تاریخ : Sun 13 Oct 2024 - 12:40
کد خبر : 196281
سرویس خبری : ارز دیجیتال

استراتژی بیت‌کوین مایکل سیلور «خیانت» به اصول اصلی کریپتو است

حمله به میلیاردر پیشرو

استراتژی بیت‌کوین مایکل سیلور «خیانت» به اصول اصلی کریپتو است

کریگ رایت، شخصیت جنجالی که ادعا می کند خالق بیت کوین است، به مایکل سیلور، یکی از بنیانگذاران شرکت بزرگ میکرو استراتژی حمله کرد و او را به تحریف ماهیت واقعی بیت کوین متهم کرد.

محکومیت رایت پس ازاین صورت گرفت که اعلام شد سیلور می‌خواهد شرکت خود را به یک بانک تجاری برای بیت‌کوین تبدیل کند. رایت در نقدی که در 12 اکتبر در شبکه ایکس منتشر شد، گفت که بیت کوین «تحریف، دستکاری و متمرکز شده است و حالا حتی  قادر به تسهیل تراکنش های ساده بدون دخالت واسطه ها نیست.»

رایت خشم خود را به ویژه به دلیل «ساخت یک به اصطلاح «بانک بیت کوین» به عنوان همان مانعی که بیت کوین برای از بین بردن آن طراحی شده بود»، متوجه سایلر کرد.

سیلور اخیراً به تحلیلگران پلتفرم برنشتاین گفته که  شرکتش «یک شرکت مالی بیت کوین» است و هدف آن جمع آوری 150 میلیارد دلار دارایی بیت کوین خواهد بود. 

رایت گفت: «این نوآوری نیست. این خیانت به اصولی است که بیت کوین بر اساس آن ساخته شده است.» بیانیه کامل را در زیر ببینید.

«این یک مورد کتاب درسی نادرست و نادرست است. مایکل سیلور در مقابل جهان ایستاده و به دروغ اعلام می کند که بیت کوین قرار است بیت کوین بماند، در حالی که حقیقت برای هر کسی که زحمت دیدن آن را دارد آشکار می شود. بیت کوین، همانطور که طراحی شده است، برای تراکنش های کوچک و معمولی در نظر گرفته شده است نه بانکداری! بیت‌کوین نامیدن بیت‌کوین در حالی که همزمان از نقش واسطه‌ای که بیت‌کوین واقعی آن را رد می‌کند سود می‌برد، اوج فریب است، و از طریق این ارائه نادرست است که سیلور به دنبال ساختن امپراتوری خود است.»

این نقد منعکس کننده یک بحث گسترده تر و مداوم در جامعه ارزهای دیجیتال در مورد چشم انداز واقعی بیت کوین است. در حالی که بسیاری سیلور را یک چهره کلیدی در جلب توجه سازمانی به بیت کوین می دانند، رایت و دیگران ادعا می‌کنند که بیت کوین از اهداف اولیه بیت کوین، به ویژه در مورد مقیاس پذیری و کارمزد تراکنش ها دور شده است.

محکومیت رایت مطمئناً بحث‌های بیشتری را شعله‌ور خواهد کرد، زیرا شکاف بین جناح‌های مختلف جامعه بیت‌کوین - به‌ویژه طرفداران BTC و Bitcoin SV - همچنان عمیق‌تر می‌شود.

بیت کوین SV یک ارز دیجیتال است که از هارد فورک بیت کوین کش در نوامبر 2018 سرچشمه گرفته است.

سیلور مدافع صریح بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت بوده و میلیاردها دلار بیت کوین را از طریق میکرواستراتژی خریداری کرده است. او بیت کوین را به عنوان پوششی در برابر تورم و ذخیره ارزشی مشابه طلا می بیند.  رایت، از سوی دیگر، اصرار دارد که بیت کوین قرار نبود ذخیره ثروت باشد.