تاریخ : Sat 19 Oct 2024 - 18:22
کد خبر : 196521
سرویس خبری : نقد روز

کشف تونل زیرزمینی انتقال سوخت قاچاق ‌بندرعباس‌

دادستان مرکز استان هرمزگان اعلام کرد

کشف تونل زیرزمینی انتقال سوخت قاچاق ‌بندرعباس‌

دادستان مرکز استان هرمزگان از کشف تونل زیرزمینی سوخت قاچاق در یکی از روستا‌های بندرعباس خبر داد.

عارف اکبری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهار کرد: در اجرای مأموریت‌های ابلاغی از سوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، مأموران فراجا موفق شدند با رصد اطلاعاتی و گشت‌زنی‌های نامحسوس، یک تونل و شبکه زیرزمینی انتقال سوخت قاچاق را در روستای ایسین از توابع بندرعباس شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه طول تونل کشف شده بیش از ۳۰ متر است، افزود: قاچاقچیان روزانه حدود ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را از تونل مورد نظر منتقل می‌کردند.  

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان یادآور شد: با دستور قضایی، مأموران در بازرسی از محل مورد نظر ضمن کشف مخازن نگهداری سوخت قاچاق نسبت به جمع‌آوری و توقیف آن‌ها اقدام کردند.

دادستان بندرعباس تصریح کرد: بنا بر گزارش ضابطین، ۵ واحد مسکونی واقع در حریم رودخانه که به این تونل سوخت مرتبط بوده‌اند، شناسایی شدند و حساب بانکی ۲ نفر از قاچاقچیان نیز مسدود شد.

وی در پایان با تأکید بر ادامه روند مبارزه بی‌امان با پدیده شوم قاچاق سوخت، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در مسیر صیانت از منابع ملی با هیچ کس تعارف ندارد و با تمام توان و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد خواهد کرد.