تاریخ : Wed 23 Oct 2019 - 11:54
کد خبر : 32812
سرویس خبری : ورزش

شاهکار تاریخی در مهد ووشو

تیم ملی ایران در بخش ساندا قهرمان جهان شد

شاهکار تاریخی در مهد ووشو

تیم ملی ساندای مردان و بانوان ایران با کسب 8 مدال طلا عنوان قهرمانی رقابت های ووشوی بزرگسالان جهان در بخش ساندا را از آن خود کرد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان از روز یکشنبه با حضور نمایندگان 102 کشور در شهر شانگهای چین آغاز شد و در روز چهارشنبه به اتمام رسید. در پایان این رقابت‌ها، تیم ایران در بخش‌ساندا(زنان و مردان) با کسب هشت مدال طلا و ثبت موفقیتی چشمگیر برای دومین دوره متوالی به‌عنوان قهرمانی دست یافت و چین که مهد این رشته محسوب می‌شود را در خانه‌اش شکست داد. چین با 6 طلا، یک نقره و یک برنز به‌عنوان دومی دست یافت و ویتنام با یک طلا، دو نقره و دو برنز سوم شد.  دفاع از عنوان قهرمانی آن هم در حالی که میزبان تلاش زیادی داشت تا عنوان قهرمانی را از ایران پس بگیرد، کسب هشت مدال طلا از هشت فرصت و از پیش رو برداشتن چین؛ بر ارزش‌های قهرمانی تیم ایران افزود. در مجموع دو بخش ساندا و تالوی تیم ملی ووشوی ایران با 9 مدال طلا، دو نقره و یک برنز به‌عنوان نایب قهرمانی رسید. این بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی ووشوی ایران از نظر مدال‌آوری در مجموع دو بخش زنان و مردان در مسابقات جهانی محسوب می‌شود. چین با 14 طلا، یک نقره و یک برنز اول شد و هنگ‌کنگ با پنج طلا، چهار نقره و یک برنز به مقام سومی دست یافت.

اسامی مدال‌آوران ایران به شرح ذیل است:

طلا: محمدعلی مجیری، الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، عرفان آهنگریان، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، میلاد عارفی‌مقام  و  علی خورشیدی.
نقره:  هانیه رجبی(2 نقره)
برنز: زهرا کیانی

    شاهکار خورشیدی در اولین حضور

در روز پایانی رقابت‌ها علی خورشیدی در دیدار نهایی وزن منهای 80 کیلوگرم برابر نماینده میزبان پیروز شد و طلا گرفت. جالب است بدانید خورشیدی نخستین حضورش در تیم ملی بزرگسالان را تجربه کرد.

    قهرمانی تالوکار 18 ساله

رسیدن محمدعلی مجیری به مدال طلا در 18 سالگی، دو نشان نقره هانیه رجبی و برنز زهرا کیانی نیز نشان از عملکرد موفق تالوکاران ایران دارد.

    اهدای مدال هاشمی به رهبر انقلاب

مریم هاشمی یکی از سه بانوی سانداکار ایران بود که در کنار خواهران منصوریان توانست به مدال طلا برسد. وی بعد از قهرمانی مدالش را به رهبر انقلاب تقدیم کرد و گفت: «پنجمین مدال طلای جهانم را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران به‌ویژه مردم غیور کرمانشاه تقدیم می‌کنم و خدا را شاکرم که توانستم در پنجمین حضور خود در مسابقات جهانی، پنجمین مدال طلای جهانم را به دست بیاورم.»

    پنجمین طلای جهانی سیفی

محسن محمدسیفی، نماینده وزن 70 کیلوگرم کشورمان در فینال این مسابقات به مصاف الکساندر راسی از لبنان رفت و با شکست این سانداکار قهرمان شد. نکته مهم این بود که سیفی هم مثل هاشمی پیش از این چهار بار مدال طلای جهانی را کسب کرده بود و روز گذشته پنجمین قهرمانی‌اش را جشن گرفت.

    پیام تبریک کمیته ملی المپیک

کمیته ملی المپیک طی پیامی قهرمانی تیم ساندا و نایب‌قهرمانی تیم ملی ووشوی کشورمان در مجموع تالو و ساندا در رقابت‌های جهانی چین را تبریک گفت. در متن این پیام تبریک آمده است: «ووشوکاران کشورمان با درخشش در رقابت‌های جهانی و کسب 9مدال طلا، دو نقره، یک برنز و عنوان نایب‌قهرمانی این مسابقات در کنار ثبت بهترین نتیجه تاریخ ووشوی ایران در جهان، مایه مباهات و فخر جامعه ورزش کشور و ملت ایران شدند. ضمن تبریک این موفقیت به مدیریت و مسئولان زحمتکش فدراسیون، کادرفنی و ووشوکاران شایسته کشورمان به‌خصوص ملت بزرگ ایران و قدردانی از برنامه‌ریزی درست، حرفه‌ای و نگاه بلندنظرانه فدراسیون ووشو که همواره یکی از فدراسیون‌های موفق و مدال‌آور کشورمان بوده است، امید است همچون گذشته شاهد درخشش ووشوکاران کشورمان در دیگر میادین بین‌المللی باشیم.»