تاریخ : Fri 02 Nov 2018 - 00:11
کد خبر : 23062
سرویس خبری : ورزش

سایپا ۱۰ نفره ماراتن فوتبال را از استقلال برد/ دایی: می‌توانستیم 10 نفره هم کار استقلال را تمام کنیم/ شفر: باختیم اما زندگی به پایان نرسیده

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی

سایپا ۱۰ نفره ماراتن فوتبال را از استقلال برد/ دایی: می‌توانستیم 10 نفره هم کار استقلال را تمام کنیم/ شفر: باختیم اما زندگی به پایان نرسیده

تیم فوتبال استقلال در مرحله یک هشتم جام حذفی مقابل سایپا ۱۰ نفره در ضربات پنالتی شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم استقلال در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا رفت که بازی در ۹۰ دقیقه وقت قانونی با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در دو وقت ۱۵ دقیقه اضافه نیز گلی به ثمر نرسید تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

در نهایت تیم ا سایپا با نتیجه ۳ بر یک در ضربات پنالتی( در مجموع ۵ بر ۳) به پیروزی رسید.

 سایپا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف صنعت نفت آبادان خواهد رفت. استقلال که قهرمان فصل قبل جام حذفی بود در این بازی حذف شد آن هم مقابل تیم ۱۰ نفره سایپا که بیش از ۹۰ دقیقه با یک بازیکن کمتر بازی کرد. استقلال شایسته صعود نبود.

داور: بیژن حیدری 

کمک داوران:سعید قاسمی – علی اکبر نوری

کارت زرد: ساموئل سارفو، رضا اسدی، امید خالدی( از سایپا) ، فرشید اسماعیلی،، روزبه چشمی، محمد دانشگر، میلاد زکی پور ( از استقلال)

کارت قرمز:سارفو( دقیقه ۳۳) از سایپا

گل‌: فرشید اسماعیلی (دقیقه ۱۷ - پنالتی)، الحاجی گرو(دقیقه ۳۳ - پنالتی) برای استقلال، مهدی ترابی(دقیقه ۲۸)، امین حاج محمدی( دقیقه ۴۲) برای سایپا

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، فرشاد محمدی مهر، میلاد  ذکی پور( از دقیقه ۱۰۳ آرمین سهرابیان)، فرشید اسماعیلی، مارک نویمایر( از دقیقه ۵۳ مهدی قائدی)، الحاجی گرو( از دقیقه ۹۸ روح الله باقری)، همام طارق؛ رضا آذری( از دقیقه ۶۸ الهیار صیاد منش) و فرشید باقری.

سرمربی: وینفرد شفر

ترکیب سایپا:

محمدحسین اکبر منادی، عبدالله ناصری، رضا علی‌یاری، ساموئل سارفو، آرش رضاوند، مهدی ترابی، رضا اسدی، امید خالدی، صادق بارانی( از دقیقه ۳۶ امین حاج محمدی)، آرمان رمضانی و علی دشتی( از دقیقه ۹۷ محمدرضا سلیمانی).

سرمربی: علی دایی

اتفاقات مهم بازی:

دقیقه ۳ مسابقه ضربه کرنر استقلال با ضربه سر روزبه چشمی همراه شد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه ۱۲ خروج‌ و اشتباه‌های مکرر سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال باعث شد که سایپا صاحب موقعیت گلزنی شود که ضربه قیچی برگردان آرمان رمضانی با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

گل  استقلال: دقیقه ۱۵ حاجی گرو از کمند مدافعان استقلال عبور کرد و منادی دروازه‌بان سایپا روی مهاجم استقلال مرتکب خطای پنالتی شد. این ضربه را فرشید اسماعیلی تبدیل به گل اول استقلال کرد.

دقیقه ۲۰  سایپا یک فرصت گلزنی را از دست داد شوت  ناصری بازیکن سایپا از درون محوطه جریمه از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

گل مساوی سایپا: دقیقه ۲۸ بازیکنان سایپا بعد از چند پاس خوب و انجام یک کار گروهی توپ را به مهدی ترابی رساندند و او هم با یک شوت محکم از داخل محوطه جریمه دروازه استقلال را باز کرد و گل مساوی را به ثمررساند. 

گل دوم استقلال: دقیقه ۳۳ ضربه کاشته استقلال را نویمایر به داخل محوطه جریمه فرستاد که سارفو روی محمد دانشگر مرتکب پنالتی شد و الحاجی گرو این ضربه را تبدیل به گل دوم آبی پوشان کرد. این اولین گل حاجی گرو برای استقلال بود.

ساموئل سارفو در دیدار دو تیم در لیگ برتر هم مرتکب یک پنالتی شد و زمینه ساز برد ۲ بر یک استقلال را فراهم آورد. سارفو امروز هم در دقیقه ۳۳ با دریافت کارت زرد دوم از میدان اخراج شد تا سایپا ۱۰ نفره بازی کند.

دقیقه ۳۸ سایپا یک موقعیت گلزنی شد و مهدی ترابی در موقعیت تک به تک نتوانست گلزنی کند و حسینی دروازه بان استقلال توپ را راهی کرنر کرد.

گل دوم سایپا: ضربه کرنر سایپا روی سر امین حاج محمدی فرود آمد و او توانست با یک ضربه دقیق گل مساوی و دوم سایپا را بزند.

دقیقه ۴۴ گرو یک موقعیت ایده آل گلزنی را از دست داد و نتوانست توپ را از شش قدم تبدیل به گل کند.

نیمه دوم:

نارنجی پوشان نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند و در دقیقه ۴۸ شوت آرمان رمضانی بعد از برخورد با تیرک افقی روی خط دروازه فرود آمد.

دقیقه ۶۳ دو کرنر متوالی سایپا بازهم موقعیت گلزنی برای شاگردان دایی ایجاد کرد.

دقیقه ۶۵ ضربه کاشته سایپا از پشت محوطه جریمه  را مهدی ترابی زد که توپ با بعد از برخورد به مدافعان استقلال راهی کرنر شد. سایپا با وجود ۱۰ نفره بهتر از استقلال بازی کرد و آبی پوشان را تا این دقیقه تحت فشار گذاشته بود.

دقیقه ۷۵ شوت فرشید اسماعیلی از داخل محوطه جریمه از بالای دروازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸ شوت از راه دور طارق همام از بالای دروازه سایپا به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷ ضربه کاشته ترابی بازهم یک موقعیت گلزنی برای نارنجی پوشان ایجاد کرد که توپ از  کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۹ شوت از راه دور اسماعلی از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت.

دو وقت ۱۵ دقیقه اضافه:

در وقت اضافه اول استقلال بازی هجومی‌تری را ارایه کرد اما این برتری هجومی حاصلی برای آبی پوشان نداشت. 

در شروع نیمه دوم وقت های اضافه نیز شوت مهدی قائدی را دروازه بان سایپا مهار کرد.

دقیقه ۱۱۳ ضربه کاشته اسماعیلی را دروازه بان سایپا راهی کرنر کرد و ضربه کرنر روی سر دانشگر فرود آمد که توپ به تیرک دروازه سایپا خورد.

دقیقه ۱۲۰ شوت سلیمانی با اختلاف کمی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

ضربات پنالتی:

پنالتی‌های استقلال: 

آرمین سهرابیان، مهدی قائدی( ضربه او را دروازه‌بان سایپا مهار کرد.)،روح الله باقری( توپ به تیرک دروازه خورد.)،فرشید اسماعیلی( دروازه بان سایپا مهار کرد.)

پنالتی‌های سایپا:

آرش رضاوند،آرمان رمضانی،رضا اسدی، مهدی ترابی( توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.)

 

دایی: می توانستیم 10 نفره هم کار استقلال را تمام کنیم/هیچ فرصتی به حریف ندادیم

دایی: می توانستیم 10 نفره هم کار استقلال را تمام کنیم/هیچ فرصتی به حریف ندادیم

 

علی دایی بعد از پیروزی مقابل استقلال در جام حذفی اظهار داشت: از بازیکنانم باید تشکر ویژه کنم امروز به خودم افتخار کردم که با چنین مردانی کار می‌کنم.

* 90 دقیقه 10 نفره بازی کردیم

وی ادامه داد: بیش از ۹۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کردیم و بازیکنانم نشان دادند که می‌توانند کارهای بزرگی بکنند. به نظرم ۵-۶ دقیقه اول بازی را بد شروع کردیم و توپ در اختیار بازیکنان استقلال بود و بعد از آن ما تسلط بر بازی داشتیم ولی گل اول را روی پنالتی خوردیم و فشار آوردیم و توانستیم گل مساوی را بزنیم.

* می توانستیم 10 نفره هم کار استقلال را تمام کنیم

دایی گفت: بعد از ۱۰ نفره شدن خیلی خوب کار کردند و می توانستیم ۱۰ نفره هم کار را تمام کنیم. ۲-۳ موقعیت خوب را از دست دادیم و نیمه دوم هم خوب بازی کردیم. توپ مان به تیرک دروازه خورد ولی وارد دروازه نشد. 

* فرصتی به استقلال ندادیم

دایی افزود: فرصتی به استقلال ندادیم و موقعیت هایی که داشتیم بهتر و خطرناک تر از استقلال بود. بازیکنان ما عالی کار کردند و در ضربات پنالتی گلر ما خیلی خوب کار کرد و ۳ پنالتی را گرفت. دست همه بازیکنان درد نکند و نشان دادیم که ۱۰ نفره هم می توانیم برنده شویم. این دومین برد ۱۰ نفره ما در این فصل بود.

*بازیکنانم مقابل استقلال بزرگی کردند

سرمربی سایپا تاکید کرد: با تیم بزرگی مثل استقلال خوب بازی کردیم و بازیکنانم بزرگی کردند و انشالله بازیکنانم خودشان را گم نکنند و در روزهای آینده بهتر بازی کنند.

*اعتراضی به پنالتی‌ها نداشتیم چون تصمیم داور درست بود
دایی در مورد اینکه در ۹۰ دقیقه هم می توانستید برنده شوید و توپ ارمان رمضانی هم ظاهرا گل شده و داور اشتباه کرد، گفت: کاری به این مسایل نداریم. وقتی پنالتی ها هم اعلام شد اعتراضی نکردیم زیرا پنالتی ها درست بود. حتی اخراج بازیکن ما هم درست بود. خطای روی دشتی را نگرفتند و همان توپ پنالتی شد. با همه این ها تیم من برد و شایسته برد بودیم. بهتر از استقلال بودیم و چه زمانی که ۱۰ نفره بودیم چه زمانی که ۱۱ نفره بودیم. یک موقعیت نصفه و نیمه به استقلال ندادیم.

* تعویض نکردم چون ذخیره‌هایم جوان بودند
وی در مورد اینکه چرا ۴ تعویض نکردید گفت: بازیکنان بیرون من خیلی جوان هستند و در ورزشگاه آزادی وقت اشتباه نداریم و به همین دلیل از بازیکنانم که داخل زمین بودند پرسیدم آیا می توانید بازی کنید؟ آنها هم گفتند: بله، می توانیم بازی کنیم و به همین دلیل هم تعویضی نکردم.
دایی در ابتدای نشست هم از هواداران استقلال بخاطر حمایت از خودش تشکر کرد و گفت امیدوارم استقلال در ادامه موفق باشد.

وی در پایان نشست وقتی قصد خروج از سالن کنفرانس را داشت برخی عکاسان و خبرنگاران با او عکس یادگاری گرفتند که دایی به شوخی و طعنه گفت: تنها کسی که من را دوست دارد آقا صفر( سرپرست) است و بقیه شما من را دوست ندارید.

 

شفر: باختیم اما زندگی به پایان نرسیده/ 2 بازیکن استقلال حاضر نشدند پنالتی بزنند/ انتظار برد فشار مضاعفی به استقلال می آورد

شفر: باختیم اما زندگی به پایان نرسیده/ 2 بازیکن استقلال حاضر نشدند پنالتی بزنند

 

وینفرد شفر بعد از شکست استقلال مقابل سایپا ۱۰ نفره و حذف از جام حذفی اظهار داشت: به سایپا بابت صعود تبریک می‌گویم. در نیمه اول خوب بودیم ولی وقتی ۱۰ به یازده شدیم خوب بازی نکردیم و در ضربات آخر صدرصد نبودیم و ۷۰ و ۸۰ درصد خودمان بودیم.

* امروز باید همه ناراحت باشیم

وی ادامه داد: روی گل اول  باید محکم تر کار می کردیم و روی گل دوم یارگیری من تومن درست نبود. در رختکن بازیکنان خیلی ناراحت بودند و امروز همه باید ناراحت باشیم و زندگی به پایان نرسیده و باید روی بازی های لیگ تمرکز کنیم و ببینیم چه تغییراتی باید لحاظ کنیم.

* بازیکنان ما نباید پشت محوطه خطا می‌کردند

وی در مورد اینکه بازیکنان سایپا 10 نفره بهتر از بازیکنان استقلال بودند و استقلال را تحت فشار گذاشتند آیا این به خاطر بی‌برنامگی بود یا بی‌تجربگی بازیکنان، گفت: سؤال خوبی بود. خیلی از توپ‌های بلند سایپا برای بازیکن شماره 26 می‌فرستادند که مدافعان ما توپ را قطع می‌کردند و توپ بین هافبک و دفاع می‌افتاد و آنها از این توپ استفاده می‌کردند. در مورد این مسئله من با بازیکنان تیم صحبت کردم. در بازی قبلی با سپاهان در مورد این مسئله هم صحبت کردم. بازیکنان ما نباید پشت محوطه جریمه مرتکب خطا شوند.

* بازیکنان سایپا خودشان را به ما می‌زدند تا خطا بگیرند

شفر گفت: بازیکنان حریف خودشان را به بازیکنان ما می‌زدند تا خطا بگیرند. وقتی سایپا 10 نفره شد این روند ادامه داشت. دانشگر زود روی بازیکن می‌آمد و زمانی هم که ما صاحب توپ بودیم باید با سرعت بیشتری بازی می‌کردیم و سریع‌تر توپ را جلو می‌بردیم و بازی را به وینگرهای چپ و راست خود می‌دادیم. اما این سرعت را نداشتیم و بازیکنان سایپا سر جای خودشان قرار می‌گرفتند. ما باید بازی را  سریع عوض می‌کردیم و توپ را به قائدی و ذکی‌پور می‌رساندیم.

* بازیکنان استقلال باید حرفه‌ای فکر کنند

شفر افزود:‌بازیکنان ما باید تفکر حرفه‌ای داشته باشند و با خونسردی بازی کنند. وقتی توپ را لو می‌دادیم توپ سریع برمی‌گشت و ما مرتکب خطا می‌شدیم. هر چه از زمان بازی می‌گذشت بازیکنان ما عصبی می‌شدند. بازیکنان باید باهوش‌تر باشند و با آرامش بیشتری بازی کنند و پاس خوب بدهند. وقتی فشار روی تیم است که ما باید برنده شویم این شرایط پیش می‌آید. ما باید برای بازیکنان این مسائل را تکرار کنیم و با آنها در تمرین کار کنیم تا بازیکنان یاد بگیرند.

* اگر سایپا می‌باخت فشاری متحمل نمی‌شد

سرمربی استقلال در مورد اینکه در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا استقلال تقریبا 13 بازی کرده اما شما مدام از تکرار برای بازیکنان صحبت می‌کنید و هواداران استقلال نگران هستند و علیه بازیکنان هم شعار دادند وتکلیف استقلال چه می‌شود، گفت: ما باید با بازیکنان صحبت کنیم و نمی‌خواهم مدام حرف‌هایم را تکرار کنم اما بارها گفته‌ام که این یک تیم جدید است. خیلی از این بازیکنان در تیم جدید هستند. وقتی می‌گویند استقلال باید فقط پیروز شود فشار مضاعفی روی بازیکنان می‌آورد. من قبلا گفتم من یک تیم جدید با بازیکنان جدید دارم و باید این تیم جدید را بسازیم. بازیکنانی مثل تبریزی، باقری و گرو بازیکنان جدیدی هستند. فصل گذشته تیام زمانی به ما اضافه شد که یکی از بهترین تیم‌ها بودیم. او به یکی از آماده‌ترین تیم‌ها اضافه شد. برای همین هم موفق بود. در بازی مقابل تیم 10 نفره هم همه انتظار برد دارند. چند شب پیش بازی بایرن مونیخ در جام حذفی با تیم رده چهارمی را دیدم که بایرن دو بر یک و با شانس پیروز شد. فشار زیادی روی بایرن مونیخ بود. سایپا هم امروز 10 نفره مقابل ما بازی کرد. اگر می‌باخت هم انتقادی به این تیم نمی‌شد ولی فشار مضاعفی روی ما بود. بازیکنان باید با آرامش بیشتری بازی کنند. هر چه از زمان بازی می‌گذشت آنها عصبی‌تر می‌شدند. طبیعی است که برای بردن باید تلاش کنیم و باید دوباره به سطح خوب آمادگی دست پیدا کنیم.

* گروه خوب بود اما خسته شد

وی در مورد اینکه 14 مسابقه گذشته اما استقلال ترکیب اصلی‌اش را نمی‌شناسد، گفت: فکر می‌کنم 11 نفری که امروز در ترکیب اصلی بودند خوب بازی کردند. گرو خوب بود، او در بازی قبلی هم خوب بازی کرد. امروز هم خوب بود و بعد خسته شد. علی کریمی هم می‌توانست بازی کند اگر مصدوم نبود. نمی‌شود بازیکن مصدوم را به زور به میدان فرستاد. هر بازیکنی که آماده‌تر باشد بازی می‌کند. بازیکنان جوان شانس و فرصت یادگیری دارند. بازیکن بر روی صحنه گل باید بازیکن شماره 33 سایپا را مهار می‌کردیم. این بازیکن روی صحنه گل آزاد بود. گاهی در تیم‌های اروپایی هم ترکیب تیم‌ها عوض می‌شود. پاری سن ژرمن ترکیبش را نسبت به قبل عوض می‌کند. هر بازیکنی که در تمرین بهتر باشد و برای سبک بازی حریف مناسب باشد در ترکیب قرار می‌گیرد. هیچ ترکیب ثابتی برای 11 نفر وجود ندارد. غفوری هم امروز محروم بود. نمی‌توانستیم بگوییم لطفا به بازیکن محروم ما اجازه بدهید بازی کند.

* دو بازیکن گفتند که نمی‌توانند پنالتی بزنند

شفر در مورد اینکه آیا شما تمرین پنالتی می‌کنید، زیرا پنالتی‌زنان شما امروز خوب بازی نکردند، گفت: ما همیشه در تمرینات پنالتی تمرین می‌کنیم. حتی در بازی درون تیمی هم وقتی بازی مساوی شود پنالتی می‌زنیم. از یکی دو بازیکن پرسیدم که پنالتی می‌زنید گفتند نمی‌توانیم پنالتی بزنیم. نمی‌توان آنها را مجبور کرد پنالتی بزنند. مهدی قائدی و باقری پنالتی زدن که پنالتی‌هایشان گل نشد. روی پنالتی هم باید شانس بیشتری و هم اعتماد بیشتری داشته باشید. فردا تمرین ریکاوری داریم. در این مورد با بازیکنان صحبت می‌کنم. مهدی قائدی به خاطر پنالتی که از دست داد خیلی ناراحت بود. امیدوارم او برگردد. در بازی‌های بعدی به او نیاز داریم. ما هر روز می‌توانیم پنالتی تمرین کنیم ولی این شرایط مسابقه قابل مقایسه با تمرین پنالتی نیست.