تاریخ : Sat 19 Oct 2024 - 21:16
کد خبر : 196529
سرویس خبری : جهان شهر

هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

وزارت دفاع مدنی:

هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

وزارت دفاع مدنی غزه می‌گوید که هدف قرار دادن بیمارستان شهدای الاقصی و پیش از آن مدرسه المفتی ثابت می‌کند که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

خانواده‌های آواره غزه که در خارج از بیمارستان شهدای الاقصی پناه گرفته‌اند می‌گویند احساس می‌کنند هیچ مکان امنی وجود ندارد و هیچ جایی برای پناه گرفتن نیست.

رسانه آمریکایی در گزارشی نوشته است: این اولین بار نبود که آواره‌های غزه که در محوطه بیمارستان شهدای الاقصی اردو زده‌اند، در میان یک حمله وحشیانه ارتش اسرائیل بیدار می‌شوند. اما حمله روز دوشنبه و شعله‌های آتش از چادری به چادر دیگر، فریادهای ترس و درد و اجسادی که آنقدر سوخته شده که قابل تشخیص نیستند، حکایتی دیگر است.

ارتش صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی است که یک مرکز فرماندهی حماس واقع در نزدیکی بیمارستان را هدف قرار داده و آتش سوزی احتمالاً ناشی از انفجارهای ثانویه بوده است!

ارتش صهیونیستی به دلیل حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها در طول جنگ یک ساله غزه مورد انتقادهای شدید قرار گرفته است. هفته گذشته گزارشی از سوی سازمان ملل، این رژیم را به یک سیاست عمدی برای تخریب سیستم بهداشتی غزه متهم کرد. ارتش صهیونیستی مدعی است که بر اساس اطلاعاتی مبنی بر اینکه حماس در محوطه بیمارستان عمل می‌کند اقدام کرده است! اما برای دو میلیون ساکن غزه، یک عبارت رایج این است:« هیچ کجا امن نیست» – و با آواره شدن بیش از ۹۰ درصد جمعیت، مکان‌های کمی برای رفتن باقی مانده است.