تاریخ : Sat 26 Oct 2024 - 14:35
کد خبر : 196802
سرویس خبری : ورزش

سرسخت مثل گاریدو

انتقادها روی تصمیم سرمربی پرسپولیس اثر معکوس داشته است

سرسخت مثل گاریدو

عصر روز گذشته بازیکنان پرسپولیس آخرین تمرین خود را برای رویارویی با تیم شمس‌آذر انجام دادند، مصدوم بودن چهار بازیکن، این فرصت را برای بازیکنان ذخیره و جوان پرسپولیس فراهم می‌کند که در غیاب مصدومان از فرصتی که نصیب‌شان شده، به نحو احسن استفاده کنند.

 بازیکنان پرسپولیس بعد از بازگشت از قطر روز چهارشنبه را به استراحت پرداختند و از پنجشنبه تمرینات خود را در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کردند و عصر روز گذشته هم آخرین تمرین خود را برای رویارویی با تیم شمس‌آذر قزوین انجام دادند. در این دو جلسه تمرین اوستون اورونوف، ایوب العملود، محمدحسین کنعانی‌زادگان و فرشاد فرجی به دلیل مصدومیت زیر نظر کادرپزشکی کار کردند و هیچ‌کدام از این 4 بازیکن قرار نیست پرسپولیس را در بازی امروز همراهی کنند. شاگردان خوان گاریدو در ادامه راه مجبورند هر 5 روز یک بار به میدان بروند و این روند به نظر می‌آید تا تعطیلات نیم‌فصل ادامه داشته باشد. در همین راستا فرصت خوبی برای بازیکنان ذخیره و جوان پرسپولیس است که در غیاب مصدومان از فرصت‌هایی که نصیب‌شان می‌شود به نحو احسن استفاده کنند. مخصوصا بازیکنانی که اعتقاد دارند حق‌شان است بیشتر از اینها بازی کنند. 

   گاریدو ترکیب جدید تیمش را قبول دارد
پرسپولیس در بازی با السد با ترکیب تقریبا متفاوتی نسبت به بازی‌های قبل به میدان رفت. به این ترتیب که پورعلی‌گنجی جایگزین کنعانی‌زادگان مصدوم شد، فرجی جای ایوب را در جناح راست گرفت و خیلی زود در جریان بازی جایش را به سهیل صحرایی داد. میلاد سرلک در خط میانی به جای سروش رفیعی به بازی گرفته شد. علی علیپور در نقش وینگر راست به جای فرشاد احمدزاده بازی کرد. در خط حمله هم برای اولین بار لوکاس ژوائو در نقش مهاجم نوک در ترکیب اصلی قرار گرفت. اگرچه پرسپولیس در این بازی برتر و مسلط بر حریف خود ظاهر شد اما در زدن گل ناکام ماندند و همین مسئله باعث شد برخی منتقدان از ترکیب گاریدو ایراد بگیرند و ژوائو را مهاجم گل‌نزنی بدانند. اما سرمربی اسپانیایی اصلا این انتقادات را نپذیرفته و حتی در بین شاگردانش از عملکرد همه آنها بابت بازی خوبی که در بازی با السد داشتند تقدیر کرده است. درواقع گاریدو ترکیبی که در بازی با السد به میدان فرستاد را تا حد زیادی قبول دارد و ممکن است بخواهد همین ارنج را با یکی دو تغییر در بازی امروز به کار گیرد. ناگفته نماند در نشست خبری روز گذشته گاریدو، این سرمربی اسپانیایی در پاسخ به سوالی، قرار دادن علیپور در جناح راست را تصمیم اشتباهی ندانست و تأکید کرد او در پرتغال هم بارها در این پست به میدان رفته است. وی حتی از عملکرد لوکاس هم دفاع کرد و گفت قرار نیست مهاجمان همیشه گل بزنند و آنها نیاز به زمان دارند تا در تیم جدید جا بیفتند. 

   حمایت‌ها از یاسین نتیجه معکوس داشته
خوان گاریدو در مدت حضورش در فوتبال ایران نشان داده مربی با دیسیپلینی است و نام‌ها برایش چندان تفاوتی ندارند. در کنار این مسئله او ثابت کرده چندان توصیه‌پذیر هم نیست. از این جهت که او هر بار که به باشگاه پرسپولیس رفته به وی توصیه شده یاسین سلمانی را بیشتر بازی دهد؛ چراکه او از سرمایه‌های جوان و بااستعداد باشگاه است و کمک کند زودتر به روزهای اوجش برگردد اما این توصیه‌های پی‌درپی که اخیرا هم دوباره انجام شده برای یاسین نتیجه معکوس داشته است. از این جهت که گاریدو خیلی کم از این بازیکن در ترکیب تیمش و حتی به‌عنوان بازیکن تعویضی استفاده می‌کند. در این مورد باخبر شدیم گاریدو اعتقاد دارد یاسین باید در تمرین جنگنده‌تر و دونده‌تر باشد و نوع فوتبالش را فیزیکی‌تر کند. به هرجهت یاسین از شرایط خود در پرسپولیس اصلا رضایت ندارد و اگر این روند ادامه پیدا کند هیچ بعید نیست او در نیم‌فصل تصمیمات جدیدی برای آینده فوتبالی خود بگیرد. 

   صحرایی در ترکیب براجعه شاید وینگر
یکی از تصمیمات مهم و ریسکی خوان گاریدو در بازی با السد به میدان فرستادن سهیل صحرایی در این مسابقه به جای فرجی (به خاطر مصدومیت) بود. صحرایی به قول خود گاریدو از این فرصت نهایت بهره را برد و توانست عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارد. به خاطر همین هم سهیل امروز به احتمال خیلی زیاد در نقش مدافع راست در ترکیب اولیه پرسپولیس به میدان خواهد رفت. یعقوب براجعه یکی دیگر از بازیکنان جوانی است که پرسپولیس در این پست در اختیار دارد و گفته می‌شود گاریدو روی او نظر مساعد دارد. در مورد یعقوب گفتنی است که گاریدو او را به یک خط جلوتر برده و در نظر دارد از وی به‌عنوان وینگر راست و حتی چپ بهره بگیرد. در مورد سعید صادقی هم باید گفت گاریدو به مانند اوسمار اعتقاد چندانی به این بازیکن ندارد و از تلاشش در تمرینات به اندازه کافی راضی نیست. مسئله‌ای که اگر ادامه پیدا کند هیچ بعید نیست سرمربی اسپانیایی بخواهد او را در لیست مازاد تیمش در نیم‌فصل قرار دهد. کاری که اوسمار هم انجام داد اما مدیریت باشگاه پرسپولیس با رفتن این مربی برزیلی تصمیم گرفت قرارداد صادقی را برای یک فصل دیگر تمدید کند.