تاریخ : Fri 04 Oct 2024 - 17:21
کد خبر : 195954
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

«غربت» رفع توقیف شد

پخش قسمت چهارم

«غربت» رفع توقیف شد

با رفع توقیف سریال «غربت» قسمت چهارم این مجموعه امروز جمعه ۱۳ مهر پخش شد. این سریال به دلیل برخی حواشی پیش آمده، به دستور دادستانی مدتی پخش آن متوقف شده بود.

قسمت چهارم سریال «غربت» پس از اعمال اصلاحات، امروز جمعه ۱۳ مهر ساعت ۸ صبح، از نماوا پخش شد.

 

گفتنی است انتشار سریال «غربت» از ۱۹ مرداد در پلتفرم نماوا آغاز شد اما به دلیل آنچه از سوی برخی تصویرسازی نامناسب از مردم حاشیه‌نشین استان‌های عرب‌نشین ایران عنوان شد، عده‌ای در کارزاری نسبت به این سریال واکنش نشان دادند.

در ادامه و با تداوم اعتراض‌ها به سریال «غربت»، کارگردان ویدئویی را منتشر کرد. امیرپورکیان ضمن دلجویی از هموطنان عرب‌زبان، توضیح داده بود: «به شما تعهد اخلاقی می‌دهم نه تنها هیچ توهینی به قوم نجیب و اصیل شما نشده بلکه عده‌ای می‌خواستند با فریب‌کاری و سوء‌استفاده، به برادری ما آسیب بزنند.هموطنان شریف عرب، هیچ کسی حق ندارد هیچ کجا توهینی به شما عزیزان بکند. من فرزند خوزستان و متولد اهواز، همشهری شما که تمام دوران کودکی‌اش در کوچه پس‌کوچه‌های این شهر مقدس طی شد. برادرم در جنگ برای دفاع از سوسنگرد به شهادت رسید تا خواهران و برادران هموطن‌ِ عرب ستم‌دیده از جنگ زنده بمانند.»

ضمن اینکه در خلال اعتراض‌ها، ساترا هم اعلام کرده بود که محتوای منتشرشده در قالب سریال غربت مورد تایید سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) نیست و یکی از اعضای مجمع تحلیلگران ساترا چنین عنوان کرده بود که «اگر این سریال توسط دادستانی توقیف نمی‌شد، وضعیت بسیار بدتری در قسمت‌های آینده رقم می‌خورد.» و اینگونه بود که در نهایت توقیف موقت سریال غربت تلویحا و رسما اعلام شد.