تاریخ : Sat 19 Oct 2024 - 19:47
کد خبر : 196525
سرویس خبری : جهان شهر

لغو مجوز فعالیت «MBC» به دلیل اهانت به فرماندهان مقاومت

هیئت رسانه و ارتباطات عراق اعلام کرد

لغو مجوز فعالیت «MBC» به دلیل اهانت به فرماندهان مقاومت

هیئت رسانه و ارتباطات عراق اعلام کرد فعالیت شبکه سعودی «MBC» در عراق به دلیل اهانت به فرماندهان مقاومت متوقف شد.

اداره رسانه و ارتباطات عراق از لغو مجوز فعالیت شبکه «ام بی سی» عربستان در عراق و توقف فعالیت آن در پی گزارش اخیر آن خبر داد که در این گزارش وقیحانه به مقام شامخ فرماندهان و رهبران شهید مقاومت اهانت کرده و با گستاخی هرچه تمام تر آنها را در کنار تروریست‌های القاعده، قرار داده و تروریست خوانده بود.

در این بیانیه آمده است: «تمام اقدامات قانونی لازم برای توقف فعالیت این شبکه در عراق، اتخاذ و مجوز فعالیت آن در عراق باطل شده‌ است.»

این شبکه در گزارشی با عنوان «هزاره خلاص از تروریست‌ها» به مقام شامخ فرماندهان و رهبران شهید مقاومت از جمله سردار حاج قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله، عماد مغنیه، جهاد مغنیه، سمیر قنطار، فواد شکر، سید بدرالدین الحوثی، ابومهدی المهندس، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار، اهانت و جسارت کرد.

کمیسیون ارتباطات و اطلاع رسانی پارلمان عراق، توهین این شبکه سعودی به شهید ابومهدی المهندس معاون رئیس حشد شعبی را محکوم کرده و از این شبکه خواست که رسماً عذرخواهی کند.

گفتنی است؛ جوانان خشمگین عراقی بامداد امروز (شنبه) دفتر شبکه MBC عربستان سعودی در بغداد را به خاطر اهانت به فرماندهان شهید مقاومت به آتش کشیدند.

همچنین «مصطفی عیاش» روزنامه نگار فلسطینی در توییتی نوشت: «آیا این شبکه فکر نکرد که ملت های داغداری را خطاب قرار داده که قلب هایشان در نتیجه سکوت و شرمساری، شعله ور است؟»

وی افزود: «امیدوارم اشتباه این شبکه، درس عبرتی برای هر کسی باشد که در اندیشه جاهل فرض کردن ملت های ما است؛ در حالی که همه ما می دانیم تروریسم چیست و چه کسانی پشت آن در تمام منطقه ما ایستاده اند؛ حقیقت، آشکار است.»