تاریخ : Sun 03 Nov 2019 - 11:11
کد خبر : 33129
سرویس خبری : ورزش

یزدیان: با حداقل امکانات به جمع 8 تیم برترجهان رسیدیم

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با کاپیتان تیم بسکتبال 3 نفره دانشگاه آزاد اسلامی

یزدیان: با حداقل امکانات به جمع 8 تیم برترجهان رسیدیم

ما با حداقل امکانات راهی چین شدیم و نشان دادیم که می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم اما چندان که باید حمایت نمی‌شویم.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم بسکتبال 3 نفره دختران دانشگاه آزاد اسلامی در شیامی چین دست به کار بزرگی زد و موفق شد با دو پیروزی و یک شکست خودش را به جمع هشت تیم برتر رقابت‌های جهانی دانشجویان برساند. نمایندگان ایران با وجود مشکلاتی که داشتند با صعود به یک‌چهارم نهایی نتیجه فوق‌العاده‌ای کسب کردند. در این خصوص فرصتی دست داد تا با کاپیتان تیم بسکتبال 3 نفره دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص عملکرد این تیم صحبت کنیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با کیمیا یزدیان‌تهرانی را در ادامه می‌خوانید.

شیلی را هم با اقتدار بردید و به مرحله یک‌چهارم رسیدید.

بله. خدا را شکر با رعایت نکاتی که کادرفنی به ما گوشزد کرده بود و تمرکز بالای بازیکنان در زمین توانستیم نمایش کم نقصی را از خود ارائه کنیم و باتوجه به اینکه برای صعود به این برد نیاز داشتیم تمام توان خود را به کار بستیم و لطف خدا هم شامل حال ما شد تا با دست پر زمین مسابقه را ترک کنیم.

در مرحله گروهی تنها یک باخت داشتید آن هم در بازی اول، دلیل این شکست، فنی بود یا روانی؟

ما برای اولین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کردیم و مسلما اولین بازی بسیار سخت بود اما خب این دلیل نمی‌شود که از قدرت سنگال بگذریم. آنها تیم بسیار خوب و فیزیکی بودند و در سطح بالایی قرار داشتند اما ما در دیدارهای بعد روان‌تر کار کردیم و توانستیم از گروه خودمان صعود کنیم. البته باید این نکته را هم یادآور شوم که درست است که این مسابقات دانشجویی است اما واقعا سطح آن با رقابت‌های جهانی و ملی تفاوتی ندارد و همه تیم‌ها در شرایط خوبی پا به این رقابت‌ها گذاشته‌اند.

اما ظاهرا مشکلاتی هم در چین دارید که کمی شرایط را برایتان سخت کرده است؟

بله، متاسفانه. ما با حداقل امکانات راهی چین شدیم و نشان دادیم که می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم اما چندان که باید حمایت نمی‌شویم. البته خدا را شکر ما در کمپ مشکل غذا نداشتیم اما حمایت‌ها نسبت به یک تیم تنها تا زمان اعزام نیست و بعد از آن هم باید ادامه داشته باشد. فکر می‌کنم حمایت از تیم در یک کشور غریب بسیار مهم و تاثیر‌گذار است.

شرایط حریف بعدی‌تان را چطور می‌بینید؟

اوکراین هم یکی از تیم‌هایی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اگر واقعیت را بخواهیم اصلا تیمی نیست که در جمع هشت تیم برتر قرار گرفته و ضعیف باشد. مطمئنا کار سختی مقابل این تیم داریم اما ما هم ثابت کرده‌ایم که حریف دست‌وپا بسته‌ای نیستیم و هدف‌مان این است که این بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم و خودمان را به جمع چهار تیم پایانی رقابت‌ها برسانیم. البته باز هم تاکید می‌کنم که اوکراین یکی از تیم‌های قدرتمند در بسکتبال 3 نفره است و قطعا کار آسانی مقابل این تیم نداریم.

حرف پایانی؟

از اینکه پیگیر عملکرد ما در مسابقات جهانی هستید تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در پایان این رقابت‌ها عنوان خوبی را کسب کنیم.

* نویسنده: آرش محمدی،  روزنامه‌نگار