تاریخ : Fri 11 Oct 2024 - 16:50
کد خبر : 196216
سرویس خبری : ورزش

این عکس را قاب کن، امیر!

تنهای تنها

این عکس را قاب کن، امیر!

ما جام ملت‌های آسیا را به راحتی از دست دادیم. اما درسی از اشتباهاتمان نگرفتیم. شکست‌ها برای این هستند که عبرت بگیریم. علت آن را تحلیل کنیم و با پذیرش ایرادها به سمت اصلاح آن‌ها برویم. ایراد امروز مشخص است با این تفاوت که پذیرشی فعلا در کار نیست.

فرهیختگان آنلاین: امیر قلعه‌نویی همین امروز باید این عکس را قاب کند و به دیوار اتاقش بزند. چرا؟ چون تصویر شفافی از شرایط نیمکت تیم ملی است و اگر همین حالا فکری برای آن نکند ممکن است خاطرات تلخ‌تری برایش بسازد. او روی نیمکت همین‌قدر تنهاست. این تنهایی به عدد و رقم نیست، به کیفیت ایده‌هاست. و این برآیندی از همه آن چیزی است که در تیم ملی دیده می‌شود. دستیاران امیر درست شبیه به همین تصویرند. در مقام مشاوره ناتوانند و در بزنگاه‌ها تغییری ایجاد نمی‌کنند.

تیم ملی دیشب ۲ امتیاز مهم را در تاشکند جا گذاشت و در طول ۹۰ دقیقه نیز نمایش شجاعانه‌ای نداشت. درست مثل ۲ بازی قبلی. تعویض‌ها هم کمکی نکرد. مثل کمک‌ها. ما مدت‌هاست شناور بازی نمی‌کنیم. خبری هم از آن فوتبال هجومی نیست. همین حالا اگر به گروه و جدول رده‌بندی نگاه کنیم، کمتر از قرقیزستان و کره‌شمالی گل زدیم. این باید برای کادرفنی تیم ملی هشداری نگران‌کننده باشد‌ و آن را جدی بگیرد. 

ما جام ملت‌های آسیا را به راحتی از دست دادیم. اما درسی از اشتباهاتمان نگرفتیم. شکست‌ها برای این هستند که عبرت بگیریم. علت آن را تحلیل کنیم و با پذیرش ایرادها به سمت اصلاح آن‌ها برویم. ایراد امروز مشخص است با این تفاوت که پذیرشی فعلا در کار نیست. تیم ملی روزهای دشوارتری را در پیش دارد و امیدواریم امیر قلعه‌نویی هر چه زودتر این ضعف بزرگ را ببیند برای تقویت تیم فنی‌اش اقدام کند.