تاریخ : Sat 26 Oct 2024 - 13:28
کد خبر : 196799
سرویس خبری : جهان شهر

موج محکومیت جهانی اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی

حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی بود

موج محکومیت جهانی اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی

سامانه یکپارچه پدافند هوایی ایران، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران،خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد. اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل از سوی دولت‌ها و مقامات کشورهای مختلف محکوم و بر پایان بخشیدن به جنایات این رژیم تاکید شد.

همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به نقاطی از ایران، کشورهای منطقه و جهان ضمن محکومیت شدید این اقدام، آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانستند.

مالزی: حمله به ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی بود
وزارت خارجه مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات اسرائیل به ایران، نقض آشکار قوانین بین‌المللی بود و به‌شدت ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند. ما خواستار توقف فوری خصومت‌ها و پایان چرخه خشونت هستیم.

عربستان: تجاوزگری اسراییل علیه ایران را محکوم می‌کنیم
وزارت خارجه عربستان سعودی ضمن محکومیت حمله نظامی اسراییل علیه ایران، این اقدام را نقض حاکمیت ایران و مغایر با قوانین و عرف بین‌المللی دانست. ریاض بر موضع ثابت خود در لزوم پایان دادن به تنش‌های منطقه‌ای و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها تأکید کرد و اعلام داشت این تنش‌ها امنیت و ثبات کشورهای منطقه و ملت‌ها را تهدید می‌کند.

سفارت روسیه در تهران: به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهیم
سفارت روسیه در تهران هم با اشاره بیانیه‌های ایران درباره هجوم اسرائیل به اهدافی در استان‌های تهران، ایلام و پاسخ پدافند هوایی ایران به آن تصریح کرد: در حال حاضر، اوضاع در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ ایران آرام است. سفارت روسیه و سایر نهادهای روسیه به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهند. گزارش‌هایی از آسیب‌دیدن شهروندان این کشور وجود ندارد.

پاکستان: شورای امنیت سازمان ملل اقدام فوری انجام دهد
وزارت امور خارجه پاکستان با محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران آن را نقض صریح قوانین بین المللی دانست و از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای پایان دادن به جنایات اسرائیل گام فوری بردارد. در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: حملات نظامی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، نقض صریح منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی است.  این حملات مسیر صلح و ثبات منطقه ای را تضعیف و همچنین وضعیت خطرناکی را که از قبل باعث بی‌ثباتی در منطقه‌ شده تشدید می‌کند.
دولت اسلام‌آباد، رژیم اسرائیل را مسوول کامل چرخه فعلی تشدید و گسترش درگیری‌ها در منطقه دانست و افزود: جامعه بین المللی نیز باید نقش خود را برای بازگرداندن صلح و امنیت منطقه ای ایفا کند، ما از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم که نقش خود را برای حفظ صلح و امنیت بین المللی ایفا کرده و گام های فوری برای پایان دادن به اقدامات بی پروای اسرائیل در منطقه و رفتار جنایتکارانه آن بردارد.
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان هم با محکوم کردن جنایت تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت که کشورش برای صلح و امنیت در کنار ایران می ایستد.

امارات متحده عربی: حمله نظامی به ایران را محکوم می‌کنیم
وزارت خارجه امارات متحده عربی به شدت حمله نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده و از ادامه تنش و پیامدهای آن بر امنیت و ثبات منطقه ابراز نگرانی عمیق کرد. در بیانیه وزارت خارجه، بر اهمیت خویشتنداری و به‌کارگیری نهایت تدبیر برای جلوگیری از گسترش بحران تأکید شد. امارات بار دیگر تأکید کرد که گفت‌وگو، پایبندی به قوانین بین‌المللی و احترام به حاکمیت کشورها، بهترین راه‌حل برای بحران‌های کنونی است و بر حل اختلافات از طریق دیپلماسی و دوری از زبان تقابل و تنش تأکید کرد.

عمان: تجاوز رژیم اسرائیل نقض آشکار حاکمیت ایران است
وزارت خارجه عمان تجاوز رژیم صهیونیستی را تعرض آشکار به حاکمیت ایران دانست و آن را به شدت محکوم کرد. در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است:  این تعرض نقض آشکار حاکمیت ایران و همچنین نقض روشن قوانین بین المللی و اقدامی تنش زا است که منجر به تداوم خشونت و به نتیجه نرسیدن تلاش ها در راستای ایجاد آرامش و کاهش تنش ها و حل بحران ها از طریق ابزارهای مسالمت آمیز و دیپلماتیک می شود. سلطنت عمان این اقدامات مداوم اسرائیل را محکوم می کند؛ اقداماتی که منطقه را به سمت بی ثباتی های بیشتر می کشاند. ما بار دیگر از جامعه بین المللی می خواهیم که تحرکات موثر در راستای توقف این تجاوزها و پایان دادن به تعرض های آشکار به خاک کشورهای همجوار انجام دهد.
عمان همچنین خواستار حل ریشه ای بحران های منطقه از طریق پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و دیگر کشورهای عربی شد. وزارت خارجه عمان در ادامه بیانیه خود خواستار پایان دادن به تجاوزها علیه نوار غزه بر اساس قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت و دادن حق تعیین سرنوشت خود به مردم فلسطین و برپایی کشور فلسطینی شد و تاکید کرد که این امر منجر به تحقق صلح پایدار و عادلانه برای تمام طرف ها می شود.

انگلیس: ایران خویشتندار باشد
«کی‌یر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس در پی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به ایران، خواستار خویشتنداری دو طرف شد و گفت که ایران نباید به این حمله واکنش نشان دهد. استارمر که برای شرکت در نشست کشورهای مشترک المنافع در ساموا بسر می‌برد، خواستار خویشتنداری دو طرف شد. استارمر با اشاره اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به مناطقی در ایران در نشست مطبوعاتی گفت: «موضع من روشن است؛ اسرائیل حق دارد از خود در برابر حمله ایران دفاع کند. من به همان اندازه واضح اعلام می کنم که ما باید از تشدید بیشتر تنش در منطقه دوری کنیم و از همه طرف‌ها بخواهیم خویشتنداری نشان دهند. ایران نباید واکنش نشان دهد».

عمار حکیم: تعرض رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم می‌کنیم
«سید عمار حکیم» در بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد و بار دیگر از جامعه بین الملل خواست تا برای توقف گسترش نفوذ این رژیم که در تعارض با منشورها و عرف بین الملل است، همبستگی و همکاری داشته باشد. وی درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ علیه کشورهای منطقه هشدار داد و از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تصمیمات قاطعانه برای جلوگیری از رفتارهای ویرانگر این رژیم بر امنیت و ثبات ملت‌های منطقه اتخاذ کنند.

حماس: تجاوز اسرائیل نقض آشکار حاکمیت ایران است
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن محکومیت شدید تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران، از اقدام پدافند هوایی کشورمان در مقابله با این تجاوز تمجید کرد. جنبش حماس در بیانیه ای تاکید کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم می کنیم. تجاوز اسرائیل نقض آشکار حاکمیت ایران و اقدامی تنش زا در راستای برهم زدن امنیت منطقه و مردم این کشور به شمار می رود.
حماس در ادامه از آمادگی ایران و پدافند هوایی این کشور در مقابله با حمله رژیم صهیونیستی تمجید کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد: با ایران در مقابله با سرکشی رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی می کنیم، در کنار آن می ایستیم و از مواضع شجاعانه ملت و رهبری ایران در پشتیبانی از ملت فلسطین قدردانی می کنیم.

عراق: نسبت به عواقب خطرناک سکوت در برابر رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی هشدار داده بودیم
باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد و گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به سیاست‌های خصمانه و گسترش جنگ در منطقه و تعرضات آشکار خود بدون هیچ مانعی ادامه می‌دهد.  عراق پیشتر نسبت به عواقب خطرناک سکوت جامعه بین‌الملل در برابر رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین و تعرضات به لبنان و سوریه و همچنین تجاوز به ایران هشدار داد. عراق با شدیدترین عبارت‌های واضح، این تجاوز را محکوم و همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند. بنا به گفته العوادی، عراق مجددا بر موضع ثابت و اصولی خود در حمایت از آتش بس در غزه و لبنان و تلاش منطقه‌ای و بین‌المللی فراگیر برای حمایت از ثبات در منطقه تاکید کرد.

یمن: تجاوز اسرائیل به ایران، تجاوزگری علیه تمام منطقه است
دولت تغییر و سازندگی یمن در بیانیه ای تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: ما با ملت و دولت ایران که به خاطر ثابت قدم بودنشان در دفاع از حقوق دو ملت فلسطین و لبنان مورد تعرض قرار گرفتند، اعلام همبستگی می‌کنیم. موضع ایران در حمایت از مساله فلسطین شناخته شده است و حمایت ایران از مقاومت در مقابل اشغالگران و تجاوزهای رژیم اسرائیل روزنه امیدی برای ملت های منطقه است. تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران تلاش شکست خورده برای منحرف کردن نگاه ها از جنایت های وحشیانه این رژیم و همچنین تلاشی بی فایده برای تضعیف محور مقاومت است. از امت عربی و اسلامی می خواهیم که در یک صف واحد در برابر این تجاوز بایستند؛ تجاوزی که تنها ایران را هدف قرار نمی دهد بلکه تمام منطقه را هدف قرار می دهد.

قطر: نسبت به پیامدهای تنش در منطقه بسیار نگران هستیم
وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را به شدت محکوم و آن را نقض آشکار حاکمیت ایران و قوانین بین المللی توصیف کرد. وزارت خارجه قطر همچنین تاکید کرد: نسبت به پیامدهای تنش در منطقه بسیار نگران هستیم و از همه طرف ها می خواهیم که خویشتنداری کرده و اختلافات را از طریق گفت وگو و راه های مسالمت آمیز حل کنند تا ناامنی و بی ثباتی را از منطقه دور کنند.
قطر در بخش دیگری از بیانیه خود از جامعه بین المللی خواست که تلاش های خود برای کاهش تنش ها و پایان دادن رنج و مشکلات مردم منطقه به ویزه غزه و لبنان به کار بگیرند.

سوریه: ایران حق دفاع از خود را دارد
دولت سوریه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تجاوزکارانه ناکام رژیم صهیونیستی، حق جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود را محفوظ دانست. در بیانیه وزارت خارجه سوریه در این باره آمده است: سوریه تجاوز آشکار اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم و از حق مشروع ایران برای دفاع از خود و حفاظت از سرزمین و جان شهروندانش حمایت می‌کند و همبستگی خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند و در برابر تجاوزاتی که هدف آن قرار می‌گیرد، در کنار آن می‌ایستد.

فرانسه: ایران را دعوت به خویشتنداری می‌کنیم
وزارت امور خارجه فرانسه روز شنبه در پی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران، خواستار خویشتنداری دو طرف شد. در بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه که یک نسخه آن در تارنمای این وزارت‌خانه منتشر شد آمده است: فرانسه از دو طرف می‌خواهد که از هرگونه تشدید تنش و اقدامی که می‌تواند زمینه افزایش تنش‌ها در منطقه را تشدید کند، خودداری کنند.

وزارت خارجه سوریه: سوریه ضمن اعلام همبستگی با ایران اعلام می کند هر تجاوز و حمله ای به جمهوری اسلامی ایران بشود، کنار آن می ایستد.

وزارت خارجه کویت: دولت کویت حمله بامداد امروز اسرائیل را به جمهوری اسلامی ایران محکوم و مخالفتش را با این حمله اعلام می کند.

ابراز نگرانی مصر به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران
وزارت خارجه مصر اعلام کرد: با نگرانی شدیدی تحولات مربوط به تشدید تنش خطرناک در خاورمیانه را دنبال می‌کنیم. تمام اقداماتی را که ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد و منجر دامن زدن به وضعیت تنش و تشدید درگیری می‌شود، محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه لبنان اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد
وزارت خارجه لبنان اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد و از شورای امنیت خواست تا مسئولیت خود را برای پایان دادن به تنش آفرینی نظامی رژیم اسرائیل در سراسر منطقه برعهده گیرد.

آنکارا: حمله اسرائیل به ایران را شدیدا محکوم می‌کنیم
وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی به ایران را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند.

واکنش وزارت خارجه سوئیس به اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران
وزارت خارجه سوئیس در حساب کاربری این نهاد تشدید خطرناک خشونت در خاورمیانه از جمله اقدام بامداد امروز اسرائیل علیه ایران را محکوم کرد.

روسیه: تنش بین ایران و اسرائیل تهدیدی جدی برای امنیت منطقه است

وزارت خارجه روسیه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران، «تنش بین ایران و اسرائیل را تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت منطقه» توصیف کرد. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مسکو ضمن درخواست از تمام طرفین درگیر برای خویشتن‌داری و توقف خشونت، به منظور همکاری با تمام طرفین جهت کاهش سطح درگیری، ابراز آمادگی می‌کند.

واکنش صدراعظم آلمان به حملۀ رژیم صهیونیستی به ایران
صدراعظم آلمان مدعی شد: اسرائیل به ما اطلاع داد که تاسیسات نظامی ایران را به صورت دقیق و هدفمند مورد هدف قرار داده است. اسرائیل تلاش کرد (این حملات) تلفات انسانی حداقلی داشته باشد که فرصتی برای کاهش تنش ایجاد می‌کند.  پیام ما به ایران این است که واکنش تشدید کننده باید متوقف شود تا راه حل‌های مسالمت آمیز ارائه شود.

 اردن تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرد
سخنگوی وزارت خارجه اردن اعلام کرد: ما به‌طور مطلق تشدید تنش در منطقه و نقض قوانین بین‌المللی را رد می‌کنیم و در ارتباط با کشیده‌شدن منطقه به یک درگیری گسترده که امنیت و ثبات منطقه و جهان را به خطر بیندازد، هشدار می‌دهیم.
 دولت اردن از جامعهٔ جهانی می‌خواهد مسئولیت خود در قبال توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، کرانه باختری و لبنان را بر عهده بگیرد.

بحرین اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی  علیه ایران را محکوم کرد
بحرین با محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران اعلام کرد که خواهان توقف فوری تشدید تنش نظامی در منطقه است.

 الجزایر: کنار مردم ایران هستیم
وزارت امور خارجه الجزایر اعلام کرد: در پی این تجاوز شنیع که نقض آشکار حاکمیت ملی و منشور سازمان ملل متحد و مغایر با اصول حقوق بین الملل است، الجزایر، همبستگی خود را با مردم ایران اعلام می‌کند.
وزارت امور خارجه الجزایر در این بیانیه بر «مسئولیت قاطع جامعه بین‌المللی برای مهار رژیم اشغالگر اسرائیل و توقف درگیری چند جانبه در منطقه خاورمیانه» تاکید می‌کند.

این گزارش درحال تکمیل است...