تاریخ : Sun 03 Nov 2019 - 11:18
کد خبر : 33131
سرویس خبری : ورزش

اعتقادی به عمدی بودن اشتباهات داوران ندارم

کمالوند در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: کاملا به هم ریخته‌ایم، اما پارس قطعا در لیگ می‌ماند

اعتقادی به عمدی بودن اشتباهات داوران ندارم

عتقاد ندارم اشتباهات عمدی رخ می‌دهد. داوران اشتباه می‌کنند و باید سعی کنند این اتفاق کمتر رخ دهد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در یکی از بازی‌های حساس هفته نهم لیگ برتر فوتبال تیم سپاهان صدرنشین در جم به مصاف پارس جنوبی رفت و مقابل حریف جنوبی خود با تساوی یک بر یک متوقف شد. یکی از اتفاقات مهم این بازی اخراج فراز کمالوند در نیمه دوم بود. داور یک پنالتی برای سپاهان گرفت که کی‌روش استنلی آن را از دست داد. جو ورزشگاه نیز تحت‌تاثیر اعتراض‌ها قرار داشت و دقایقی بعد سرمربی پارس جنوبی که معترض بود، از بازی اخراج شد. خودش البته تاکید دارد فشار زیادی را تحمل کرده ولی باید آستانه تحملش را بالا ببرد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با فراز کمالوند را در ادامه می‌خوانید.

مقابل صدرنشین لیگ یک امتیاز ارزشمند کسب کردید. بازی چطور بود؟

بازی خیلی خوبی بود، خصوصا از سمت تیم ما. با تیم صدرنشین بازی داشتیم که تا اینجای کار گل هم نخورده بود. شرایط دو تیم از هیچ‌ نظر قابل‌قیاس نیست. آنها بسیار قدرتمند هستند و برای قهرمانی در لیگ و درخشش در لیگ قهرمانان آسیا بسته شده‌اند. ما هم دنبال ماندن در لیگ هستیم. 20 دقیقه اول دو سه موقعیت خیلی خوب گلزنی داشتیم. نیمه اول کامل در اختیار ما بود. نیمه دوم یک پنالتی برای حریف اعلام شد که روی تیم ما تاثیر گذاشت و چند دقیقه بازی را از دست ما خارج کرد، اما دوباره بازی را در اختیار گرفتیم و فکر می‌کنم مستحق برد هم بودیم، اما مساوی مقابل سپاهان هم نتیجه بدی نیست.

معتقدید داور در گرفتن پنالتی برای سپاهان اشتباه کرد؟

ظاهرا تصمیم ایشان درست نبوده و برخی کارشناسان می‌گویند داور باید به بازیکن حریف به خاطر شبیه‌سازی اخطار می‌داد. متاسفانه هفته قبل مقابل استقلال هم این اتفاقات برای ما در تهران رخ داد.

و شما هم به خاطر اعتراض اخراج شدید!

به هر حال وقتی فشار بیش از حد روی آدم باشد از کوره در می‌رود. خودمان هزار مشکل داریم و از شانس ما این‌گونه داور اشتباه می‌کند و اعصاب ما را به هم می‌ریزد. با این حال باید سعی کنم بیشتر روی اعصابم مسلط باشم.

کالدرون هم در نشست خبری به بازی شما و استقلال اشاره کرد و معتقد بود اشتباهات به ضرر تیم شما و عمدی بوده!

درباره صحبت‌های ایشان حرفی ندارم. درباره تیم خودم صحبت می‌کنم. اعتقاد ندارم اشتباهات عمدی رخ می‌دهد. داوران اشتباه می‌کنند و باید سعی کنند این اتفاق کمتر رخ دهد.

از عملکرد تیم‌تان تا اینجای لیگ راضی هستید؟

فقط دنبال ماندن در لیگ هستیم و قطعا این اتفاق رخ می‌دهد. اکثر نفرات ما از لیگ یک آمده‌اند و بودجه کافی نداریم ولی نسبت به بودجه و نفراتی که داریم، نتایج خوبی گرفته‌ایم و از شاگردانم راضی هستم.

صحبت شده بود که تیم‌تان به خاطر مشکلات مالی احتمالا از لیگ کنار می‌رود و لیگ 15 تیمی خواهد شد!

واقعا تحت‌فشار هستیم. حتی برای گرفتن بلیت هواپیما هم تحت‌فشار هستیم. کاملا از نظر روانی به هم ریخته هستیم و حیف است این اتفاق رخ بدهد. امیدوارم مسئولان مانع شوند، قول‌هایی هم داده‌اند که ان‌شاءالله عملی شود و بتوانیم روی مسابقات تمرکز کنیم.

به نظرتان با گذشت 9 هفته از لیگ، کدام تیم‌ها مدعی اصلی قهرمانی هستند؟

پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، شهرخودرو و استقلال از نظر من پنج تیمی هستند که شانس قهرمانی دارند.

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار