تاریخ : Sat 26 Oct 2024 - 02:30
کد خبر : 196776
سرویس خبری : نقد روز

شهادت ۲ رزمنده ارتش در حملات شب گذشته اسرائیل

ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد

شهادت ۲ رزمنده ارتش در حملات شب گذشته اسرائیل

ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد که دو تن از رزمندگان خود را در شب گذشته حین مقابله با پرتابه‌های رژیم جنایتکار صهیونیستی فدا نموده است.

این خبر درحال تکمیل است...


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۱۷:۳۳] آسیب‌ به پدافند فرودگاه امام کذب است
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا گفت: هم اینک وضعیت پروازها در فرودگاه امام عادی است و پذیرش مسافران انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی همه پروازها طبق برنامه انجام شود. پروازهای ۵ شرکت هواپیمایی خارجی «فلای دبی»، «الجزیره»، «ایرعربیا»، «شام ویگز» و «سلام‌ایر» از امشب انجام می‌شود. آسیب وارده به سامانه پدافندی فرودگاه امام(ره) کذب محض است. فرودگاه امام یک فرودگاه مسافری است و اصلا سامانه پدافندی در آن وجود ندارد. ‌هیچ آسیبی به فرودگاه امام و محوطه اطراف آن وارد نشده است.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۱۲:۴۳] تکذیب ادعای پیمانکار فرودگاه امام
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام (ره) با اشاره به بازگشت پروازها به روال عادی، ادعای یکی از پیمانکاران این فرودگاه را درباره پروازها تکذیب کرد.
برخی شرکت‌های هواپیمایی خارجی پروازهای خود را به فرودگاه امام تعلیق کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند سلام‌ایر، الجزیره، فلای دبی، ایر عربیا و ... پروازهای خود را تعلیق کرده‌اند که از اواخر امشب یا صبح فردا پروازهای خود را مجددا برقرار می‌کنند.
آمار ارائه شده از سوی پیمانکار شهر فرودگاهی امام مورد تایید نیست.این شخص یکی از پیمانکاران فرودگاه است و در جایگاهی قرار ندارد که به اطلاعات دقیق مربوط به پروازهای فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) دسترسی داشته باشد.
روز گذشته فردی تحت عنوان «رئیس هیئت مدیره جایگاه  خدمات فرودگاهی» مدعی کاهش ۸۰ درصدی پذیرش مسافر در فرودگاه امام به دلیل تحریم‌ها شده بود.

[شنبه، ۵ آبان‌ماه، 12:23]  بیانیه وزارت خارجه ایران درباره اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه و در پی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران را به عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، به ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها، دانسته و به شدیدترین وجه محکوم می‌کند. همان‌طور که بارها توسط مراجع صلاحیت‌دار جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است، جمهوری اسلامی ایران با ابتنای بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده است، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌داند. 
جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر استفاده از همه توانمندی‌های مادی و معنوی ملت ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و نیز با وقوف به وظایف خود در قبال صلح و امنیت منطقه ای، مسئولیت فردی و جمعی همه کشورهای منطقه برای حراست از صلح و ثبات منطقه را خاطرنشان می‌کند و از همه کشورهای صلح‌ دوست در منطقه و سایر کشورها که با درک شرایط خطیر موجود از اقدام تجاوزکارانه رژیم اشغالگر اسرائیل ابراز انزجار نموده و آن را محکوم کرده‌اند، قدردانی می‌کند.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، 12:10] اسامی شهدای حمله دیشب رژیم به ایران
ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد سرگرد جهان‌دیده و استوار شاهرخی‌فر در حمله رژیم جعلی اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، 11:35] شهادت ۲ رزمنده ارتش در حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی
ارتش جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت دو تن از رزمندگان خود در حملات شب گذشته خبر داد.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، 10:00] دستاوردسازی فیک رسانه‌های رژیم از تعرض به ایران
در پی تعرض بی‌حاصل شب گذشته رژیم صهیونیستی به مرزهای هوایی ایران که توسط پدافند ایران خنثی شد، رسانه‌های این ؤزیم جعلی اقدام به خبرسازی دروغ با تصاویر جعلی درباره این اقدام خود کردند.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، 09:00] پروازها از ساعت ۹ به روال عادی بازگشت
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از بازگشت پروازها به روال عادی از ساعت ۹ صبح امروز (شنبه) خبر داد.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۰۶:۳۵]  اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور
قرارگاه پدافند هوایی کشور با صدور اطلاعیه‌ای  از مقابله موفق با حمله رژیم صهیونیستی خبر داد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، باوجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.
در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست می‌شود اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه ننمایند.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۰۶:۳۲] الجزیره به‌نقل از سازمان رادیو و تلویزیون رژیم نوشت: حمله اسرائیل به ایران پایان یافت.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۰۶:۰۸] لغو تمامی پروازها تا اطلاع ثانوی
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو و ابطال پروازها در همه مسیرها تا اطلاع ثانوی خبر داد. برقراری مجدد پروازها از طریق شرکت‌های هواپیمایی به مسافرانی که بلیت تهیه کرده‌اند اطلاع رسانی خواهد شد.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۰۵:۴۱] «ایسنا» به‌نقل از روابط عمومی پدافند هوایی استان تهران نوشت:  روابط عمومی پدافند هوایی استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد صدای انفجار شنیده شده  صدای شنیده شده در اطراف تهران مربوط به واکنش پدافند هوایی استان به تلاش رژیم صهیونیستی برای حمله به سه نقطه در خارج از تهران بوده است و ابعاد موضوع در دست بررسی است.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۰۵:۲۰] منابع مطلع: ایران آماده پاسخ به تعرض اسرائیل است
تسنیم به نقل از منابع مطلع نوشت: همچنانکه از پیش اعلام شده ایران آماده پاسخ به تعرض رژیم اسرائیل است. ایران حق خود برای پاسخگویی به هرگونه تعرض را محفوظ می‌داند و تردیدی نیست که رژیم اسرائیل در برابر هر اقدامی واکنش متناسب و دریافت خواهد کرد.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۰۴:۴۴] خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد: روابط عمومی پدافند هوایی استان تهران اعلام کرد صداهای شنیده شده، مربوط به واکنش پدافند هوایی استان در سه نقطه در خارج از تهران بوده است. ابعاد موضوع در دست بررسی است.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۰۴:۲۴] تکذیب اصابت موشک به مراکز نظامی سپاه در غرب و جنوب غرب تهران
صداهای شنیده شده مربوط به درگیر شدن پدافند هوایی ارتش در 3 نقطه اطراف تهران با اقدام نظامی اسرائیلی بوده است.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۳:۴۵]  یدیعوت‌احرونوت تصویری از حضور نتانیاهو و گالانت، وزیر جنگ رژیم در مقر زیرزمینی کریا در تل‌آویو منتشر کرد.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۳:۰۵] به نقل از برخی منابع  وضعیت در فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد تهران عادی است و اتفاقی در این فرودگاه‌ها رخ نداده است.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۳:۰۱] کانال 12 عبری عکسی قدیمی مربوط به 3 سال پیش را به عنوان عکسی از بمباران ایران توسط اسرائیل منتشر کرده است.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۳:۰۰] طبق گفتۀ منابع امنیتی به خبرگزاری صداوسیما برخی از صداهای اطراف تهران به دلیل فعالیت پدافند هوایی بوده است.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۲:۴۷] به نقل از تسنیم، علیرغم شنیده شدن صدای چندین انفجار توسط مردم در تهران، چیزی مبنی بر شنیده شدن صدای موشک یا هواپیما در آسمان تهران تا این لحظه گزارش یا رویت نشده است.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۲:۴۳] طبق اعلام شبکه خبر، چند صدای قوی در برخی محله‌های تهران شنیده شد و منشأ صداهای اطراف تهران مشخص نشده است.


[شنبه، ۵ آبان‌ماه، ۲:۳۰] خبرگزاری‌های رسمی مثل فارس و تسنیم بر اساس گزارش‌های مردمی از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان تهران خبر داده‌اند.
هنوز مقام مسئول یا سازمان ذی‌صلاحی درباره منشأ صداهای شنیده‌شده اظهار نظر نکرده است.