تاریخ : Sun 27 Oct 2024 - 13:01
کد خبر : 196847
سرویس خبری : اقتصاد

سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری یک دانشگاه در بیت کوین

یک اقدام غیرعادی

سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری یک دانشگاه در بیت کوین

این حرکت توسط یک دانشگاه معتبر که در سال 1836 تأسیس شد، می‌تواند نشانه پذیرش سازمانی رو به رشد سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در بخش دانشگاهی باشد.

دانشگاه اموری، یک موسسه تحقیقاتی خصوصی در آتلانتا، 15.1 میلیون دلار دارایی در صندوق مینی تراست ای تی اف بیت کوین گری اسکیل را گزارش کرده است. این اقدام غیرعادی برای یک موسسه آموزش عالی در پرونده ای در ۲۵ اکتبر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده فاش شد. طبق پرونده این کمیسیون، دانشگاه اموری نزدیک به 2.7 میلیون سهم از این صندوق را در اختیار دارد. ارزش آزمایشی این دارایی ها در حدود 15.1 میلیون دلار بود. این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده یک تعهد بزرگ برای قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال از سوی یک موسسه دانشگاهی است. این حرکت همچنین آن را از همتایان خود در آموزش عالی متمایز می کند.
صندوق ای تی اف گری اسکیل که مجوزش در ژوئیه تصویب شد، به عنوان شاخه ای از تراست بزرگتر صندوق مادر عمل می کند. مینی تراست به گونه ای طراحی شده است که در معرض تغییرات قیمت بیت کوین با قیمت سهام پایین تر قرار گیرد.
علاوه بر نگهداری‌های بیت‌کوین، اموری مالک ۴,۳۱۲ سهم در کوین‌بیس است که ارزش آن ۷۶۸,۲۶۹ دلار است. سهام صرافی ارز دیجیتال کوین بیس، در زمان انتشار ۲۰۵.۰۵ دلار ارزش‌گذاری شده بود.
انتخاب های سرمایه گذاری اموری یک رویکرد متمایز را در بین موسسات آموزشی نشان می دهد. پیش از این، صندوق‌های بازنشستگی در ویسکانسین و جرسی سیتی دارایی‌های خود را در محصولات مبادله شده مبتنی بر ارز دیجیتال گزارش کرده بودند.
با این حال، اموری به عنوان یکی از معدود مؤسسات آموزش عالی است که گزارش مالکیت چنین دارایی‌هایی را ارائه می‌کند. این حرکت توسط یک دانشگاه معتبر که در سال 1836 تأسیس شد، می‌تواند نشانه پذیرش سازمانی رو به رشد سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در بخش دانشگاهی باشد.
این شفافیت توسط دانشگاه در زمانی انجام می شود که بیت کوین در تلاش است تا حرکت صعودی خود را حفظ کند. هر بار که بیت کوین علامت صعودی را نشان می دهد، عوامل مختلفی بر بازار کلی تأثیر می گذارد.
کالج ها و صندوق های رمزنگاری
دانشگاه هاروارد، دانشگاه ییل و دانشگاه استنفورد از جمله موسسات برجسته‌ای هستند که بر اساس گزارش‌ها در صندوق‌های ارز دیجیتال یا تراست بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
MIT (موسسه فناوری ماساچوست) نیز نه تنها از طریق سرمایه گذاری های خود، بلکه با مشارکت در تحقیقات و تقویت نوآوری در بلاک چین، به طور فعال در فضای ارزهای دیجیتال مشارکت داشته است.
و دانشگاه میشیگان در سال 2018 در صندوق رمزنگاری اندرسون هورویتزسرمایه‌گذاری کرد. اندرسون هورویتزسرمایه‌گذاری قابل توجهی در ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین دارد، بنابراین احتمالاً قرار گرفتن در معرض بیت‌کوین بخشی از این سبد بوده است.