تاریخ : Fri 25 Oct 2024 - 19:06
کد خبر : 196761
سرویس خبری : جهان شهر

۱۵۱ نفر از کادر پزشکی لبنان به شهادت رسیده‌اند

وزارت بهداشت لبنان:

۱۵۱ نفر از کادر پزشکی لبنان به شهادت رسیده‌اند

وزیر بهداشت لبنان از شهادت ۱۵۱ نفر از کادر پزشکی در این منطقه خبر داد. وزارت بهداشت لبنان در گزارش قبلی خود اعلام کرده بود که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به ۲ هزار و ۵۷۴ تن رسیده است.

فراس ابیض، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «حملات اسرائیلی به کادر پزشکی و مراکز بهداشتی نیز نقض آشکار قوانین بین المللی است.»

فراس ادامه داد: «جامعه جهانی باید پاسخگو باشد و تنها به محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی بسنده نکند. وی افزود ما گزارشی را در وزارت بهداشت درباره حملات اسرائیلی به مراکز درمانی و کارکنان بهداشتی تهیه کرده‌ایم که در سایت‌های این وزارتخانه موجود است و آن را در اختیار جامعه بین‌المللی قرار می‌دهیم و می کوشیم با مستند کردن جنایات اسرائیلی از تکرار آن جلوگیری کنیم.»

وی گفت: «تاکنون ۵۵ حمله به بیمارستانها انجام شده که در ۳۶ حمله مستقیما بیمارستانها بمباران شده و ۸ بیمارستان به طور کامل تعطیل شده و ۲۰۰ حمله به امدادگران انجام شده که در جریان آن ۱۵۱ کادر پزشکی به شهادت رسیده اند و ۸ امدادگر شهید هنوز زیر آوار در آمبولانسهایشان هستند که دشمن اجازه بیرون آوردن اجسادشان را نمی دهد.»

به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، براساس گزارشی شمار زخمی‌های‌ حملات نیز به ۱۲ هزار و یک نفر رسید. این وزارتخانه روز سه شنبه آخرین آمار تلفات انسانی حملات رژیم صهیونیستی به لبنان را ۲ هزار و ۵۴۶ شهید و ۱۱ هزار و ۸۶۲ شهید اعلام کرد.

در همین راستا، یوسف بخاش رئیس اتحادیه پزشکان لبنان در اظهاراتی گفت که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به این کشور پنج بیمارستان به طور کامل از چرخه خدمات رسانی خارج شده‌اند. وی افزود: «همچنین ۲۲ بیمارستان نیز در تجاوزهای رژیم صهیونیستی به لبنان آسیب دیده است.»

ارتش رژیم صهیونیستی دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی تا این لحظه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.