تاریخ : Wed 09 Oct 2019 - 10:47
کد خبر : 32142
سرویس خبری : ورزش

برای نفت مسجدسلیمان کمک 3 میلیاردی در نظر گرفتیم/ از تارتار خواستم صبر کند، شنیدم با گل‌گهر قرارداد بسته

استاندار خوزستان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

برای نفت مسجدسلیمان کمک 3 میلیاردی در نظر گرفتیم/ از تارتار خواستم صبر کند، شنیدم با گل‌گهر قرارداد بسته

استاندار خوزستان گفت: با تارتار صحبت کردم و خواستم دو سه روز صبر کند و قول دادم مشکل را حل کنیم و اگر هم امکانش نباشد صراحتا می‌گوییم امکان آن نیست.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، در روزهای اخیر موضوع انحلال تیم‌های نفتی لیگ برتر مطرح شد و حتی طی یکی دو روز اخیر به خاطر شرایط بد مالی نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان، موضوع جدایی اعضای کادرفنی این تیم‌ها منتشر شد تا بعد از انحلال نفت تهران، حالا نگرانی‌ها برای دو تیم نفت دیگر لیگ برتر آغاز شود. با این حال غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان که میهمان روزنامه «فرهیختگان» بود در صحبت‌هایی امیدوارکننده این نوید را داد تا به‌زودی برخی مشکلات مالی تیم‌های جنوبی حل و فصل می‌شود تا بتوانند در آینده به کار خود ادامه دهند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با شریعتی را در ادامه می‌خوانید.

چه سرنوشتی در انتظار نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان خواهد بود؛ به‌خصوص تیم مسجدسلیمانی که شنیده می‌شود تارتار در آستانه جدایی از آن قرار دارد؟

جلسه‌ای با هیات‌مدیره نفت مسجد سلیمان داشتیم و قرار شد ظرف یکی دو روز آینده علی‌الحساب دو سه میلیارد تومان برای این تیم تامین کنیم ضمن اینکه شرکت ملی نفت هم بنا بود با تقاضای من براساس مسئولیت‌های اجتماعی به اداره‌کل ورزش و جوانان استان کمک کند. در این خصوص منتظر مصوبه شرکت ملی نفت هستیم و ان‌شاءالله از آن محل نیز تیم نفت مسجدسلیمان را حمایت و کمک خواهیم کرد. درخصوص نفت آبادان نیز منطقه آزاد به این تیم کمک کرده و امسال هم ان‌شاءالله این کمک‌رسانی ادامه خواهد داشت و نسبت به این قضیه متعهد است.

پس پول برسد شاید تارتار ماندنی شود؟

با او صحبت کردم و خواستم دو سه روز صبر کند و قول دادم مشکل را حل کنیم و اگر هم امکانش نباشد صراحتا می‌گوییم امکان آن نیست. او یک مقدار از برخی حرف‌ها گله‌مند بود که به آنها عمل نشده یا به عقیده‌اش پشت‌گوش انداخته شده و می‌گفت اگر با صداقت رفتار شود، بهتر است. گفتم ظرف دو، سه روز آینده تکلیف را به وی اعلام می‌کنم. الان هم برنامه داریم ظرف چند روز آینده سه میلیارد تومان به نفت مسجدسلیمان علی‌الحساب کمک کنیم. با این حال باز به من گفتند که تارتار با گل‌گهر قرارداد بسته که من به او گفتم قرار بود سه روز به خاطر من منتظر بماند. در هر صورت من روی قولم هستم و قرار است در این چند روز درخصوص پرداختی‌ها تعین تکلیف شود اما در هر صورت او هم مختار است که روی قرارش باشد یا نه و یا خودش تصمیم دیگری بگیرد. دوست داریم با توجه به موفقیت‌هایی که داشتند در خدمت‌شان باشیم و اگر راه دیگری را انتخاب کردند و صلاح را در این دیدند ما هم نمی‌توانیم تیم را رها کنیم و باید راه خیر را برای مسجدسلیمان انتخاب کرده و به پیش برویم.

وضعیت فولاد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شاید در سیاست‌های این باشگاه بحث قهرمانی کمرنگ باشد اما این تیم سعی می‌کند با وجود ورزشگاه و امکانات خوبی که دارد به صورت پایه‌ای کار کند هرچند درخصوص این تیم هم به سمتی می‌رویم که بحث قهرمانی نیز برای آنها پررنگ شود.

در خطه‌ای که استقلالی زیاد دارد، حیف است که استقلال خوزستان در لیگ برتر نیست؟

زمانی که گروه ملی با مشکل مواجه بود به کمک این تیم آمده و اجازه ندادم سقوط کند و دو سال از شرکت‌های مختلف استان کمک گرفتیم و از سقوط آن ممانعت کردیم. بعد که گروه ملی راه افتاد از آنها خواستیم هزینه‌ها را پرداخت کنند اما در این مسیر کمی کوتاهی شد و امسال مدیرعامل باشگاه با من صحبت کرد و گفت قصد دارند به تدریج این تیم را مورد حمایت قرار دهند.

 

   تارتار: رفتم بلکه پول بازیکنان را بدهند

مهدی تارتار، سرمربی مستعفی نفت مسجدسلیمان در واکنش به اظهارات مدیرعامل این باشگاه، دلایل اختلافاتش را مطرح کرد. وی به فارس گفت: «روزی که اعضای هیات‌مدیره باشگاه به تهران آمدند تا با من قرارداد بسته شود به آنها گفتم آیا مشکلات مالی دارید یا نه؟ من در پارس‌جنوبی مشکلات مالی زیادی را تجربه کرده بودم و دیگر تحمل مشکلات مالی را نداشتم. اما اعضای هیات‌مدیره این باشگاه و مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان که به صورت تلفنی با من صحبت می‌کردند، گفتند ما هیچ مشکل مالی نخواهیم داشت. قرار بود دو هفته بعد از قرارداد 50 درصد از مبلغ قرارداد من و محمد طیبی داده شود که 50 درصد طیبی را دادند، اما 50 درصد من را ندادند. مدیرعامل باشگاه گفته به تعهدات‌ عمل کرده‌اند اما این حرف‌ها را زدم که بگویم به تعهدات عمل نشد. به کادرم و بازیکنانم قول داده بودم تا پایان شهریور تعهدات باشگاه نسبت به آنها عملی خواهد شد حتی بعد از بازی با گل‌گهر تاکید کردند دو میلیارد پول آمده و بین نفرات تقسیم می‌شود و من هم به بازیکنان گفتم نگران نباشند، اما این اتفاق رخ نداد و بازیکنان هم به حق نسبت به این مساله معترض بودند و من هم پیش آنها بدقول شدم. به بازیکنان گفتم من حق شما را نگرفتم و نتوانستم این کار را انجام دهم، پس به همین دلیل از باشگاه جدا می‌شوم بلکه مسئولان باشگاه به خودشان بیایند و بتوانند به شما پول بدهند. خودم 37 درصد پول گرفته بودم و نمی‌توانستم از بازیکنان بخواهم بی‌پول تمرین کنند.»

 
 
* نویسنده : محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق روزنامه‌نگار