تاریخ : Fri 14 Jun 2019 - 14:42
کد خبر : 28562
سرویس خبری : دانشگاه

انجام 25 برنامه علمی در طرح پایش آزاد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

علی‌اکبری خبر داد

انجام 25 برنامه علمی در طرح پایش آزاد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دبیرخانه پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی درخصوص اقدامات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در طرح پایش آزاد به منظور حل چالش‌های کشور پرداخت.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد علی‌اکبری مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دبیرخانه پایش آزاد در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه، با ارائه گزارشی از اجرای طرح پایش آزاد گفت: این طرح از یک سال گذشته با هدف ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و جهت‌دهی به پایان نامه ها و رساله های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به منظور مسائل اساسی کشور راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام پایش آزاد، هر واحد دانشگاهی یک نظام موضوعات خاص را برعهده دارد تا با احصاء مشکلات آن حوزه، به حل چالش ها کمک کند.

دکتر علی‌اکبری به برخی از نظام موضوعاتی که توسط واحدهای دانشگاهی در حال اجراست، اشاره کرد و گفت: نظام موضوعات شبکه ارتباطی حمل و نقل توسط واحد یادگار امام (ره)، نظام موضوعات مخاطرات طبیعی و مدیریت بحران توسط واحد تهران شرق، اعتیاد، صنعت و سلامت و ایدز توسط واحد تهران غرب، محیط زیست و تربیت‌بدنی و علوم مهندسی ورزش توسط واحد تهران مرکزی، مواد و انرژی توسط واحد تهران جنوب، کشاورزی توسط واحد ورامین، صنعت و تجارت توسط واحد شهرقدس، چرم و کفش توسط واحد تبریز، پدافند غیرعامل توسط واحد تهران شمال، دریا توسط واحد تهران شمال و هرمزگان و... در حال مطالعه برای حل چالش ها و اجرایی شدن است.

رئیس دبیرخانه پایش آزاد اظهار داشت: در همین طرح، دو صنعت ذوب آهن اصفهان و منطقه آزاد کیش درخواست همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی را داشته‌اند تا دانشگاه با احصاء مشکلات آنها، برای حل چالش ها چاره‌ای بیاندیشد.

وی با بیان اینکه تاکنون 25 برنامه علمی در طرح پایش آزاد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده، گفت: 17 برنامه به نتیجه کامل رسیده و مابقی آن تا اول مهرماه جمع‌بندی خواهد شد.

راه‌اندازی مرکز پاسخگویی به مشکلات طرح پایش آزاد

دکتر علی‌اکبری با اشاره به سامانه «پژوهش‌یار» در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این سامانه تمامی فعالیت های مربوط به پروپوزال ها و پایان نامه ها و رساله های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری انجام خواهد شد و تاکنون بالغ بر 11هزار پروپوزال در این سامانه بارگذاری شده است.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح پایش آزاد به واحدهای دانشگاهی، گفت: دستورالعمل اجرایی این طرح به واحدها ابلاغ شده و از اول مهرماه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

رئیس دبیرخانه پایش آزاد در پایان از راه‌اندازی مرکز پاسخگویی به مشکلات طرح پایش آزاد خبر داد و افزود: این مرکز می‌تواند پاسخگوی مسائل پیش آمده واحدها در این حوزه باشد.