تاریخ : Sat 26 Oct 2024 - 12:03
کد خبر : 196794
سرویس خبری : ورزش

غیبت هلدینگی‌ها در مراسم معارفه موسیمانه

تلاش باشگاه استقلال برای اخذ مجوز همراهی سرمربی جدید

غیبت هلدینگی‌ها در مراسم معارفه موسیمانه

نکته قابل توجه در مراسم معارفه موسیمانه غیبت احمد شهریاری، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه و نماینده هلدینگ خلیج‌فارس در این باشگاه بود. همچنین به‌جز شهریاری، سایر عوامل اجرایی و پشتیبانی هلدینگ خلیج‌فارس که معمولاً در جریان تمرینات و مسابقات داخلی و بین‌المللی باشگاه استقلال حضور و مسئولیت پررنگی دارند نیز در این مراسم حضور نداشتند.

 مراسم معارفه پیتسو موسیمانه، سرمربی جدید و اهل آفریقای جنوبی استقلال صبح روز جمعه در حالی با حضور جمعی از اصحاب رسانه، پیشکسوتان و مدیر‌عامل باشگاه استقلال به همراه سه دستیار این مربی در هتل آکادمی واقع در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد که قرار بود این مراسم از ساعت ۱۱ صبح آغاز شود که به‌خاطر تغییر زمان تمرینات استقلال و برنامه سفر این تیم به خرم‌آباد برای دیدار با خیبر خرم‌آباد از هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۹ صبح آغاز شد. علی جباری، جواد قراب، پرویز مظلومی، سعید مراغه‌چیان، بیژن طاهری و محمد نوری از پیشکسوتان استقلال در این مراسم حضور داشتند. 

نکته قابل توجه در این مراسم غیبت احمد شهریاری، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه و نماینده هلدینگ خلیج‌فارس در این باشگاه بود. همچنین به‌جز شهریاری، سایر عوامل اجرایی و پشتیبانی هلدینگ خلیج‌فارس که معمولاً در جریان تمرینات و مسابقات داخلی و بین‌المللی باشگاه استقلال حضور و مسئولیت پررنگی دارند نیز در این مراسم حضور نداشتند. البته از شب قبل از برگزاری مراسم معارفه این شایعه به وجود آمده بود که قرار نیست شهریاری در مراسم فوق حاضر شود این در حالی است که علی عسگری، رئیس هلدینگ خلیج‌فارس بعد از بازگشت استقلال از امارات و در فرودگاه مهرآباد با کاروان این تیم و موسیمانه دیدار داشت. 
همچنین به‌جز شهریاری، سایر اعضای هیئت‌مدیره باشگاه ازجمله کارخانه، افضلی و حیدرزاده نیز در این مراسم غیبت داشتند. مصطفی کارخانه که تا پیش از این از وی به‌عنوان گزینه مدیریت و جایگزینی فرشید سمیعی نام برده می‌شد از رابطه صمیمانه‌ای با شهریاری برخوردار بوده و شنیده می‌شود غیبت این چهره و سایر اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال با هماهنگی قبلی بوده است. 

موسیمانه، سرمربی جدید استقلال قاعدتاً باید بعد از این مرد اول نیمکت آبی‌پوشان باشد و در بازی‌های پیش رو این تیم را هدایت کند. این در حالی است که برخی رسانه‌ها طی روزهای گذشته با پیش کشیدن دو موضوع از احتمال هدایت استقلال مقابل خیبر خرم‌آباد توسط سهراب بختیاری‌زاده خبر دادند تا به این ترتیب در صورت تحقق این امر باز هم سرمربی آفریقایی جدید استقلال سکو‌نشین باشد! به‌عقیده این رسانه‌ها نداشتن مجوز تأییدیه سلامت از ایفمارک که فدراسیون دریافت آن را برای تمام سرمربیان تیم‌های لیگ برتری اجباری کرده است و عدم ثبت قرارداد سرمربی جدید این احتمال را به‌وجود آورده است تا موسیمانه احتمالاً به دیدار عصر امروز مقابل خیبر نرسد. 
اما در این مورد شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حاکی از آن است که باشگاه استقلال در تلاش است تا مجوزهای همراهی سرمربی جدید خود را از سازمان لیگ و ایفمارک اخذ کرده تا به این ترتیب مشکلی برای نشستن موسیمانه و دستیاران وی روی نیمکت استقلال در دیدار با خیبر باقی نماند. به نظر می‌رسد این تلاش‌ها تا پایان وقت اداری امروز شنبه ادامه داشته است؛ هرچند مرکز تأیید سلامت فدراسیون فوتبال در این مورد می‌تواند مجوز موقت را صادر کند اما قرارداد موسیمانه در سازمان لیگ زمانی ثبت خواهد شد که قرارداد جواد نکونام، سرمربی قبلی تیم به طور کامل فسخ شده و اسناد آن به سازمان لیگ ارائه شود تا صدور آیدی کارت موسیمانه مشکلی نداشته باشد. 

متن کامل گزارش محمدرضا عبدرالرزاق، خبرنگار گروه ورزش را در روزنامه فرهیختگان بخوانید