تاریخ : Thu 17 Oct 2019 - 14:35
کد خبر : 32632
سرویس خبری : دانشگاه

استقبال گسترده زائران حسینی از موکب واحد علوم و تحقیقات در عمود ۱۹۳

استقبال گسترده زائران حسینی از موکب واحد علوم و تحقیقات در عمود ۱۹۳

واحد علوم و تحقیقات با استقرار در عمود ۱۹۳ و ارائه خدمات متنوع به زائران حسینی با استقبال چشم‌گیری روبه‌رو شده است.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از آنا، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک محیط آموزشی و تربیتی مأموریت اجتماعی خود را برای حضور حداکثری دانشجویان، اساتید و کارکنان در راه‌پیمایی بزرگ اربعین حسینی  با تشکیل ستاد اربعین شروع کرده است.

ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی دو وظیفه عمده برعهده گرفته است. یک وظیفه انجام کار جهادی و ستادی برای رفع موانع حضور دانشجویان در محیط تربیتی اربعین و وظیفه دیگر آن هدایت سازمان یافته پژوهش‌ها برای بررسی این واقعه عظیم و نعمت الهی در راستای مسئله‌محوری است. 

علاوه بر برپایی ایستگاه‌ها و موکب‌های درون‌مرزی در مرزهای مهران، خسروی و شلمچه سه موکب بین‌راهی(برون‌مرزی) و یک موکب مستقر در شهر کربلا به‌همت دانشگاهیان و ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی مستقر و برپا شده است.

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با سه موکب برون‌مرزی در عمود ۱۹۳ توسط واحد علوم و تحقیقات، عمود ۵۶۴ توسط واحد تهران مرکزی و عمود ۱۰۴۱ توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و یک موکب بزرگ در کربلای معلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی به سوگواران امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

واحد علوم و تحقیقات با استقرار در عمود ۱۹۳ و ارائه خدمات متنوع به زائران حسینی با استقبال چشم‌گیری روبه‌رو شده است. طبخ روزانه غذا و چای نذری از جمله اقدامات دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات تلقی می‌شود.

برگزاری جلسات معرفت‌افزایی، برپایی هیئت‌های عزاداری و روضه‌خوانی و اقامه نماز جماعت از دیگر فعالیت‌هایی است که دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در راستای خدمت به زائران حضرت اباعبدالله‌حسین(ع) به ثمر رسانده‌اند.

حضور رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات در موکب دانشگاهیان این واحد دانشگاهی و بازدید از اقدامات و خدمات ارائه شده به زائران از دیگر رویدادهای روزهای گذشته موکب است.

ایجاد زیرساخت‌ها و شرایط مناسب توسط دانشگاه آزاد اسلامی، موجب شد دانشگاهیان با برپایی موکب‌های حسینی خدمات بیشتری به زائران اربعین ارائه کنند.