تاریخ : Sun 03 Nov 2019 - 11:25
کد خبر : 33133
سرویس خبری : ورزش

شیطنت‌های سیاسی به هواپیما رسید

گزارش «فرهیختگان» از جزئیات درگیری آبی‌ها در هواپیما پس از پیروزی برابر تراکتور

شیطنت‌های سیاسی به هواپیما رسید

مدیر روابط‌عمومی باشگاه استقلال با تکذیب کل ماجرا عنوان کرد: «مساله خاصی نبود. یک هوادار تراکتور از شکست تیمش به استقلال ناراحت بود و حرف‌هایی زد که درنهایت هم او را دعوت به آرامش کردیم و اتفاق خاصی رخ نداد.»

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پیروزی استقلال در برابر تراکتور، اتفاقی شیرین برای هواداران آبی‌ها بود. شاید کمتر هواداری تصور می‌کرد شاگردان استراماچونی در تبریز بتوانند چهار گل به میزبان قدرتمند خود بزنند. درخشش حیرت‌انگیز دیاباته اما درنهایت کار را به جایی رساند که دنیزلی و شاگردانش سرافکنده از بازی خارج شدند و باید به فکر بازی‌های دیگر خودشان در لیگ باشند. هرچند تراکتور هنوز شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد، اما شکست در برابر استقلال، آنها را یک گام رو‌به‌عقب راند، آن هم پس از تحمل اولین شکست مقابل نفت آبادان.

تاخیر همیشگی برای سرخابی‌ها

پس از بازی، درحالی که بازیکنان و کادرفنی استقلال سر از پا نمی‌شناختند، مجبور شدند برای دقایق طولانی در ورزشگاه بمانند تا جو اطراف استادیوم کمی آرام‌تر شود. پیش از این هم بازیکنان پرسپولیس با وجود شکست برابر تراکتور مجبور شده بودند برای دقایق طولانی در رختکن ورزشگاه یادگار امام(ره) بمانند و به نظر می‌رسد این اتفاق به‌نوعی عادت برای سرخابی‌ها تبدیل شده است. به هر ترتیب مسئولان باشگاه استقلال با همکاری پلیس تبریز در ورزشگاه ماندند و بعد از آرام شدن جو، به سمت فرودگاه حرکت کردند. ساعت از 22 گذشته بود و به همین دلیل کمتر بازیکنی امیدی برای رسیدن به پرواز داشت.

ماجرای احترام نظامی

در آن‌سو هواپیما مسافران را سوار کرده و منتظر حضور استقلالی‌ها بود تا پرواز به تهران انجام شود. موعد پرواز رسید، خلبان به مسافران اعلام کرد منتظر اعضای تیم استقلال است و تاخیر به همین جهت صورت گرفته است. او همچنین عنوان کرد با استعلامی که گرفته، بازیکنان در اتوبوس و به سمت فرودگاه هستند. همین موضوع باعث ملتهب شدن فضای هواپیما و نارضایتی مسافران شد. به هرحال بازیکنان و کادرفنی استقلال ساعت 22:41 دقیقه وارد هواپیما شدند و همزمان با ورود آنها، چند مسافر شروع به غر زدن کردند و دو مسافر هم در اقدامی عجیب و درحالی که مقابل وریا غفوری بودند، به سبک فوتبالیست‌های تیم ملی ترکیه احترام نظامی گذاشتند. اشاره آنها به احترام نظامی بازیکنان تیم ملی ترکیه در واکنش به کشتار کردهای سوریه به وسیله اردوغان بود. همین موضوع باعث شد وریا با آنها درگیر و فضای هواپیما به‌شدت ملتهب شود. درنهایت خلبان از مسافران عذرخواهی کرده و از آنها خواهش کرد روی صندلی‌های خود بنشینند. جواد زرینچه هم از تک‌تک مسافران عذرخواهی کرده و به آنها وضعیت پیش‌آمده را توضیح داد تا آرام شوند. درنهایت نیز هواپیما به سمت تهران حرکت کرد.

مدیر روابط‌عمومی استقلال: هوادار تراکتور ناراحت بود

بلافاصله پس از این اتفاق با نوری‌فر، مدیر روابط‌عمومی باشگاه استقلال تماس گرفتیم، اما او با تکذیب کل ماجرا عنوان کرد: «مساله خاصی نبود. یک هوادار تراکتور از شکست تیمش به استقلال ناراحت بود و حرف‌هایی زد که درنهایت هم او را دعوت به آرامش کردیم و اتفاق خاصی رخ نداد.»

حواس‌مان به زمین باشد

تبعات پیروزی استقلال درمقابل تراکتوری‌ها ادامه خواهد داشت، بسیاری از هواداران سرخ‌پوشان تبریزی از همین حالا منتظر بازی برگشت هستند تا در تهران، پیروزی تیم‌شان را در زمین تماشا کنند. بدون‌شک حاشیه‌های بیرون از زمین در خاطر هیچ هواداری نخواهد ماند و همه باید بدانند که نتایج در زمین رقم می‌خورد، نه خارج از آن.

* نویسنده:‌ محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار