تاریخ : Sun 13 Oct 2024 - 10:32
کد خبر : 196272
سرویس خبری : جهان شهر

ادامه جنگ با صهیونیست‌ها چه می‌کند؟

فصل آواره‌سازی شهرک نشین‌ها

ادامه جنگ با صهیونیست‌ها چه می‌کند؟

لبنانی که در موارد معدودی به شهرک‌های بیش از 10 هزار نفر یا چند ده‌هزارنفری حمله می‌کرد، حالا شهرهای چند صدهزار نفره را در مرکز حملات خود قرار داده و دایره کلی هدف‌گیری خود را به جغرافیایی رسانده که نزدیک به 3 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. مقاومت قصد دارد جمعیت آوارگان جنگی رژیم را که جمعیتشان براساس نقل‌های مختلف بین 60 تا 250 هزار نفر است، به 2 میلیون نفر برساند.

اگر در مرحله پیشین نبرد، مقاومت لبنان روزانه نوار مرزی فلسطین اشغالی را می‌کوبید و گاهی شهرهای «کریات شمونه» یا «صفد» طعمه حملات می‌شدند، در حال حاضر حملات به این دو منطقه مداوم شده و شهر بزرگ حیفا با 600 هزار جمعیت به آنها پیوسته است. لبنانی که در موارد معدودی به شهرک‌های بیش از 10 هزار نفر یا چند ده‌هزارنفری حمله می‌کرد، حالا شهرهای چند صدهزار نفره را در مرکز حملات خود قرار داده و دایره کلی هدف‌گیری خود را به جغرافیایی رسانده که نزدیک به 3 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. مقاومت قصد دارد جمعیت آوارگان جنگی رژیم را که جمعیتشان براساس نقل‌های مختلف بین 60 تا 250 هزار نفر است، به 2 میلیون نفر برساند.

الزامات این اقدام، افزایش برد و شدت حملات و تلاش برای کشتار شهرک‌نشینان به‌جای تخریب بافت مسکونی شهرک‌هاست. مقاومت این مرحله را در پاسخ به گسترش ویرانی‌ها و کشتار مردم لبنان طراحی و به اجرا درمی‌آورد. هدف چنین مرحله‌ای به لحاظ بازدارندگی جلوگیری از تخریب لبنان و از نظر سیاسی ساقط کردن دولت نتانیاهو در حین جنگ از طریق دو مسیر است: نخست فشار سنگین آوارگان به دولت و ساختمان‌های دولتی در حین جنگ، تصرف آنها و فراری‌دادن دولتمردان و دوم سرنگونی نتانیاهو پس از شکست در اجرای عملیات در لبنان. 

متن کامل گزارش سیدمهدی طالبی، دبیر گروه جهانشهر را در روزنامه فرهیختگان بخوانید