود. امیدوارم مسئولان متوجه کار بزرگ تیم ما شوند و بدانند که تیم‌هایی مثل چین تایپه، استرالیا و تیم دیگری از چین حتی به نیمه‌نهایی هم نرسیدند و این شایستگی بچه‌های ما را نشان می‌دهد که نیازمند حمایت مسئولان هستند. قطعا کسب نتایج درخشان‌تر نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتری دارد. نیاز دارد که امکانات بیشتری در اختیار تیم قرار گیرد و بازی‌های تدارکاتی خوب نیز برایش گذاشته شود.

دو ملی‌پوشی که داشتید چقدر به موفقیت شما کمک کردند؟

خوشبختانه یزدیان‌تهرانی و شجاعی یک ماه پیش در رقابت‌های جهانی زیر 23 سال با تیم ملی همراه بودند و تجربه بازی‌ها را داشتند و در سال گذشته هم بازی‌های آسیایی جاکارتا را تجربه کرده بودند و این به تیم ما کمک کرد.

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار