تاریخ : Mon 04 Nov 2019 - 11:07
کد خبر : 33179
سرویس خبری : ورزش

حسن اف: اتفاق زیبایی بود، حس فوق‌العاده‌ای دارم / خدایی: همه پیشنهادهایش را رد کرد تا به مشهد بیاید

گزارش «فرهیختگان» از تصمیم کشتی‌گیر آذربایجانی برای اهدای 5 مدال معتبر به آستان قدس

حسن اف: اتفاق زیبایی بود، حس فوق‌العاده‌ای دارم / خدایی: همه پیشنهادهایش را رد کرد تا به مشهد بیاید

«جبرئیل حسن اف» کشتی‌گیر نامدار تیم ملی آذربایجان مدال‌هایش را به موزه آستان قدس رضوی تقدیم کرد تا ارادتش به امام رضا‌(ع) را نشان دهد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، «جبرئیل حسن اف» کشتی‌گیر نامدار تیم ملی آذربایجان که چندی پیش به تیم «تا ثبت جهانی توس» پیوست، مدال‌هایش را به موزه آستان قدس رضوی تقدیم کرد تا ارادتش به امام رضا‌(ع) را نشان دهد.

حسن اف که دو نقره و دو برنز جهانی و  یک برنز المپیک و همچنین سه مدال طلای اروپا را در کارنامه‌اش دارد، درخصوص این تصمیم به «فرهیختگان» می‌گوید: «من مسلمان و شیعه هستم و ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارم و به‌همین‌دلیل هم پیشنهاد حضور در تیم مشهدی را قبول کردم. به این تیم پیوستم چراکه زیارت امام رضا(ع) را دوست داشتم.»

حسن اف که به محض آمدن به مشهد راهی حرم امام رضا(ع) شده بود با دیدن موزه آستان قدس و مدال‌های تقدیمی ورزشکاران و سرمربی تیم مشهدی نیت کرد تا مدال‌هایش را تقدیم آستان قدس کند. او در این باره بیان می‌کند: «این اتفاق زیبا و منقلب‌کننده‌ای بود و من با این تقدیم کردن مدال‌ها احساس خیلی خوب و فوق‌العاده‌ای پیدا کردم.»

 خدایی: به عشق امام رضا(ع) همه پیشنهادهایش را رد کرد

مجید خدایی، سرمربی تیم «تا ثبت جهانی توس» نیز در این باره به «فرهیختگان» می‌گوید: «حسن اف قرار است چهار مدال جهانی و یک مدال المپیکی‌اش را تقدیم موزه حرم کند که این موضوع را با مسئولان آستان قدس در میان گذاشتیم و حالا منتظر زمان اعلامی از سوی متولیان هستیم تا این مدال‌ها اهدا شود.»

خدایی که خودش از قهرمانان کشتی نیز بوده است، بیان می‌کند: «حسن اف مسلمان است و بعد از زیارت امام رضا(ع) گفت این اهدای مدال‌ها عمل زیبایی است و خواست که این پنج مدال را اهدا کند. این آزادکار آذربایجانی به‌خاطر ارادت به امام رضا(ع) تمام پیشنهادهایش را رد کرد و به تیم لیگ برتری مشهد پیوست.»

او یادآور می‌شود: «اهدای مدال از سوی ورزشکاران و کشتی‌گیران بسیار زیاد اتفاق افتاده است و همین دو هفته پیش نیز حسن یزدانی مدال‌هایش را تقدیم موزه آستان قدس کرد و خوشحالم که حالا یک کشتی‌گیر خارجی نیز این کار را انجام می‌دهد.»

* نویسنده: نسیم شیرازی،  روزنامه‌نگار