تاریخ : Mon 28 Oct 2024 - 12:24
کد خبر : 196885
سرویس خبری : ورزش

کنایه سرخپوشان به امیری درباره برخورد با گلر حریف

پرسپولیس همچنان پیگیر غرامت پورعلی‌گنجی

کنایه سرخپوشان به امیری درباره برخورد با گلر حریف

بازیکنان تیم پرسپولیس تهران با بردی که در مقابل شمس آذر قزوین کسب کردند با روحیه عالی تمرینات را شروع کردند و در این بین وحید امیری که گفته میشد به پایان دوران فوتبالش رسیده با عملکرد خود همه ی گمانه زنی ها را به زیر سوال برد.

شاگردان‌ خوان گاریدو بعد از کسب یک برد شیرین مقابل شمس‌آذر قزوین روز گذشته به ریکاوری پرداختند. البته نفراتی که در این بازی به میدان نرفتند و کمتر از یک نیمه بازی کردند نیز تمرین جداگانه‌ای را زیر نظر دستیاران گاریدو و با نظارت این مربی پشت‌سر گذاشتند. روحیه سرخپوشان در این تمرین خیلی خوب بود، مخصوصا بازیکنانی که طرفدار تیم بارسا بودند و از برتری چهار بر صفر این تیم در ال‌کلاسیکو به وجد آمده و برای همبازیان رئالی خود کری شدیدی می‌خواندند. در این میان کریم باقری هم که یک رئالی دو‌آتشه است کلی نزد بارسایی‌ها سوژه شد. ناگفته نماند الکسیس گندوز که دچار سرماخوردگی شدید شده در این تمرین غیبت داشت و فعلا مشغول استراحت است تا زودتر سلامتی‌اش را به دست آورده و به ترکیب سرخپوشان برگردد. فعلا سرخپوشان از ویروس سرماخوردگی در امان مانده‌اند و قرنطینه شدن سریع دروازه‌بان الجزایری کارساز واقع شده است. 

تمرین بی‌حاشیه مغضوبان گاریدو
این روزها سرمربی اسپانیایی قرمزها ترجیح می‌دهد بازیکنان جوان‌تر تیمش را بازی دهد تا اینکه بخواهد از نفراتی چون عیسی آل‌کثیر، یاسین سلمانی، سعید صادقی و محمد خدابنده‌لو استفاده کند. بازیکنانی که در هر تیمی غیر از پرسپولیس در لیگ بودند به طور ثابت بازی می‌کردند. در نشست خبری بعد از بازی پرسپولیس با شمس‌آذر برخی خبرنگاران سعی کردند گاریدو را وادار به حرف زدن درمورد بازیکنان نام‌برده کنند اما او خیلی خلاصه و کلی گفت که همیشه تلاش می‌کند از بهترین نفراتش در ترکیب اصلی استفاده کند و بازیکنانی برای او در اولویتند که کیفیت و تواضع را با هم داشته باشند. بازیکنان ذخیره پرسپولیس تا الان باید خیلی خوب فهمیده باشند که گاریدو رفتار آنها را موقع ورود به زمین به‌عنوان بازیکن تعویضی یا عدم حضور در ترکیب اصلی با دقت زیر نظر دارد و اگر بخواهند با برخی رفتارها به این مسائل اعتراض کنند به‌نوعی بیشتر از چشم این مربی خواهند افتاد. در هر صورت بازیکنان نام‌‌برده در تمرین روز گذشته پرسپولیس سعی کردند بی‌حاشیه و تا حدی باانگیزه تمرین خود را انجام داده و منتظر فرصت از سوی گاریدو باشند. سرخپوشان 10 بازی به‌صورت فشرده در لیگ برتر و لیگ نخبگان تا پایان نیم‌فصل به‌صورت فشرده پیش رو دارند و بازیکنان ذخیره این تیم می‌توانند امیدوار باشند که فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا خواهند کرد. 

امیری سوژه سرخپوشان
خیلی‌ها فکر می‌کردند بعد از مصدومیت  شدیدی که وحید امیری فصل پیش از ناحیه کشاله پشت سر گذاشت در تابستان قراردادش تمدید نخواهد شد. چه‌بسا مسئولان باشگاه پرسپولیس این فکر را در ذهن داشتند اما جدایی چند بازیکن شاخص سرخپوشان و انتقادات هواداران بابت این مسئله باعث شد که مدیریت باشگاه تصمیم به تمدید یک‌ساله قرارداد امیری بگیرد. با ماندنی شدن امیری در پرسپولیس باز پیش‌بینی برخی این بود که او فرصت کمی برای بازی کردن پیدا خواهد کرد. مخصوصا بعد از اینکه میلاد محمدی به پرسپولیس پیوست و امیری به پست اصلی خود برگشت. اما تا اینجای فصل گاریدو در همه بازی‌ها امیری را به عنوان بازیکن ثابت به میدان فرستاده و او جزء دونده‌ترین بازیکنان تیمش بوده است. سرمربی اسپانیایی امیری را چه از نظر فنی و چه اخلاقی به‌شدت قبول دارد و در مصاحبه اخیرش نیز این موضوع را بیان کرد. کاپیتان دوم پرسپولیس در بازی با شمس‌آذر چند دقیقه بعد از برخورد شدیدی که با دروازه‌بان تیم حریف داشت توانست یک گل زیبا با ضربه چیپ بزند. همین مسئله باعث شد او در رختکن تیمش حسابی سوژه شود. در این میان بزرگ‌ترهای تیم که با امیری شوخی دارند به وی می‌گفتند: «شانس آوردیم دروازه‌بان شمس‌آذر با ضربه به سرت شوک را وارد کرد در غیر این صورت در صحنه گل مثل همیشه پاس می‌دادی! » البته همبازیان امیر پربیراه هم نمی‌گفتند؛ چرا‌که او بارها پیش آمده که در محوطه جریمه به جای زدن ضربه آخر پاس داده و در بازی پرسپولیس با الاهلی این اتفاق به شکل عجیبی رخ داد. 

گاریدو و تمجید از گلر جوان 
خوان گاریدو در ابتدای حضوش در تمرینات پرسپولیس چندان از عملکرد امیررضا رفیعی در تمرینات رضایت نداشت و کار به جایی رسید که با آمدن الکسیس گندوز، مهرشاد اسدی به عنوان دروازه‌بان دوم در بازی‌های تدارکانی انتخاب شد. با شروع فصل هم در یکی دو بازی اول این روند ادامه داشت تا اینکه رفیعی با تلاش بیشتر توانست جایگاهش را به عنوان دروازه‌بان دوم تیم پس بگیرد. اما روز شنبه وقتی غیبت گندوز در بازی با شمس‌آذر قطعی شد، گاریدو بعد از مشورت با مربی گلرهای تیمش که برزیلی است از بین اسدی و رفیعی تصمیم گرفت گلری که جوان‌تر است را به میدان بفرستد. رفیعی در این مسابقه عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت تا حدی که گاریدو در پایان مسابقه از او تمجید کرد. سرمربی اسپانیایی در همین مورد به دستیارانش اعلام کرده که رفیعی اعتمادش را جلب کرده و در مواقع لزوم نگرانی بابت استفاده از او در ترکیب اصلی ندارد. هیچ بعید نیست در صورت عدم حضور گندوز در تمرین یکی دو روز آینده سرخپوشان، گاریدو در اهواز هم تصمیم بگیرد از رفیعی در ترکیب اصلی بهره ببرد. 

سرنوشت غرامت پورعلی‌گنجی چه شد؟ 
باشگاه پرسپولیس تقریبا یک سال پیش بود که در واکنش به پارگی رباط صلیبی مرتضی پورعلی‌گنجی در بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر قطر اعلام کرد که بابت این اتفاق از فیفا غرامت خواهند گرفت. البته ابتدا قرار بود در این مورد فدراسیون فوتبال اقدام کند که گویا در باشگاه پرسپولیس ترجیح دادند خودشان با فیفا نامه‌نگاری داشته باشند. الان با گذشت یک سال از این ماجرا (مصدومیت پورعلی‌گنجی) پرسپولیس هنوز نتوانسته غرامتی از فیفا بابت مصدومیت بازیکنش در فیفادی بگیرد. در این مورد باخبر شدیم که این باشگاه هنوز در مرحله نامه‌نگاری با فیفا است و فیفا در آخرین نامه‌ای که به این باشگاه ارسال کرده، خواستار ارسال مدارک پزشکی پورعلی‌گنجی شده‌اند. چنانچه این غرامت به باشگاه پرسپولیس برسد به مانند پاداش این باشگاه از سهمیه حضور ملی پوشانش در جام‌جهانی در همان فیفا خواهد ماند و شاید به بازیکن یا مربی برسد که بابت دریافت مطالباتش از پرسپولیس به فیفا شکایت کند. با وجود این، مسئولان باشگاه به دنبال غرامت از فیفا بابت مصدومیت اوستون اورونوف در بازی ازبکستان و ایرانند که این مسئله در نوع خودش جالب توجه است.