تاریخ : Sat 26 Oct 2024 - 13:53
کد خبر : 196801
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

سینمای ایران در اولین ماه پاییز چقدر فروخت؟

۲۶ میلیارد سهم کودکان در گیشه

سینمای ایران در اولین ماه پاییز چقدر فروخت؟

امسال هم مانند سال گذشته، در میان ۱۰ فیلم پرفروش مهر ۲ اثر در ژانر کودک و نوجوان دیده می شود که ۱۷ درصد فروش گیشه را به خود اختصاص داده است. در این ماه ۲ میلیون و ۵۵۸ هزار مخاطب برای دیدن ۳۴ فیلم به سینما رفتند و نتیجه آن گیشه ۱۴۵ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومانی برای شروع فصل پاییز است.

فرهیختگان: شروع فصل پاییز و همزمان شدن آن با بازگشایی مدارس، یکی از فرصت‌هایی است که مدیران سینمایی می‌توانند با چینش اکران مناسب، به ژانر مغفول‌مانده کودک و نوجوان توجه بیشتری داشته باشند. ژانری که مخاطب خاص خودش را دارد اما بواسطه انحصار گیشه توسط فیلم‌های کمدی‌، کمتر برای اکران انتخاب می‌شود. 

عده‌ای از مدیران سینمایی گمان می‌کنند تنها با اکران فیلم‌های کمدی می‌توان گیشه را نجات داد. اما با نگاهی به فروش سینما در مهر، و قرار گرفتن «ببعی قهرمان» به عنوان دومین فیلم پرفروش این ماه، می‌توان نتیجه گرفت اگر اثری با کیفیت مناسب تولید شود و با مدیریت مناسب از لحاظ تعداد سانس، تعداد سالن و ساعت نمایش اکران شود، هم در گیشه موفق می‌شود و هم مخاطبان را با رده سنی مختلف به سینما بکشاند. 

امسال هم مانند سال گذشته، در میان ۱۰ فیلم پرفروش مهر ۲ اثر در ژانر کودک و نوجوان دیده می‌شود که ۱۷ درصد فروش گیشه را به خود اختصاص داده است. در این ماه ۲ میلیون و ۵۵۸ هزار مخاطب برای دیدن ۳۴ فیلم به سینما رفتند و نتیجه آن گیشه ۱۴۵ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومانی برای شروع فصل پاییز است.

علاوه بر فصل پاییز، سه ماه تابستان و تعطیلی مدارس، فرصت خوبی برای آوردن مخاطب کودک به سینما است که در سال جاری توجه مناسبی به آن نشد. در این فصل، تنها ۴ فیلم کودک و نوجوان روی پرده رفت و مجموع فروش ۷ میلیاردی را برای سه ماه رقم زد. این درحالی است که در ماه مهر، با نمایش ۲ فیلم، ۲۶ میلیارد تومان از ژانر کودک و نوجوان عاید گیشه شد. طبیعتا علاوه بر کیفیت آثار، نوع مهندسی در اکران می‌تواند تاثیر مستقیم بر فروش آثار بگذارد و به نظر می‌رسد سینماداران در فصل تابستان از مخاطب کودک غافل شدند و به فیلم‌های کمدی فرصت بهتری برای اکران دادند.